**Den stora feta LCHF-tråden**
Jag brukar köpa antingen Delizes pizzasås (4,5 gr kh/100 gr), eller koka egen på krossade tomater och pizzakryddor, lite buljong o peppar :)
Jag brukar köpa antingen Delizes pizzasås (4,5 gr kh/100 gr), eller koka egen på krossade tomater och pizzakryddor, lite buljong o peppar :)
Hanniz: för mycket fett total, svar nej. Kroppen säger ifrån med illamående o till sist spyr man. För mycket fett för viktnedgång, infen aning..
Mitt pajdegsrecept:
40 gr smör, smält
3 dl mandelmjöl
1 msk fiberhusk
1 ägg
Blanda, sväll, kavla ut mellan två bakplåtspapper, ta av översta och 'vält' i degen i en form, rätta till kanter o förgrädda i ugn ca 8-10 min på 175 grader.
Jag går också ner i vikt fast jag dricker cola (zero i mitt fall)!
Jag har falukorv i kylen, o nu har jag följt ert snicksnack om falukorv hela dagen, så det får ju helt klart bli det ikväll! Jag är dock fortfarande lite velig.. Hade velat ha något med hetta, men då äter inte barnen det ;)
Nu blir det nog lite googling!
RebornEve: usch, det är verkligen känpigt att ta hand om barnen när man själv inte är på topp!! I know the feeling... Här har det vabbats idag också, sonen hade feber.. Fördelen med feber är att han gärna sover bort dagen, och jag vilar gärna med honom då ;)
Ugnsgratinerad chilifalukorv blev det här idag :)
LillfisenE: tokgott är det! Och man kan variera det såå mycket :D
RebornEve: precis, feber är okej att vabba för, kräk o bajs.. not so much fun ;)
Åh, jag måste äta min favvopizza nån gång; fläskfilé, bea, tomat, rödlök, vit burksparris, rucola och parmesanost! För extra lyx; tryffelolja drisslat över! MUMS!
Vårt gym har från 3 år (och blöjfria) med en i personalen som är där hos dom. :) men så jobbar ju min man hemifrån, och jag kombinerar helgstudier med extrajobb där jag väljer mina timmar, så jag kan ganska flexibelt träna med barnen hemma :)