• Jag1977

**Den stora feta LCHF-tråden**

Behöver hjälp! Min lokala matbutik har bett mig sammanställa en lista med lchf produkter de ska ta in, glassen jag bad dem ta in har sålt som smör jag är jätteglad! Nu kanske man slipper shoppa på nätet i fortsättningen, men nu behöver jag er hjälp! Vilka produkter (de har alla mjölsorter, kokosfett mm redan) kan ni rek?? Mbc oljan såklart, shiritakinudlar, men vad mer!?!?

• Jag1977
    Ninis skrev 2012-10-10 18:33:56 följande:
    Sukrin+ Sukrin melis Celsius Bakepro  
    * Storasyster 7 mars 2006 och Lillasyster 4 juli 2008*

Tack ! Celsius såklart!,
  • Jag1977

Skönt! Efter en månads stillastående i vikten har jag nu kört striktare igen och idag kom smaken i munnen, känner att min kropp ÄNTLIGEN är i ketos igen!!! Wihooo! Mitt glas röda som skulle intas med grannarna idag får bli en celsius man vill ju inte förstöra sin dåliga andedräkt när den äntligen anlänt

• Jag1977
    TomMon skrev 2012-10-10 19:35:47 följande:
    Jag1977: vilken UNDERBAR butik!! :)

I know! Älskar dem!
  • Jag1977

Nu har jag kört LCHF sen 15juli, alltså 13v och jag har tappat 7kg. Har tyckt det går så sakta men nu ser jag ju att jag faktiskt tappat ett halvt kilo i veckan! Min målvikt är nu bara 7kg bort och från att ha varit 14kg som kändes nästan omöjligt inser jag att hälften redan är borta och att mitt mål förhoppningsvis är uppnått redan till nyår!!!!!

• Jag1977

Här var det vin både fredag och lördag men inget plus på vågen. Boostade med powerwalk efter äggfrukost idag och ska köra strikt (endast fett och rent protein) till på fredag som en slags avgiftning, menen är på G så jag ska försöka förebygga min svullnad och dåliga känsla

• Jag1977
    RebornEve skrev 2012-10-25 07:16:03 följande:
    Kunde inte hålla mig ! Vägde mig i morse :) 1 oktober vägde jag 66,7 kg Idag väger jag 61,9 kg Så -4,8 kg hittills. Får se om de händer något mer fram till söndag, kanske minskar något/ några hekton till !

Wow! Så fantastiskt!! Bra jobbat! Här går det så sjuuuukt seeeegt..... Nåt hekto i veckan bara Ge mig gärna lite råd! Hur ser en vanlig matdag ut för dig?
  • Jag1977
    RebornEve skrev 2012-10-25 09:48:02 följande:
    Jag1977: en vanlig matdag kan vara Frukost: inget eller en kopp te med fett eller MBC , om jag är riktigt hungrig blir de stekt ägg och bacon eller kokt ägg och majonäs. Lunch : torsk med purjolök i cocosmjölk och så blomkålsmos gjort på blomkål och smör. Middag : köttfärsbiffar med vitkålsallad Mellanmål brukar inte behövas men ibland lite nötter eller lite hallon eller ägg :)

Ok ser ut ungefär som min matdag i början tappade jag vikt ganska fort, men idag har jag 6kg kvar (har tappat 10) och de sitter fast som lim på min kropp..... Iofs unnar jag mig lite choklad (får väl sluta med det...) och det blir ofta lite vin på helgen... Annars fuskar jag inget.
  • Jag1977

skit. hela dagen har gått åt pipan.

har haft på känn ett tag att motivationen sviktar, inte tappat något på 8v trots mninimalt med fusk och ganska strikt. Idag fick jag besök av mitt gamla jag..... lunch med jobbet- buffe på kinarestaurang- åt både lite ris och en pizzaslice. väl hemma- ångest. så vad gör jag när vi äter middag?! jo jag tar en öl av makens, har inte smakat öl på ett halvår och nu mår jag så dåligt. det är så typiskt mig och visar verkligen på hur störd relation jag har till mat- det är verkligen allt eller inget. Med måtta är inget som funkar på mig.....

Nu måste jag köra fakir, måste rensa och MÅSTE få se en viktnedgång- jag klarar inte att hålla motivationen uppe när vågen står helt still.....     

• Jag1977
    Planerar smått 14 skrev 2012-10-26 18:27:20 följande:
    Läste just om det igår i boken Dags att bli smal att detta är vanligt men då ska man inte ge upp för oftast så kommer en stor belöning efteråt att man tappar mycket när väl vågen börjar röra sig igen och man ska inte ge upp utan fortsätta äta sin LCHF kost och träna som vanligt trots att det känns för jävligt när inget resultat syns på vågen.

Åh jag hoppas du har rätt. På måndag kör jag igång fakir. Det blir även powerwalk varje morgon. En vecka stenhård fakir och ger det resultat ska jag försöka härda ut två veckor..... Känner mig peppad igen. Halkade tillbaka idag- men det får inte förstöra min viktnedgång som faktiskt är över 10kg sen i somras Tack för pepp!!!!!!!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**