**Den stora feta LCHF-tråden**
Millifjor: matildaslchf.wordpress.com :)
Millifjor: matildaslchf.wordpress.com :)
Paulas mamma: sillagen innehåller socker, men jag tänker att jag äter kanske 4 bitar sill - på det stora hela är det nog inte jordens undergång :)
Jag trivs också av att se min man äta godsaker - och det lockar mig inte det minsta!
Angående tuggummi så är de oftast sötade med xylitol, och det påverkar blodsockret men långsamt. Lite mer GI-tänk över tuggummi alltså ;)
Däremot kan den söta smaken lura hjärnan och trigga igång sötsuget, och då har man ju problem med det istället. Personligen triggas jag mer av tuggummi än att de ger mig något positivt :)
Dotson: när det kommer till sötningar så kan man inte alltid bara räkna antal kolhydrater, utan också ta i beräkning hur kolhydraterna påverkar blodsockernivån och därmed också insulinutsläppet.
Ninis: jag gjorde rättikajansson för typ 2 v sedan, den har stått i frysen sedan dess o kommer inte fram förens på julafton :)
Paulas mamma: om det var jag (det är min favvo) så ber jag om ursäkt ;)
Ninis, ja jag gjorde om den typ 3 eller 4 gånger innan det blev bra ;)
Linda5: jag hade under 85 (94.9) som delmål till julafton, men inser att det inte kommer gå.. ;) jag har 'fastnat' på 86 kg ;) men jag är nöjd ändå, tänker att till sommaren är jag väl iaf under 78 och därmed normalviktig :)
Ollebulle: lägg inte ens din energi på att bemöta sånt dravel!
Här går det fint, idag har jag gjort mandelmusslor, rödbetssallad, coleslaw, griljerat skinkan, äppelglögg, frökex, romerska bågar-tryfflar, chokladfudge och i kylen har jag kvar mina mint nibbles och rocky road fudge. :)
Alla julklappar är inslagna och jag njuter nu av irish coffee i soffan framför Mr. O Mrs Smith - stressfri! :)