**Den stora feta LCHF-tråden**
Hittar varken kokosfett eller oLws rostade mandlar nånstans...
Hittar varken kokosfett eller oLws rostade mandlar nånstans...
Hitta ett recept på våfflor, vi ska göra dom nu men kan jag sippa mjölken på nåt sätt?
2 dl grädde
2 msk fiberhusk
2 dl mjölk
2 ägg
Bklpulver
Nevermind.. hittade ett till recept :)
Hmm.. har gått upp ett kilo fast jag varit duktig. Irriterande.. då ha rjag bara minskat typ 1.5 kg på över en månad! Men häromdan fick jag gå o dra upp leggingsen hela tiden, de känns lite för stora. Min kompis sa att det syntes i mitt ansikte att jag gått ner, hehe.. ska mäta mig idag o se om det syns nåt där.
Igår bjöd jag massa folk på mat hemma hos min mamma. Jag gjorde LCHF-våfflor och som tillbehör kötfärs, räkor, ost, rom, gurka, rödlök, gräddfil. Våfflorna blev så tunna, vet inte hur man får dom tjockare eller krispigare... Men gott var det, och mättande.
Nej jag är inte nöjd alls nu. Går ju inte ner! Mätte mig nyss också...
Min mamma har gått ner och hon äter inte fett som jag. Hon är rätt lite fett. Hmmm...
Det känns på nåt sätt som att min medicin sabbar för mig (antidepp).
Det var när jag började med den som jag började äta mycket också. Suck suck....
Kanske också borde räkna kcal, men äter man så mt fett som med LCHF så skenar det ju iväg?
Efter att jag fick barn så gick jag faktiskt ner i vikt med GI rivstart fas 1-2.
Då åt man inte mycket fett, mest protein o grönsaker. Då gick jag ner alla mina kilon rätt raskt.
Undra om man ska göra likadant igen.. för det här med mkt fett verkar inte bita på mig