Southern Belle skrev 2011-04-12 16:10:23 följande:
Men är det inte ofta så att man känner saker och ting först när man stressar ner och plötsligt har tid att känna efter? Som att man oftare blir sjuk på helger och lov..

Fast jag har läst någonstans att när man stressar (vi pratar då mer vardagsstress, inte typ utbränd) så produceras ett hormon? som hjälper till att hålla immunsystemet uppe. Och när vi sedan är lediga, tar det lugnt och det här hormonet går ner så blir vi lättare sjuka eftersom immunsystemet inte är lika starkt.
Måste bara berätta om min helg by the way..... Jag lyckades "förgifta" mig själv *2

Först så gjorde jag ischoklad i fredags, och när jag sedan vaknade i lördags mådde jag så jäkla illa och det rann vatten ur mig där det inte borde göra det.... Jag trodde först att jag hade fått dotterns magsjuka, men när jag mådde bättre senare under dagen så började jag titta på vad jag hade stoppat i mig och då visade det sig att mitt kokosfett hade gått ut för över 2 månader sedan (rumstemp)...
På söndagen skulle jag och sambon iväg och shoppa en jacka till dottern. Jag grundade bra med äggröra till frukost. Så jag var inte hungrig när sambon ville gå till McDonalds, men eftersom det var så varmt och skönt ute

så tog jag en liten glass (eftersom en liten glass inte gör så mycket - men det stannade ju inte bara där...). När vi kom hem var det dags att göra middag, men först tog vi en promenad till mina föräldrar för att visa upp allt vi hade köpt till dottern. Väl där hade min mamma bakat frallor som hon ville bjuda på. Hungrig som jag var (och säkert med svajigt blodsocker av glassen) åt jag 3! st. Och eftersom jag och sambon sedan inte längre var hungriga bestämde vi oss för att skippa middagen. Senare på kvällen myste vi framför tv:n med det sista i en bytta B&J.
Mitt i natten vaknar jag för att mår så illa, kallsvettas och min mage ser ut som om jag är i 5:e eller 6:e månaden. Tillslut måste jag

upprepade gånger. Som tur är har jag varken linser eller glasögon på med tanke på att det ista jag åt var chokladglassen från B&J...
Och när jag vaknar på morgonen mår jag bättre igen.....
Yes, I´m
that stupid!