**Den stora feta LCHF-tråden**
Nej, jag skrev inget, kom bara åt skicka-knappen från mobilen ;)
Nej, jag skrev inget, kom bara åt skicka-knappen från mobilen ;)
Hälsa för övrigt din kompis att du iaf äter naturlig mat och inte stoppar i dig konstgjorda plastfyllda skitprodukter som innehåller mindre MAT än vad hund- o kattmat gör ;)
Hallon/blåbär är bäst. Jordgubbar är okej om man inte är strikt. :)
Och det ska självklart vara osockrat - socker är INTE okej enligt LCHF.
Vem bakade mandelbrödet som var med i expressens bilaga? Hur många bröd/ till hur många personer är en sats?
Också; vad är det för skillnad, bakmässigt, på profiber och malda psylliumfrön? Är fiberhusk och malda psylliumfrön samma sak?
Ninis, om du tänker att du hade gjort dom i en muffinsformplåt - hur många "muffinsar" får man ut då?
Men hur kan potatisflingor vara ok inom lchf?
Jag tig för övrigt sesamfrön, jag spyr av linfrön ;) jag gissar att det inte blir nån skillnad förutom i smak!
Härligt att läsa om rödvinet, då det var det jag galajade med ugår :D 2 flaskor på 3 tjejer (ja, kcal-mässigt kanske inte helt hundra :P) och jag är inte det minsta bakis idag! Trött dock, men det beror nog på att jag inte var hemma förens sent ;)
Har precis lagat huskplättar till min mycket skeptiska mamma, och hon gav dom tummen upp! :)
Ikväll ska vi grilla! Tips på gida lchf-marinader, någon?
På tisdag är det fyra veckor sedan jag startade LCHF och jag kan säga att senaste veckan har jag varit SÅ hungrig. För tre dagar sen (tror jag) skippade jag fastan, för jag vaknade och magen bara skrek efter mat! Vet inte varför?
Lite depp är jag för att "alla andra går ner mer än jag". Av alla i min omgivning som äter LCHF så har jag överlägset mest vikt att bli av med - ändå går det absolut långsammast för mig att gå ner i vikt. Mannen har gått ner 7 (!!!) kilo på dessa fyra veckor, och min syster har gått ner 4,8 (som är mer än mitt totala!) på TIO dagar bara.. Det känns som att alla andras kroppar fattar grejjen, men min bara strävar emot. Jag har bara fuskat två gånger - våffeldagen och en gång till, och annars äter jag oftast inte mer än 15 kh/dygn. Jag VET att jag gör alla rätt (om inte annat så ser jag ju det på mannen som äter samma som jag) men det är bara så sjuuukt drygt att min kropp inte fattat grejjen.
Jag får försöka fokusera på att jag inte längre har PMDS, att mitt blodsocker inte åker berg- och dalbana, att jag inte är trött efter att jag har ätit, att jag inte går UPP i vikt, att jag äter gott och i övrigt mår bra...