MrsMurphy skrev 2011-04-14 13:10:48 följande:
Jag har tidernas äckligaste historia om just det!

Antagligaste det pinsammaste jag varit med om, men samtidigt så har jag aldrig skrattat så mycket. Förlossningen vid barn 2. Barn ett var 1,5 år, en riktig plåga som aldrig lät mig vara ifred på toa.
Kommer in på förlossning efter vansinnesfärd i snöstorm och redo att ringa ambulans för det kändes som en övervägande risk att föda i bilen. När jag kom in så var jag vidöppen som en ladugårdsdörr och de konstaterade att bedövning inte skulle hinnas med, barnet skulle komma inom några minuter trodde bm.
Men kom inte, bm blev brydd, konstaterade att barnet inte komma ut pga förstoppningen!

Kunde inte ge lavemang för då skulle barnet antagligen trilla ut samtidigt. Så där fick jag sitta på en "bajsstol", vid sängen och försöka bajsa. Med lustgas. Det hela slutade med att jag insåg det sinnessjuka och asgarvade aspackad av lustgasen, personalen låg och skrattade i rummet. Personalen sa att de aldrig varit med om en förlossning med SÅ mycket skratt. Alla asgarvade och det blev en så rolig stämning.
Så jag kan konstatera att jag asgarvade mig genom förlossningen, och det just pga det pinsammaste jag varit med om i hela mitt liv. Men samtidigt så kändes det inte som pinsamt, personalen har upplevt allt och är coola! (Detta hade de dock ej aldrig varit med om tidigare, så var lugn)

Linda1976 skrev 2011-04-14 11:42:44 följande:
Bajseriet glömmer man/märks inte. Man är upptagen med annat.
Men jag tyckte det var vidrigt att ligga halvnäck och utlämnad inför människor jag inte känner. Kanske barnsligt, men så kändes det. Jag gör verkligen aldrig om det.
Jag kände precis likadant! Då är vi två som är barnsliga

(och tror nog att jag bajsade på mig också eftersom jag låg med krystvärkar i 4 timmar med order om att INTE krysta - brydde mig inte speciellt just då om jag bajsade eller inte)
jeng skrev 2011-04-14 13:09:30 följande:
*mumsar atkinsknäckebröd*
hur är ni med mat som gått ut på datum? jag är ju så jävla petig med sånt, men insåg precis att jag har en köttbit i kylen som var bäst före igår... fläskkotlett i hel bit. Den luktade precis osm vanligt så jag har skurit upp den och steker nu... hade ni ätit den? jag har ju så känslig mage, men min man äter gammal mat hela tiden så om inte annat så får han äta den ikväll :-P
Jag hade ätit den

Jag går efter lukt och smak, och har bara datumet som ett riktmärke.