jeng skrev 2011-04-05 22:35:43 följande:
Det beror nog på attityd tror jag. Antingen tar de det som att du vill hjälpa, eller så tar de det som påhopp... Tyvärr är det nog så. Men jag tycker att läget verkar lovande! Du får väl skriva en lapp och lägga med boken, typ att "Nu tar vi nya tag tillsammans, för att bli kvitt allt det onda" eller annat som passar!
Jag tycker själv att det kan vara lättare med en kokbok. kanske ett kort faktakapitel i starten, men med fokus på god mat! Då planterar man lite idén utan att det blir en faktabok.
Är Hexebergs bra? Den har jag inte... *måste nog beställa snart igen..........*
Min syster tror på lågkolhydratkost i teorin, men har svårt att komma igång. Hon är lika sockerberoende som jag, eller värre. Så där kanske det uppskattas.
Men min mamma är mer av "gamla skolan" när det gäller kost. Vi hade en diskussion om kost på väg upp till Sälen när vi satt i bilen, men hon verkar inte riktigt förstå för hon började ändå prata om det "onda fettet".
Jag tänkte att det kanske är mer tyngd för henne om hon får två böcker skrivna av läkare, då hon är distriktsköterska.
Har faktiskt inte läst Hexebergs.... men jag tänkte att jag kanske kan låna den av mamma om hon får den i present...
Vilken kokbok skulle du ge bort om du var jag?