**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag har gjort pizza idag, använde pones till botten. Kanterna blev jättegoda, degen mitt i inte lika bra. Måste absolut göra det tunnare och förgrädda mer nästa gång.
Men bra satt den!
Hola!
Jag har ju anammat detta fullt ut med att äta när jag är hungrig, men kruxet är att ibland känner jag inte hungerskänslor men jag känner hur darrig jag blir i kroppen. Jag glömmer helt bort att äta mellan varven. Helt skumt vad kroppen har slagit slint, jag måste nog skaffa matklocka snart ändå.
Hej gott folk!
Här är en ytterst trött Lättja som kikar in efter en hysteriskt lång dag, inser att jag inte har en chans att läsa tillbaka. Suttit och stirrat i datorn sen tidig morgon och försökt lösa lite mysterier i årsredovisningens och ekonomistyrningens värld. Känns som om jag har blomkålsmos i huvudet och måste ta mig i kragen med att dricka på dagarna, och äta iofs. Men nu har jag häcken full och fastnar och glömmer bort.
*sääääng, sääääng,säääng, sova sova sova, säääng, säääng, säääng*
Nämen hoppsan, jag sist och jag först. Ska snart sätta mig och rota vidare i mitt praktikfall, pluggar finansiell styrning och analys. Så jag gluttar och räknar i papper hela dagarna. Lite småbrådis att få fason på detta eftersom vi drar till stöten på semester om några dagar.
Så nu behöver jag hjälp med tankearbete för min hjärna är ihopgrötad och det cirkulerar bara massa siffror.
Jag har hyggligt på det klara med vad som ska ätas där med undantag att jag behöver lite back up produkter till de middagar som vi inte gör. Kommer vara dessa vanliga former av middagar så jag misstänker att det kommer vara mycket pasta/potatis etc. Dessutom luncherna är inte helt klara.
Vi ska iväg för en sista handling ikväll och så ska jag fixa lite bak och saker som cole slaw så att det tas hemifrån, köksutrustningen är långt ifrån optimal där så jag tänkte försöka fixa det som går hemma.
Så jag ska göra knäckebröd, pones, kladdkaka, cole-slaw. Är det något ultimalt som jag glömt att tänka på som vore förträffligt bra att ha med sig när det gäller en vecka där det krävs smidighet i köket?
*blänger på inköpslistan*
Men ¤%%&IT/%#&()()()/=()=)=?%%&%!!!
Tanken är att en annan person ska handla allt till själva veckan, jag ska förbereda allt jag kan. Vi brainstormade och jag trodde allt var på det klara. Nu skulle jag kolla igenom inköpslistan och allt är ändrat, ett av barnen i det andra sällskapet fixar inte laktos så nu är allt justerat till laktosfritt cf etc. Samt att recepten förvandlats till recept med potatismjöl, vetemjöl, ströbröd. Nu vill jag bara gråta, jag har f*n inte tid att tjafsa om sånt här.