• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

Idag gjorde jag min äggmjölkslatte på hela ägg istället för bara på äggulan. Tankar om det? 
    Smakade nog lika tror jag och än är jag inte hungrig, var 4 timmar sen jag drack den.
    Hade i två tsk kokosolja oxå.

Varför bör man hålla nere proteinet, ni som tycker det?

Jag funderar lite på att köra äggmjölkslatte som stående frulle, proteinshaken från igår som lunch och så middag med sambon typ kött, fisk eller fågel med lite grönsaker... 

• rednose

Baaaakis till förbannelse här.

Vet inte vad jag ska äta för inget lockar men jag mår så jäkla dåligt att jag misstänker det är matbrist oxå.

Tips?!

Äggmjölkslatte känns riktigt vidrigt att ens tänka på o jag som gillar't annars. :( ägg, näe. Ost, usch nej. Vafan gör man o varför är man så pantad att man dricker 7 glas vin?!? Aldrig mer. Faktiskt. Yuck!

Magen är dock galet platt?? Lol

• rednose

Tack! :)
    Var evigheter sen jag var ute. Är ju småbarnsmamma och tydligen tål man inte vad man gjorde förr. Bra att veta.
    Skickar in anmälan till IOGT-NTO bums tror jag. Haha!

Men jag var iaf duktig o käkade osttallrik. Askad getost och Gruyere! Mums!

• rednose

Koksfettet är BILLIGARE?!? Vart köper du då?

Cocosa brun 99:- och grön allt från 165-220:- per burk ju?

• rednose

Jaja, men kokosfett kan ju vi köpa här oxå för 20 spänn på ICA. Nu är det ju dock inte sånt kokosfett som man använder i kaffe osv utan kokosfett med bra innehåll som tex Cocosa eller Renée Voltaires. Eller var bor du där det är så billigt?

• rednose
    Bordeaux skrev 2011-08-07 17:34:27 följande:
    Fast det på ica för 20kr är väl en härdad kylvara, det är inte det jag har. Det jag har är 100% ohärdat kokosfett och det är det enda jag kan få tag på, det är väl det ohärdade som är bra, finns det fler kriterier för att det ska vara bra?
    Jag bor i Schweiz och vissa saker är mycket billigar än i Sverige men det är svårt att tro
    Låter ju grymt. Får ta och beställa därifrån istället då! Tack för tipset!
  • rednose
    mamman i skogen skrev 2011-08-07 19:58:42 följande:
    Beställ en calzone och gröp ur den och lämna brödet till bättre behövande Det är min dagen efter när jag druckit för mycket vin!!
     En stor klick CF och dessutom gorgonzola i calzonen det gifter sig fint och sen mår man som en prinsessa igen.. 
    nja... fast kanske man skulle testa ändå. Nu ska jag ju dock aldrig mera dricka vin så... men tack för tipset!

Jag gjorde en proteinshake med kesella och hallon. Supergott! Sen satte jag nytt rekord i Guitarr Hero på det så det var fanimig en grym shake! Jag o Pearl Jam för hela slanten! haha! (och nej, jag är inte en tv-spels nörd egentligen men när man e bakis o har lite tråkigt o ändå ska rocka loss på stereon kan man ju lika gärna lira lite gura. :))

Nu mår jag toppen igen! Lite Gruyere och savoykål i ugnen med MASSOR av gott smör på och jag är som en ny människa igen!  
  • rednose

Suck, lagade just dotterns lunch till dagis. Chicken Alfredo, så jääääkla gott! Måste komma på hur jag ska göra för att kunna fixa till en god LCHF ersättare. :))

Skolar in på dagis denna veckan o idag lämnar vi två timmar. Tänkte ta mig en genomgång på gymmet då! Tjohoo så skönt der ska bli att komma igång!!!

• rednose

Herregud!!!
    Jag åt för mycket kokosfett idag. BOR på toa nu ju! Jösses så dåligt man mår av en överdos. :(

• rednose
    Tezzan1981 skrev 2011-08-08 21:13:53 följande:
    förstår EXAKT vad du menar.
    jag har med sorg i hjärtat haft 3 veckor utan kokosfett nu (istället grädde i kaffet som säkert gör att jag inte tappar vikt).
    jar haft haft 4-5 riktiga anfall med kramp och diaree. ibland blir jag bara "lite illamående". känns dock som jag mår dåligt ofta av det. jag som trodde att jag hittat den perfekta frukosten...som dessutom var kolhydratfri. jag har försökt att dra ned och ta mindre som någon skrev här, men det där svaga illamåendet känns ändå ofta.
    försöker mig kanske på det igen om ett tag.....får se
    Ja fy sjutton!

Jag tog kanske typ 2 matskedar i kaffet förut, brukar ta max 2 teskedar men jag hade inte ätit och tänkte att det skulle mätta bra... Så där bra gick det... :D

Men, jag vet att härom dagen då jag gjorde en proteinshake med kesella, proteinpulver, lite hallon, vatten och kokosfett, då mådde jag jättebra på det. Kan det vara nåt med att det smälter? För i shaken var det ju som små goda klumpar som smakade kokos.

Frågade i hälsokosten och de sa att man inte skulle ha den gröna Cocosan i kaffet eftersom det inte ska hettas upp. Men den bruna Cocosan smakar ju inte nånting och det är lite smaken jag gillar...

Får väl hålla mig till äggmjölkslatten och proteinshaker istället, Eller i alla fall lugna ner mig med mängden i kaffet.  
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**