• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

Spana skrev 2012-07-08 11:45:24 följande:
    Men avesta glassarna har väl olika mycket kolhydrater vad jag förstått? 

Några som är Lchf glassar med få kolhydrater och några andra med lite fler, som är lchf/gi/ diabetes..  

alvestaglass...

Äh jag hade lite fel, men ser att några har 0.5 gr kolhydrater medan andra har 9 gr.
       http://www.alvestaglass.se/SockerfriIngredienser.html
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-07-08 11:48:37 följande:
    Jaa, det står på förpackningen om det är LCHF eller inte.
    Men såg att lchf glassen innehåller 9gr kolhydrater också i vissa smaker. Men det kanske klassas som lchf jämfört med andra smaker. 

Själv har jag vaniljen hemma. Helt ok tycker jag!! Tungan ute   
  • Spana

hej alla!

Snart bär det av på semester på Öland. Måste hitta det där förbaskade lchf-brödet (tänker inte baka). Skulle vara skönt att ha det. Lite goda äggmackor på vägen, samt att jag känner mig mindre krånglig då vi bor med några komipsar.

Kommer nog fuska endel, men känner ändå att jag kan fuska med måtta. En otrolig känsla!!     

• Spana
    huldaskarin skrev 2012-07-11 17:11:54 följande:
    Blev lchf-pizza till middag och trots att jag glömde att förgrädda pizzabottnen så blev det gott och jag ska definitivt göra om maträtten, men då prova varianten med förgräddning.. 

vilket recept på deg använde du??
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-07-11 18:52:57 följande:
    Jaa, hoppas det blir gott Spana 
    jaa jag e så pizzasugen!!
    Var på pizza hut med familjen igår. Kändes sådär att sitta med min ceasarsallad (som iof var supergod!).

Hoppas din också smakar gott!!      
  • Spana
    huldaskarin skrev 2012-07-11 19:09:29 följande:
    Jag slängde på rödlök, vegobacon, krossade tomater, färska champinjoner, svarta oliver och smulad fetaost och så lite västerbottensost. Mycket gott!!

Gott! Jag hade gul lök, färska champinjoner, kryddig korv och massa mozzarella.. Å så en klick beasås :)
  • Spana
    LokesMammi skrev 2012-07-11 19:26:24 följande:
    Åh, va jag är sugen på naturgodis!! SÅÅÅÅÅ sugen!
    Sugen på frukostknäcke med sylta på, sugen på lapskojs, sugen på pommes! Ååhh! va jobbigt! Kan inte vågen o huden säga det jag vill att den ska göra!
    Ska nog köpa naturgodis iaf till helgen. =)

åh, visst är det jobbigt när man får såna sug på fel saker!!

Men vafasen, på helgen unnar jag mig litegrann. :) Inte mycket.. Några bitar av det jag är sugen på, sen räcker det. Men lapskojs?? hehe... Vad olika saker man blir sugen på ;)

Heja dig! hoppas vågen gör rätt! :)   
  • Spana

Det här lchf-brödet man köper i butik..

Det ska man inte äta för ofta va? 11gr kolhydrater.. Hur gör ni? Har köpt på mig ett gäng inför semesterns utflykter. Så det känns bra, men vågar inte äta hemma var o varannan morgon till frukost.. 

• Spana

Postis och Boost: jaha, jag läste 11gr kh/100 gr och inte per skiva.. Drömmer 
    Det är samma bröd som ni pratar om..  

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**