Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-05 20:53:38 följande:
    Man får peta på mig
    Then I´ll poke you with a stick *sägs med sydstatsaccent a la Simpsons*
    Denebola skrev 2011-04-05 20:55:48 följande:
    Jag tog KETCHUP på mina falukorvsbitar nyss Förvånad Men den gick ut igår så det var lite "sista chansen". Och bara några småkluttar Drömmer Plus att det var den med mindre socker.

*lägger mig på stupstocken - do your business*
    Vik hädan demon! {#emotions_dlg.djavulsk}

Nä du, jag har ibland lågsockervarianten av ketchup när vi äter hamburgare. Och då det är enda gången jag använder ketchup, eftersom jag inte gillar det något vidare så må det vara hänt.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Denebola skrev 2011-04-05 21:20:47 följande:
    *skäms ögonen ur mig* Förlåååt för att jag har svikit er
    Du kanske ska starta en egen ketchup-tråd..... Flört
    Vi-som-äter-LCHF-a-la-ketchup
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-04-05 21:19:18 följande:
    Insåg precis (skrev in i mitt ark) hur mycket fett det är i chokladen!! NU kan jag ju äta den med gott samvete! Jisses vilket ratio det blir Det trodde jag faktiskt inte...

55 fett 10 prot och 14 carb. det är 55/24 alltså mer än 2 i S-ratio!!

Blev förvånad över att jag inte sabbade min fina fördelning när jag skrev in chokladen, utan jag faktiskt gjorde den BÄTTRE!!  
    Nu hängde jag inte med i alla choklad-turer..
    Vilken var det som du åt nu?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Både min syster och min mamma fyller år i april. Kommer man undan med att ge dem en varsin "Matrevolution", och dessutom får mamma boken av Sofie Hexeberg också? Eller verkar man som en tjatig besserwisser då?

Både behöver och vill gå ner i vikt precis som jag, och min mamma har utredd men odiagnosticerad värk i hela kroppen och äter flera mediciner, och min syster har utredd men odiagnosticerade problem med magen (ev. någon variant av IBS) och har även hon några tabletter att knapra när det kniper.

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-04-05 22:35:43 följande:
    Det beror nog på attityd tror jag. Antingen tar de det som att du vill hjälpa, eller så tar de det som påhopp... Tyvärr är det nog så. Men jag tycker att läget verkar lovande! Du får väl skriva en lapp och lägga med boken, typ att "Nu tar vi nya tag tillsammans, för att bli kvitt allt det onda" eller annat som passar!

Jag tycker själv att det kan vara lättare med en kokbok. kanske ett kort faktakapitel i starten, men med fokus på god mat! Då planterar man lite idén utan att det blir en faktabok.

Är Hexebergs bra? Den har jag inte... *måste nog beställa snart igen..........* 
    Min syster tror på lågkolhydratkost i teorin, men har svårt att komma igång. Hon är lika sockerberoende som jag, eller värre. Så där kanske det uppskattas.
    Men min mamma är mer av "gamla skolan" när det gäller kost. Vi hade en diskussion om kost på väg upp till Sälen när vi satt i bilen, men hon verkar inte riktigt förstå för hon började ändå prata om det "onda fettet".
    Jag tänkte att det kanske är mer tyngd för henne om hon får två böcker skrivna av läkare, då hon är distriktsköterska.

Har faktiskt inte läst Hexebergs.... men jag tänkte att jag kanske kan låna den av mamma om hon får den i present... Skäms Oskyldig

Vilken kokbok skulle du ge bort om du var jag?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    yena89 skrev 2011-04-05 22:36:13 följande:
    Har dom varit positiva och nyfikna tycker jag absolut du ska ge dem det i present :)
    Om dom däremot är som vissa andra morsor som vissa personer i tråden har som tjatat på hur farligt det är utan att komma med bra argumen (utan det bara är så liksom) så tykcer jag itne du ska göra dig besväret.
    Min syster är som sagt positiv, men kommer inte igång.
    Min mamma är iaf inte negativ, vet inte om hon är direkt nyfiken men jag hoppas väl kunna väcka hennes nyfikenhet.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Denebola skrev 2011-04-05 22:47:53 följande:
    Om de är lite motsträviga kanske du kan vända det till att de ska förstå vad du sysslar med. Om de sen blir intresserade av bara farten är väl en bonus
    Hm, ja det är ju en bra idé.
    Matrevolutionen är liksom en av de bättre böcker jag har läst på sistone, och jag vill ju dela med mig till hela världen
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    yena89 skrev 2011-04-05 22:54:19 följande:
    Upptäckte en läskig sak idag.
    Det sägs att svenskarna äter 200 ägg om året (visserligen för dom är rädda för kolesterolet men endå).
    Jag äter 5 ägg om dagen, det ger 35 ägg i veckan och 140 ägg i månaden....alltså hela 1680 ägg om året!!!
    O.O" men vad kan jag säga...jag älskar ägg  Oskyldig
    missypissy skrev 2011-04-05 23:01:04 följande:
    Haha skönt att det inte bara är jag! Har väl legat på i snitt 3 ägg per dag, men nu när jag har upptäckt äggmjölkslatte kommer den siffran att stiga!
    Denebola skrev 2011-04-05 23:01:29 följande:
    Värre än så, 1825 ägg/år
    Hörni tjejer...!
    Börja inte "ägga" varandra nu om vem som är värst

Har visst också dålig kvällshumor, godnatt Oskyldig
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

God morgon flickor Solig
    Skönt att se att ni inte spårade ur igår kväll.....

Jag skulle aldrig ha skrivit något om era ägg *ångerfull*
    Uttrycket "unleash the beast" känns väldigt lämpligt i detta fall

jeng skrev 2011-04-06 08:43:11 följande:
    Goooodmoooooorning!

Ni är bra roliga ni, det är nog tur att jag la mig när jag gjorde!  

Idag är vågen snäll igen, jag blev jätteöverraskad, och funderar på om jag har tappat mensvattnet redan eller om det är så att det fortsätter neråt! oavsett så känns det iaf positivt Ösregn här idag och det ÄLSKAR jag! Bort med allt jävla pollen och ner i rännbrunnarna med er!
    Ja du, "think ouside the normal box" gäller nästan alltid för denna tråd Flört

Trevlig våg, vad roligt för dig Här är det tvärtom, mensen är på väg och jag har bara lagt på mig hela veckan.... Känns sådär uppmuntrande även om jag vet varför....
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Nallebjörnis skrev 2011-04-06 11:26:49 följande:
    Idag när ja ställde mig på vågen så var den snäll. Efter exakt 7 månader med Lchf så har ja nåt mitt mål :) det gillar vi!
    Grattis! Måste kännas underbart Solig
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**