Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

yena89 skrev 2011-04-04 16:08:26 följande:
    hehe ja det fick jag, efter långt väntande ;D
    lite kul att jag itne ens kände mig sugen på stripsen, jag sa bara NEJ! istället för att överväga att ta stripsen ändå :P
    De är starkt jobbat :)
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-04-04 16:32:51 följande:
    Va? Vilket dåligt bemötande! Jag har hittat benbitar i köttfärs jag köpt på Ica Maxi och påpekat det för personalen. Jag har alltid fått någon form av ersättning. Dåligt av Citygross, tur att jag inet handlar där
    Hej japp de var jättedåligt bemötande jag försökte till och med säga att jag skulle gå till tidningen med de och han sa bara varsegod gör det . Nä ska aldrig handla mer där.
  • Maddisen80
    helene306 skrev 2011-04-04 15:26:29 följande:
    Grattis!!

Maddisen: Jag hoppas inte du lyssnar på din karl och ger upp lchf eftersom du märkt att du minskat i cm och att din ibs är bättre! Han behöver inte gilla lchf men han borde stötta dig i ditt försök att gå ner i vikt och må bättre. Och tvivlar han på allt fett så kan du hälsa honom att vi är uppbyggda av mättat fett så mättat fett är inte farligt. När din våg börjar röra på sig (förmodligen fördelar din kropp bara om sina fettdepåer till bättre ställen nu) kan din karl sitta där med lång näsa och du kan säga "Vad var det jag sa?"  
    Hej nä jag ska äta enligt lchf fast jag får skäll av honom hela tiden men de är ju mitt liv :)
  • Maddisen80
    Hedebris skrev 2011-04-05 07:40:53 följande:
    hej! Funderar på om jag ska sluta med lchf och få över typ till mcmf istället. någon gyllende medelväg. Går ner alldeles för mkt i vikt av detta och vet inte hur jag ska sluta gå ner. Kan inte ösa i mig mer smör än vad jag gör.

Vägde in mig i morse på 50,6kg och ja, min målvikt var ju 54. Men jag slutar inte att gå ner. Hur kan det komma sig?
    Hej de låter konstigt att du inte sluta gå ner ,testa och lägg på lite kolhydrater så kanske du inte gå ner mer.
  • Maddisen80

Hej hur är läget med er ,här är de rätt så bra, ska kolla lite i lchf kokboken för jag har slut på fantasi vad jag ska äta. Sambon gillar ju inte fisk eller lammkött sen gillar han inte fläskfärs ;/ Men idag ska jag äta kassler och grönsaker och till frukost i morgon ägg och makrill i tomatsås.

• Maddisen80
    Bordeaux skrev 2011-04-05 16:16:58 följande:
    Nej hallon är okej ibland men de är 6/100g för dem.
    Hej jo men tänkte göra smoothies av hallon och sojayoughurt nåndag till frukost.
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-04-05 16:25:32 följande:
    Som vi diskuterade för nån dag sen så är inte yoghurt och bär nån höjdare till frukost. Dels är det myclket kolhydrater, men dessutom är du på fastande mage, vilket gör att även få kolhydrater påverkar blodsockret kraftigare. Vill man äta bär eller liknande så lämpar det sig bäst som efterrätt efter en fet middag alltså. Bara ett tips. Men visst, det finns de som äter det till frukost och är glada och nöjda ändå
    Jo men vad kan jag äta till frukost istället för jag är ganska less på makrill i tomatsås och ägg ?
  • Maddisen80
    Bordeaux skrev 2011-04-05 16:29:56 följande:
    prova en äggmjölkslatte, googgla äggmjölkslatte så får du fram recept.
    Ägg och bacon, finns mycket kolla på lchf recept sidor så får du massa ideer.
    Hej  tackarså mycket för tipset :)
  • Maddisen80
    yena89 skrev 2011-04-05 16:33:31 följande:
    Jag äter vanlig mat till frukost. Tex gårdagens mat men just nu är det för det mesta 2 köttbitar, två knaprigt stekta ägg och beasås. Har itne tröttnat på det än även fast jag haft den frukosten 80% av min LCHF tid :P
    Hej de är ju jättebra att du inte ledsna :=)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**