• Nikhita

**Den stora feta LCHF-tråden**

Eh nej, vägde mig nyss och det visar neråt. Men frågan kanske var bra att ställa ändå
    Dag 5 med LCHF

I don't worry cause everything's gonna be alright
  • Nikhita
    HappyHippo skrev 2012-03-07 09:11:37 följande:
    Jag har hållt på i tre veckor och här har inget hänt än!! :( Men jag kommer direkt från pulverdiet så vad jag förstått kan det ta lite längre tid då... Så jag ger det några veckor till... Jag har inte gått upp nåt heller så det är ju bra! :) Hur långe har du hållt på?
    Det är bara femte dagen.

Jag är orolig över mitt kolhydratintag från mejerier eftersom jag inte kan dricka kaffe utan mjölk.
    Men har dragit ner på andra mejerier i övrigt. Har gått ner förut med mjölk i kaffet som vanligt
    men då hette det GI-metoden fas 1-2.  Åt mindre mättat fett då. Gick ner i vikt bra. Åt även ett äpple ett par ggr i veckan!

Men nu kör jag ordentlig LCHF. Dock ska jag köra mer med smör än grädd- och creme fraichesåser.
  • Nikhita
    Callina skrev 2012-03-07 15:53:05 följande:
    Varför hör man aldrig om fiskbullar när det gäller LCHF, dom innehåller ju väldigt få kolhydrater. Är det något jag inte vet ?
    De kanske innehåller nåt som man inte vill ha i sig.. potatisgrejs eller nåt.. Får googla
  • Nikhita

"

ICA fiskbullar på burk. Innehåller Fiskkött 56%, mjölk, vatten, potatismjöl, salt, rapsolja, kryddblandning (extrakt av peppar) ingefära, muskot, druvsocker.

protein 6g, kolhydrater 5,5g fett 2,5g kostfiber och natrium."

Jag vet att jag åt dom ett par ggr förut när jag åt LCHF, men man blir inte bra mätt på dom

och de innehåller ju potatismjöl..

• Nikhita

Har kört LCHF i 5 dagar nu.
    Och detta har jag märkt av:
    - Aptiten har minskat
    - Tycker all mat smakar mycket mer salt än vanligt
    - Törstig
    - Massa finnar! är det vanligt?

• Nikhita

Inte alls hungrig som en varg efter träningen idag som jag brukar vara.
    Och nu vart jag förvånad när magen tok-kurrade för jag känner inte nån stor hunger
    Dags att äta nu iaf!

Har köpt osaltat smör nu så jag kan testa att göra äggmjölk.

• Nikhita

Men de tär ju OFTA så att nån blir sur och tycker att man är otrevlig för att man inte äter tårta/bullar/kakor.
    Är ju inte bra för nån ändå att fika var o varannan dag! Grrr

Min mormor kan vara lite rolig.. förra påsken när jag åt choklad så sa hon "ska du verkligen äta sånt där?".
    Men bjuder HON på fikabröd då "måste" man ta en bit, helst två...

• Nikhita
    jordgubbe88 skrev 2012-03-08 13:29:21 följande:
    Får jag också vara med här=)?

Började med LCHF igår, har tänkt göra det länge men nu tog både jag och sambon tag i saken och satte igång. Men jag undrar om det är någon här som äter LCHF och har gjort en gastric bypass? Det har jag och jag har stått stilla i vikten  i ca. 6 månader så tänkte testa detta nu. Fungerar det inte så fungerar det inte. Men hade varit kul att höra om någon annan testat=).
    Min morfars fru gjorde en sån där operation och körde LCHF sedan. Hon gick ner jättemycket i vikt.. fast lite föör mycket.

Lycka till
  • Nikhita
    Ellaria skrev 2012-03-08 14:12:42 följande:
    Första gången på friskis ikväll! Håller på att göra om övervåningen och kan inte träna på mitt löpband :( Blir medelgympa, kommer förmodligen dö av utmattning men det kommer kännas bra. Ni som går på friskis, vad brukar ni träna?
    Visserligen tränar jag inte på Friskis, men har gjort. Då tränade jag bara spinning. Dock har vi en del pass på mitt nuvarande gym som är samma. Jag har tränat spinning, bodypump, core och afrodans... men kör mest bodypump nu
  • Nikhita
    Ninis skrev 2012-03-08 14:39:37 följande:
    Jag ska börja träna lite mer i gymmet för att få in varierad styrketräning. Min PT sa i veckan "Kolla på de som kör Bodypump år ut och år in, de ser likadana ut hela tiden". Och det har hon väldigt rätt i! Det krävs varierad träning för att chocka kroppen om man vill se resultat.
    Men bodypump passen ändras ju typ var tredje månad. Jag tycker att det är jättebra allroundträning.
    Men klart behöver kroppen göra lite annat emellanåt också
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**