**Den stora feta LCHF-tråden**
Knoza: som jag skrev, till ägg behövs inte så mycket. :)
Knoza: som jag skrev, till ägg behövs inte så mycket. :)
Pilah: äter du d-vitamintillskott?
Millifjor: flytande är bäst, gelkapslar tvåa o tabletter 'sämst'.
Jag varierar mellan D-Pearls (gelkapslar) och Solgar flytande :)
Finns på hälsokosten.
Ninis: Solgars är mer koncentrerad D3-vitamin - 1 ml motsvarar 5000 iE D3-vitamin mot Holistocs där 1 msk behövs för samma dos. :)
Solgar är inte sötad heller.
Ellen2008: det där är nog olika.. På min syster tar det två veckor innan hon ser resultat av fusk/fasta, jag märker konsekvensen dagen efter ;)
Ninis: jag har samma morgonrutin som du! :) och samma tänk; eftersom konsekvensen av vad jag äter visar sig på vågen morgonen efter så vet jag numera exakt vad som ger plus o minus på vågen :)
Jag gör som Ninis (igen); äter väldigt liberalt i grönsaksdjungeln oavsett färg. Vissa rotfrukter, ingen frukt (typ banan, äpple, päron) utom i väldigt undantagsfall och ingen majs.
Tomater äter jag nästan varje dag!
Sigrid: svara kommentaren med att alla äter vi lågkolhydratskost på olika sätt och att vi alla tål olika mycket kh och tillåter olika.
Jag får inte i mig allt jag behöver för en stadig viktnedgång om dag dricker en mbc/mbt på morgonen..
Ninis: dom kanske inte vet hur skadligt fruktos är för levern, och hur fettinlagrande insulinrusningen som fruktoset ger är? ;)
Jag såg en föreläsning i måndags om just ovan nämnda ämne o jag kan säga att om jag någon gång igen ska fuska så är det iaf inte med socker eller gluten... Huah..