• rednose

**Den stora feta LCHF-tråden**

AgnesGN skrev 2011-07-26 20:58:57 följande:
    Min familj och min svärmor hjälper mig i den mån de kan. När jag var i fjälls förra veckan med min familj hade mamma och pappa försökt tänka på mig så mkt de kunde. Köpte med mer bacon och massvis med ägg. Kött och fisk äter vi till både lunch och middag så det var inga problem att steka i smör och äta sallad. Det jobbiga var när alla satt och käkade godis och chips hela dagarna framför mig, men jag stod emot. Stolt över mig själv! Sen när vi var uppe på kalvmärkning så äter man max ett lagat mål per dag, då vi bor i tältkåta. Alla käkar mackor till höger och vänster och även varma koppen soppor och fruktsoppor. Svårt för mig, men vi hade kokat ett gäng ägg som jag åt och sen åt jag torrkött och ost och pålägg för glatta livet. Det gick över förväntan bra faktiskt!

Dock tycker min sambos mormor att vi svamlar och kan inte förstå att vi inte ens kan äta potatis och mörötter som är så nyttigt... Flört Men tids nog kanske när jag nått min målvikt kanske jag kan smaka potatis och morötter igen. Nu väljer jag att unvika det för att kämpa med vikten.

Det har gått segare på slutet trots att jag inte fuskat något, men jag går sakta neråt, ngt hekto i veckan, och jag får vara glad över det. Gått ner 10 kg på 10 veckor och det är inte helt illa pinkat antar jag. Mår mycket bättre nu.

LCHF verkar ge mig mitt liv tillbaka. Ingen kan vara gladare än jag. Väger under 100 kg för första gången på många många år.
    Gud så roligt för dig! Stort grattis!
    Häftigt med tältkåta! Det var länge sen, även om halva släkten bor i Norrland. :)) 
  • rednose

Jag tar lite mer kokosfett i kaffet. Passa dig för att ta för mycket bara även om det är gott, jag vart riktigt kass igår. Illamående som hette duga och parkerad på hjärterummet en bra stund. Usch!

• rednose
    Atmosphere skrev 2011-07-27 09:46:13 följande:
    Gjorde en riktigt god middag i går!
    Stekte egna hamburgare med nötfärs blandat med ägg, chili, dijonsenap, salt, peppar och vitlök. Stekte dem "medium" så de fortfarande var lite saftiga.
    La dem i ett stort salladsblad med rödlök, tomater och ost.
    Åt till detta "zucchinipommes", hackade zucchini i stavar som vi stekte och kryddade

Om man blundade smakade zucchinin som pommes och bubbelvattnet som Cola

Blev inspirerad av In'n'Out Burger-kedjan i USA där de har sjukt goda, saftiga hamburgare som man kan få "Protein style" i salladsblad. Den gången drack jag dock en hemmagjord och supergod chokladmilkshake till, det blev ingen sån i går
    Yay för In´n Out! Jag kör Protein style gone animal! Fast jag borde nog strunta i löken numera dock... :) gooott!
  • rednose

Jag äger ingen våg så jag väger mig när jag är hos päronen typ en gång i veckan. Funderar lite på att köpa en men tycker det är så lätt att bli besatt. 

• rednose
    Atmosphere skrev 2011-07-27 10:00:17 följande:
    Hmm vad var animal style?? Sjukt att så goda och färska hamburgare kan vara så billiga.. bästa kedjan.
    sauteerade grönsaker! :) slurp!
  • rednose

Är ghee bättre än kokosfett eller varför använder man det? Cocosa ska ju innehålla en massa bra och tex hjälpa eksem och magsår oxå, samt mot rynkor och torr hud?

• rednose

Goder afton!

Jag funderade lite idag. Känns som att jag tappar lite för fort?
    Jag har nu gått ner 2.6 kilo på 11 dagar och väger 71.4. Vill ner till ca 65 då mitt BMI kommer vara 20.5. 

Funderingen var gällande det jag läst att LCHF gör att kroppen själv hittar sin idealvikt. Alltså, kan man tappa mer än man själv tänkt eller ska man då man uppnått sin målvikt helt enkelt bara börja äta mer kolhydrater? Vill ju inte se ut som en benget.  
    Jag inser självfallet att viktminskningen kan komma att avta snart men jag bara undrade lite hur kroppen kan funka? 

Nån som har en kvalificerad teori? :) 

• rednose
    puffar lite för min tidigare fundering. känns som att den försvann lite nu...

Goder afton!

Jag funderade lite idag. Känns som att jag tappar lite för fort? 
    Jag har nu gått ner 2.6 kilo på 11 dagar och väger 71.4. Vill ner till ca 65 då mitt BMI kommer vara 20.5. 

Funderingen var gällande det jag läst att LCHF gör att kroppen själv hittar sin idealvikt. Alltså, kan man tappa mer än man själv tänkt eller ska man då man uppnått sin målvikt helt enkelt bara börja äta mer kolhydrater? Vill ju inte se ut som en benget.  
    Jag inser självfallet att viktminskningen kan komma att avta snart men jag bara undrade lite hur kroppen kan funka? 

Nån som har en kvalificerad teori? :) 
  • rednose

Tänk oxå på att ägg innehåller kolhydrater så ät inte FÖR många.
    En del LCHF sidor väljer att räkna ägg som noll kollisar, vilket är fel!

Men kom igen nu, ingen som kan svara på min fråga????

• rednose

Ok, men man riskerar inte typ nån form av näringsbrist då eller så? Alltså, om man fortsätter äta under 20?

Du ska nog inte käka den där glassbåten. :))

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**