• stjierna

**Den stora feta LCHF-tråden**

Jag fattar inte det här med självbilden av ens kropp. Jag tycker när jag tittar på mig själv att jag är STOR, och då har jag ändå 15 kg övers (hjärnan ser nog typ 25-30 kg, men 15 är mer rimligt).. MEN, så fotar jag, i spegel, och varken spegel eller kamera är smickrande storleksmässigt för kroppen, och på fotona tycker jag ju att jag ser smal ut, att det räcker nu. Och då har jag ändå 8,5 kg kvar till ens normalvikt och då som sagt minst 15 kg kvar till (vad jag hoppas är) min trivselvikt... Hur kan det vara så skevt i mitt huvud, på vågen och fotona?

• stjierna

Joje: det är ju sjukt att hjärnan inte kan ta in det som den ser.. Fast hade den gjort det hade jag slutat gå ner i vikt nu för jag tycker att bilderna visar en normalviktig tjej...

• stjierna

Hörni, jag vill bara säga TACK till alla ni som hänger här inne! Ni har peppat, förstått, gett råd och puschat när jag har tyckt att det har varit jobbigt eller svårt. Ni är guld värda och jag är så himla glad att jag hittade den här tråden för snart ett år sedan!! TACK!

• stjierna

Ninis: ja, vilken tur att hon begav sig ;) det är det negativa med att vara känslomänniska (som jag), jag tar extremt lätt upp andras energier, och är dom bara negativa så vill jag tillslut typ bara dö ;) jag har inte fullt ut lärt mig att kanalisera alla känslor än, så dom blir oftast väldigt lätt 'personliga'..

Nu är jag iaf glad att jag inte lämnade tråden ;)

• stjierna

Marmelad: d-vitaminer!! (Det borde alla, oavsett kosthållning, äta boende i Sverige).
    Ät magnesium om du får kramp i vaderna. 100 gr broccoli innehåller alla c-vitaminer (o mer därtill) som du behöver på en dag :)

• stjierna

Åh, sourcream o pepper-dipp... Jag levde på den o pommes för många år sedan när jag jobbade på Max ;)

Ikväll äter vi tacos (som resten av Sverige) med mjukt lchf-tortillabröd :)

Joje: vad synd att det är så tråkigt! Jag tror säkert att du snart är tillbaka hos oss igen :)

• stjierna

Millifjor: koka, häll av och finhacka blomkålen, smält ner smör o rör runt, knaperstek bacon och blanda i hacket med persilja. Smaka av med yttepyttelite balsamvinäger, salt o svartpeppar. SKITGOTT, rent ut sagt ;)

• stjierna

Byggd av bomull: där har jag också varit, all inclusive ;) fast då hade jag inte ändrat kosthållning o vägde 104.9 kg.. ;) skönt o komma hem till normala matvanor igen? ;)

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**