• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

jaha, barnen år sitt fredagsgodis nu. Lätt som en plätt... NOT!!!!!!!! Vill också äta godis!! :( Har smakat en salt fisk, men ska försöka låta bli resten.

Fan vad jag tycker allt känns orättvist ibland. Vill vara en normalbygd tjej som kan unna mig gott på helgen utan att gå upp tjugo kilo. *bitter ikväll* 

Hejja er som är så jäkla duktiga! Är riktigt avis på er som aldrig har nåt sug på sötsaker. Kolla på Leila bakar är ett helvete än, trots mina två månader av lchf.      

• Spana
    Tessa606 skrev 2012-06-29 19:10:29 följande:
    Det är helt ok att vara bitter ibland, jag har dagar när det är såååååå synd om mig och efter det brukar jag känna mig ännu duktigare )

Jag tittar ofta på Leila bakar, min sambo hävdar att jag gillar tortyr, brukar även lukta på barnens godis, allt för självplågan

haha.. ja jag är också en riktig självplågare. Alla mat o bakprogram ska jag se, köper nästan mer gott åt familjen nu än jag gjorde innan.

Skönt att jag inte är ensam om mina känslor.. :) 
  • Spana
    ollebulle86 skrev 2012-06-29 19:19:43 följande:
    Min nya last är cashewnötter. De är så jäkla goda! De är ju inte så bra egentligen ut lchf-synpunkt, men de känns mer ok en ett stort choklad som jag annars säkert tryckt i mej

det känns som en sund tanke. Att äta ett mindre dåligt alternativ. Så går man på`t sen igen.. :)
  • Spana

äh, igår blev det lite godis och lite chips. Inga jättemängder, men fusk :/

Fredagar är fan omöjliga. Lördagar klarar jag mycket bättre på nåt sätt. Men men, nya tag idag!

Känns skönt att inte balla ur kosten trots att man fuskar nån gång. Har aldrig hänt förut.

Midsommar fuskade jag rejält, men gick ändå ner i vikt :)

Hejja alla duktiga!         

• Spana
    skånetös78 skrev 2012-07-01 20:26:46 följande:
    Spana: Är det ens möjligt att göra auberginechips? Jag försökte göra av squash en gång men de blev bara mjuka, typ som ungsstekta grönsaker. Men lyckas du göra det så måste du berätta hur du gjorde!

nä, blev inga chips. Bara mjuka sladdriga saker som inte var aptitliga :/ haha..Obestämd

Vad sjutton kan man dippa förutom grönsaker och dessa ostchips som jag förätit mig på o mår illa av? Kräks   
  • Spana
    Boost skrev 2012-07-01 20:36:14 följande:
    Jag har lyckats med squash. Tunna skivor, salt över, in i ugnen över en timme. Blev jättebra!
    låg temperatur eller?
  • Spana

Sitter här med min middag och en lättöl till det. 

Åh, vad jag saknat öl!! 
    Det är så gott! 

Bara 2,5 gram k/100 gram.      Trodde det var mer i dom! :D

• Spana
    RebornEve skrev 2012-07-04 18:57:25 följande:
    Spana : jag tycker det är massor..
    När jag dricker alkohol så dricker jag ett torrt vitt vin som innehåller 3 gram/ liter :)

brukar också dricka vin, men ibland är jag så sugen på en öl! Smakar ju inte detsamma som vin direkt :)

Trodde all öl hade ännu mer kh i sig, oavsett lätt eller starköl, så för mig känns det bra! 
  • Spana
    Martina 76 skrev 2012-07-04 19:37:23 följande:
    Jag drack en low carb-öl igår som innehöll 0,75 g/100 ml. Starköl. Riktigt god faktisk!

ska hålla utkik!
    :)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**