Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

Denebola skrev 2011-04-07 22:13:05 följande:
    Jag har för övrigt på något sätt ett intresse för att titta på sådana program, å ena sidan är det samma visa varje gång, men samtidigt är det något som lockar, omvandlingen kanske. Vet inte riktigt.

Supersize vs Superskinny är ett annat exempel, kanske för att jag känner igen mig i de som är superskinny? De har visserligen ett visst mått av dokumentär i sig, tex. följa anorexiapatienter på väg mot tillfrisknande.

Fast "My Big Fat Diet Show" satt jag mest och himlade med ögonen till, eftersom det var sååå kalorifokuserat.
    Jo... jag fastnar också i sådan program till och från.... och antagligen av samma anledning.
    Supersize vs Superskinny tycker jag är intressant eftersom det visar sådana ytterligheter i båda "ändar".

Ni som har koll på tillsatser och annat, vad säger ni om detta?
    www.familjeliv.se/Forum-3-22/m56026496.html
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Denebola skrev 2011-04-08 13:30:43 följande:
    Hittade ett recept som låter gott
    www.arla.se/Default____17653.aspx?RecipeID=23...
    Mmmm Tungan ute De ser riktigt god ut, sådär lite lagom seg.
    helene306 skrev 2011-04-08 11:30:42 följande:
    Nu är det konstaterat, jag har sabbat min dator. Fick återställa den och nu är det tömd på precis allt: bilder, bilder, bilder, dokument och allt annat som tagits emot eller laddats ner. Fan. Jävla. Skit.

Men men, dottern fyller 1 idag så det är bara att blicka framåt.
    Åh nej! F-n vad trist Rynkar på näsan
    Hände mig också, bl. a försvann alla mina billder från det halvår jag var utbytesstudent i Indien. Som tur var hade mitt ex. kvar bilderna så jag fick tigga lite......

Men hjälp, är hon redan 1! Jag kommer ju ihåg när både du och jag var gravida och pratade om HCHF ... känns om inte alltför länge sedan.
    Grattis till stora tjejen! Skål
    Denebola skrev 2011-04-08 14:47:40 följande:
    Haha, nu har jag kommit på varför jag inte kunde se mer än fram till reklamen på webbtv... Mitt reklamblockeringstillägg till webbläsaren är för effektivt Men om jag inaktiverar det så kommer ju all reklam på alla sidor (har ni tänkt på hur sjukt nedlusat FL är med reklam?!), så jag får väl kolla webbtv i en annan webbläsare i stället Tungan ute
    Ha ha
    Det var ju bra att du kom på det hyfsat snabbt iaf. Du kanske inte kommer att vara lika lättroad andra kvällar så att du nöjer dig med första kvarten på programmen.....
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Denebola skrev 2011-04-08 15:49:08 följande:
    Antagligen inte. Efter en 7-8 cliffhangers får man ju magsår av spänning
    Jag får nästan det ändå....
    Jag och sambon är lite av serie-junkies (favvon är Dexter). Men jag tål inte att det blir så spännande och måste se alla avsnitt på en gång för att se hur det går. En återkommande kommentar ifrån mig när vi tittar är: "jag har inga nerver för det här"  Skäms
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-04-08 18:57:13 följande:
    Girls. Jag är så förbannat trött och omotiverad och jag fattar inte varför. LCHF är det absolut bästa för mig, det vet jag. Men jag är sugen på "nyttiga" saker som fruktsallad och sånt... GAAAAH.

Har shoppat upp mig på en lyxig stegräknare.... Tänkte att om jag kör inte fullt så superstrikt (kanske 25 gram/dag) och början dagen med max 2-3 gram och försöker röra på mig ordentligt, så borde det väl börja hända saker. Typ gå till och från jobbet, de veckor jag inte har dottern. Det tar ca 45 min...

Vad tror ni? Och de veckor jag har dottern, försöka gå på mitt dyra gåband iaf 3-4 ggr/v.

SUCK på mig själv. 
    Jag saknar den syrliga smaken ibland, och då blir jag också sugen på frukt Äpple Äpple ÄppleJag har frätskador på tänderna troligtvis p.g.a. frukten, eftersom jag aldrig har varit speciellt förtjust i läsk eller juice.
    Själv är jag ungefär likadan, jag tror på LCHF i teorin men ibland så verkar inte suget alls vara inne på samma spår...

Jag tycker att det låter som en bra idé du har. Jag har också kommit igång med träningen ganska nyligen, så jag hoppas att det ska hjälpa mig att nå lite resultat på vågen.

Ni som har gjort ischoklad, gör ni med 2/3 choklad och 1/3 kokosfett, eller kör ni hälften/hälften?
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Missade att skriva i inlägget att jag var en fruktoman (ju syrligare desto bättre!), därav frätskadorna. Så det är inte helt lätt med LCHF, förutom den söta smaken/beroendet saknar jag också den syrliga.

♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Faile skrev 2011-04-09 16:50:04 följande:
    Lchf håller på att bli riktigt stort här på Åland

En restaurang har lchf-lunch varje dag och hade dessutom en helkväll med föreläsning och buffe om Lchf för några veckor sedan.
    Dessutom har tydligen Litsfeldt bosatt sig här, så jag hoppas på någon föreläsning snart av honom
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Southern Belle skrev 2011-04-12 16:10:23 följande:
    Men är det inte ofta så att man känner saker och ting först när man stressar ner och plötsligt har tid att känna efter? Som att man oftare blir sjuk på helger och lov..
    Fast jag har läst någonstans att när man stressar (vi pratar då mer vardagsstress, inte typ utbränd) så produceras ett hormon? som hjälper till att hålla immunsystemet uppe. Och när vi sedan är lediga, tar det lugnt och det här hormonet går ner så blir vi lättare sjuka eftersom immunsystemet inte är lika starkt.

Måste bara berätta om min helg by the way..... Jag lyckades "förgifta" mig själv *2 Skäms
    Först så gjorde jag ischoklad i fredags, och när jag sedan vaknade i lördags mådde jag så jäkla illa och det rann vatten ur mig där det inte borde göra det.... Jag trodde först att jag hade fått dotterns magsjuka, men när jag mådde bättre senare under dagen så började jag titta på vad jag hade stoppat i mig och då visade det sig att mitt kokosfett hade gått ut för över 2 månader sedan (rumstemp)... Kräks

På söndagen skulle jag och sambon iväg och shoppa en jacka till dottern. Jag grundade bra med äggröra till frukost. Så jag var inte hungrig när sambon ville gå till McDonalds, men eftersom det var så varmt och skönt ute Solig så tog jag en liten glass (eftersom en liten glass inte gör så mycket - men det stannade ju inte bara där...). När vi kom hem var det dags att göra middag, men först tog vi en promenad till mina föräldrar för att visa upp allt vi hade köpt till dottern. Väl där hade min mamma bakat frallor som hon ville bjuda på. Hungrig som jag var (och säkert med svajigt blodsocker av glassen) åt jag 3! st. Och eftersom jag och sambon sedan inte längre var hungriga bestämde vi oss för att skippa middagen. Senare på kvällen myste vi framför tv:n med det sista i en bytta B&J.
    Mitt i natten vaknar jag för att mår så illa, kallsvettas och min mage ser ut som om jag är i 5:e eller 6:e månaden. Tillslut måste jag Kräks upprepade gånger. Som tur är har jag varken linser eller glasögon på med tanke på att det ista jag åt var chokladglassen från B&J...
    Och när jag vaknar på morgonen mår jag bättre igen..... Oskyldig

Yes, I´m that stupid!
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    P28 skrev 2011-04-12 19:57:34 följande:
    Kittycat, du pratar nog om Kortisol:

"En långvarig förhöjd halt av kortisol har en rad effekter på kroppen. De mest uttalade är att kortisol trycker ned immunförsvaret samt höjer halterna av glukos i blodet. Den senare effekten åtstadkommer kortisol genom att stimulera glukosbildning i lever (glukoneogenes) samt stimulera till nedbrytning av fett i kroppens vävnader.

Vid en kortvarig förhöjd halt stärker kortisol däremot immunförsvaret." (Saxat från Wikipedia)

Lite intressant?!

Kanske det är?
    Det var så länge sedan jag läste det där att jag knappt minns. Jag kommer bara ihåg det just för att jag i princip alltid blir sjuk när jag får längre ledighet. Och efter att jag hade läst det där så kändes det bättre, för då borde det ju inte bara vara mitt psyke som spelar mig ett spratt Flört
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Linda1976 skrev 2011-04-14 09:08:40 följande:
    Läste en underbar status på Fejjan nyss: 

Om man blandar mjöl och vatten, blir det lim, men
    när man tillsätter ägg och socker blir det en kaka.
    VAR TAR DÅ LIMMET
    VÄGEN ?????
    Det ska jag berätta för er: det är det,
    som får kakan
    att sitta kvar på röven, höfterna och magen!

He he, den ska jag kopiera och lägga upp
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-04-14 07:43:34 följande:
    WIHIIIIIII!!!!! 66.9!!! Min efterlängtade 66:a! Som jag har kämpat!!
    Grattis, vad härligt det måste kännas
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**