Inlägg från: mamman i skogen |Visa alla inlägg
  • mamman i skogen

**Den stora feta LCHF-tråden**

KattSvansen skrev 2011-05-19 07:55:50 följande:
    Jag blev så peppad av den här tråden, att jag började med LCHF
    Började i måndags och har redan gått ner två kilo  
    Härligt!!
    Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen

Haha fick igår en kommentar av en kompis jag chattade med och hon frågade om lchf ..hennes syn på det hela är att många som äter lchf är som sektmedlemmar Kul trodde aldrig jag skulle bli indragen i en sekt men here I am förd bakom ljuset av en totalitär ledare som med järnhand leder mig mot den enda sanningen bladibladi bladi och lite mer skitsnack  Inte så tokigt att vara LCHFsektmedlem ...

För att dra en paralell så är jag glad att jag inte är scientolog fast åandra sida skulle jag då kunnat betala ca 4 miljoner och tagit mig upp till högsta nivå av OT och då blivit en ubermänniska som aldrig sklle drabbas av ngt och kunde bota allt på denna planet...(litet specialntresse för mig)

Jag hatar dina åsikter men jag är beredd att gå i döden för din rätt att utrycka dem/Voltaire.
  • mamman i skogen

Haha det är så det är alla andra är sektmedlemmar de går i livsmedelsindustrins ledband och komsumerar socker och mjöl tills det är så beroende att de inte annat än kan fortsätta och vi har blivit räddade från detta och håller på att bli bättre vetande.... Då så då har vi rett ut det haha

Skämt åsido så är det tragiskt vilket grepp maten (sockret kan ha över oss) och jag är glad att jag inte har behovet längre utan äter för att må bra...

• mamman i skogen
    helene306 skrev 2011-05-19 09:58:33 följande:
    Visst är det hemsk? Varje gång jag läser en bok om lågolhydratkost blir jag skrämmande påmind om hur jag ätit. Och trott att det var det enda rätta!
    Denebola skrev 2011-05-19 09:55:42 följande:
    Exakt, vem är det som är fanatiker igentligen? De som klarar att välja bort, eller de som inte klarar att (/vill) välja bort?
    Nästa gång, om någon kommenterar att lchf är en sekt ska jag klämma ur mig detta. Om jag kommer ihåg. Man blir ju trög utan kolhydrater påstår de som vet
    ja jag är skittrög...eller inte mår alldeles förträffligt bra och känner mig inte lika rörig i huvudet längre när jag inte behöver vara hungrig och trött
  • mamman i skogen
    jeng skrev 2011-05-19 10:37:39 följande:
    Men ÄR det inte lite så? När man väl har läst, och förstått, så är man så övertygad och förbannad över hur fel man har haft, att man vill att andra också ska komma till insikt. Det är ju exakt så en religion fungerar, man är övertygad om en sak och vill att alla andra ska få upptäcka samma sak. En sekt däremot baserar sig väl oftast på att nån hittar på nåt och lockar folk till det för ekonomiska syften eller liknande... Känns det som iaf. Så på så vis så passar ju lågkolhydratkost mer ihop med religion, och Kolhydratätandet mer ihop med en sekt. Eller?
    Japp kolhydratätarna är styrda av en järnhand i form av livsmedelsindustrin och läkemedelsbolagen som medicinerar dem när deras kost gjort dem sjuka..
    Vi är fritänkare som inte tar betalt för vår kunskap kritiker som gärna hjälper andra att må bätre...
  • mamman i skogen
    Nallebjörnis skrev 2011-05-19 11:11:59 följande:
    Alltså måste bara berätta nåt helt underbart mina underbara vänner!!! Efter sååååå lång tid fick jag en ny medicin utskrivet på Infektionskliniken... Och imorse vaknade jag och hade inte ont alls och kan gå, ingen huvudvärk eller svimming SkrattandeSkrattandeSkrattande
    underbart..grattis
  • mamman i skogen
    helene306 skrev 2011-05-19 12:21:33 följande:
    Vad skönt för dig!

Här blev det Lindas pannkakor till lunch. Dottern (13) månader smällde raskt i sig en halv och mumsade vispad grädde. Tänk, hon får fet mat. Vilken hemsk mamma jag är Jag fick i mig 1½ sen var jag mätt.

Var och handlade nyss, fyllde upp kylen med lite kött och korvar som man snabbt kan ta upp när grilltarmen suger Hittade korv från GOL (det ska vara sånt där streck rakt över O:et men jag vet inte hur man gör såna ). Tzatzikigrillare har 1 g kolhydrat och jag köpte några andra nu på 3 g/100. Rätt ok tycker jag.

Va köper ni för bacon? Jag kör Euroshoppers, innan Tulip. Båda är ju lika preparerade med sånt jag inte vill ha.
    Köper bacon i rulle från citygross inget rökextrakt i lite tjockare och mycket billigare
  • mamman i skogen
    helene306 skrev 2011-05-19 12:48:54 följande:
    Ok Citygross finns inte i min närhet och det blir aldrig av att jag åker milen för att handla där.
    Vi har 5 mil till närmsta citygross men svänger alltid förbi och bunkrar bacon och kött när vi har vägarna förbi
  • mamman i skogen
    sasod skrev 2011-05-19 13:10:25 följande:
    Har en fråga: Har kommit fram til att jag måste äta linfrön typ varje dag annars blir jag stenhård i magen (hade en skräckupplevelse förra vecka,,)

Nu äter jag i naturell yoghurt vilket jag helst vill skippa då min mage inte mår så bra av mjölkprodukter. Man kan ju baka något av recepten här men känner mig själv kommer inte göra det hela tiden så kan man göra något enklare?

Dticka i ett glas vatten kanske funkar det?
    Jag tar en halvpones Det håller mage i trim inte varje dag men emelanåt i min pones har jag krossade linfrön..vatten och lite promenad ärväl också ett bra tips..
  • mamman i skogen
    mrsIce skrev 2011-05-19 15:44:06 följande:
    Här kommer ngt helt OT men ni kanske kan hjälpa mig ändå. Har fått tid för operation av cellförändringar och undrar om ngn av er gjort det? Hur mår man efteråt? Har fått tid den 25e och fyller 30 den 27e med kalas både fredag och lördag, så jag har verkligen inte tid att vara dålig. Åker även på semester veckan efter, så bada i pool/havet skulle vara önskvärt om man kunde. Har inte fått tag på Kvinnokliniken då jag ringde efter telefontid, får kolla med 1177 annars...
    Ät det en konisering de ska göra? är det på livmodertappen?

Jag ahr gjort detta och de bränner med laser man mår helt ok efter emn kan blöda lite (eller mycket) alvedon och ta det lite lugnt efter..
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**