Inlägg från: Hon den där |Visa alla inlägg
  • Hon den där

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-05-22 11:08:24 följande:
    Hon den där: om du gjort majonnäsen själv är det fakir :)
    Köpt majo innehåller mellan 2,5-5,5 KH!
    Nä den är köpt :-P fast det är den med minst i.
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-05-22 11:12:29 följande:
    Hon den där: då borde det ju iaf vara fakir ufo (under 5 KH), eftersom jag tvivlar på att du åt 100 gr majonnäs ;)
    Hahaha man vet aldrig

Jag åt ca 1-2 msk av det, undrar hur många gram det är? Nån som kollat  
  • Hon den där

Idag blev en halvbra dag. Började ju med frulle på lax, ägg och majonäs. middan blev en cesarsallad. Och kvälls maten blev ca 4 dl gb glass.

Imorgon ska jag verkligen försöka att inte göra några snedsteg!  

• Hon den där

Vägde mig i morse 101,4kg jag har gått upp från 99,6kg dom senaste dagarana med fusk. Men nu sköter jag mig igen så jag hoppas jag tappar det fort!

Hade tänkt äta frulle, men fick sån magknip så det får blir senare.  

• Hon den där

Jag tror heller inte lchf är för alla, men så är det ju med alla dieter alla människor funkar ju olika. Jag tror inte ren lchf med mycket fett funkar för mig. Om jag håller ner både kolhydraterna och fettet så går jag ner i vikt.

Jag försöker äta mycket sallader, kycklingfilé, lax. Tyvärr har jag kommit in i fuskande, jag kallar det fuskande oasett vad andra kallar det. Men jag försöker hela tiden ändå tänka på att äta bra.

Jag tog drive-in på mcdonalds förut och jag velade in i det sista vad jag ville ha. Det jag var mest sugen på var big mac och compani. Det blev en cesarsallad, så jag känner mig nöjd över det nu

Men nu till efterätt så ska jag äta ca 3-4 dl glass     

• Hon den där
    Boost skrev 2012-05-24 14:03:51 följande:
    Nu börjar jag klia mig lite i huvudet... Blodgrupper?
    Men varför ska ni krångla till det så :)!? 
    haha jag håller med
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-05-24 14:10:55 följande:
    Boost: det var någon som hade en tanke om varför jag inte går ner i vikt på LCHF, och att det KUNDE bero på blodgruppen :)

Men har inte du gått ner redan? Fast du kanske har mycket kvar? Kan du inte prova att minska fettet då och fylla ut med grönsaker. Man kan ju faktiskt äta för mycket fett även om det är lchf

Jag vet hur det känns, både du och jag har nog tappat lite motivation för tillfället, men vi måste stötta varandra   
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-05-24 23:02:23 följande:
    Nu är jag pepp igen efter att ha fått en "utmaning" i dieten! :D ny vägnimg o mätning i morgon, så får vi se vad som sker! Har iaf varit o inhandlat, för mig, massa OK matvaror! Hittade en suupergod getost! O hjärnkontoret snurrar av idéer på mat nu :D

Lycka till nu

Jag klarar maten, men har sinnessjukt sug efter glass och det måste bero på värmen. Har du nåt bra tips vad man kan äta istället?  
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-05-24 23:05:37 följande:
    Hon den där: gör egen isglass? Annars är mitt tips att dricka kallt vatten i mängder ;)

Isglass gjort på vad? Ja jag måste bli bättre på att dricka vatten

Kan man dricka vilken light saft som helst föressten? Eftersom light dricka går bra....  
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-05-24 23:12:34 följande:
    Hon den där: ang om man kan dricka vad som vet jag inte.
    Isglassar:
    Vatten, jordgubbar (halvmosade och några skurna) m basilikablad
    Blåbär, vatten, vaniljpulver
    Hallon, vatten, kardemumma

ELLER köp smaksatt ramlösa och frys in som det är (finns ju MASSOR smaker, typ smultron, äpple o dylikt)! :)

Smart, jag har inte ens tänkt på att man kan frysa in på det sättet
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-05-27 08:54:47 följande:
    GOD MORGON tjejer! :D

Här börjar dagen med ett supergott pumpafrö bröd och ytterligare minus på vågen. 90.2 stod den på idag!! :D eufori!
    Grattis!!

Själv har jag tagit en tillfällig paus från lchf, kör just nu hchf . Men imorgon då LOVAR jag att köra igen   
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-06-25 12:32:24 följande:
    Usch, vad det tog emot att springa idag - jag vill bara spy och gråta och lägga mig i ett bad med en flarra whiskey o supa ner mig och inte höra ett enda "mamma, jag vill!!" till.. BLÄ!

Motivation noll idag. Men på plussidan har jag inte ätit något onyttigt alls idag!
    Hej stjierna! Jag har helt trillat ur lchf och äter massa onyttigt som aldrig förr, jag undrar hur det går för dig? Jag minns att du hade det lite kämpigt sist jag skrev i denna tråd, går det bättre nu? Har du gått ner mycket?
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-06-25 12:48:39 följande:
    Hon den där: nja, det går sådär här, men jag passar mig att skriva för mycket om mina fusk (så ingen blir sugen! ;)). Jag står på plusminus 0. Fortfarande.

Jag trillade helt av banan för 3 v sedan och har väl inte kommit tillbaka helt. Jag försöker ära LOE med grundtanke LCHF, men ofta slinker det ner onyttigheter ändå ;) men så har jag börjat springa/intervallöpa för att gottgöra för allt skit..
    Vad är LOE? Jag försöker hitta tillbaka till lchfen för jag mår mycket bättre i magen av det.
  • Hon den där
    stjierna skrev 2012-06-25 13:02:56 följande:
    Hon den där: less of everything. Men som sagt, med LCHF i grunden, dvs inte potatis/pasta/ris, men heller inte mängder av mejeri. Mest protein o grönsaker :)
    Aha då fattar jag . Det försöker jag med
  • Hon den där
    TomMon skrev 2012-06-28 04:01:33 följande:
    Igår grälade jag och mannen, igen. Han pallar inte min livsstil, trots att han inte tvingas med i den. Den senaste tiden har han istället "trotsat" och gått upp i vikt, stoppat i sig både det ena och det andra bara för att han "kan", som en småunge. Igår kom alla hans känslor fram och det är till och med så att han funderar på skilsmässa om jag inte slutar vara så strikt.

Helt sjukt... Vet inte vad jag ska tro. Om tre veckor får vi träffa våra barn för första gången, och så funderar han över sådant här?!

Vi har nog lite mer att prata om idag, och det är nog så att känslorna lugnat ner sig lite, men hur hade ni reagerar?! Jag reagerar med att tycka att han är löjlig och att han överreagerar, kanske inte den bästa vägen...

Vad tråkigt att ni bråkar om det, men kan det vara så att du förändrats nåt av att gå på lchf? Jag har en vän som håller på att bli galen på sin man som går på lchf för han har blivit så lättretlig och fått kort stubin. Nåt sånt som hänt dig kanske? Bara en tanke...

Eller så kanske ha är avundsjuk, eller han kanske är en av dom som tycker lchf är helt galet..Jobbigt i alla fall att det ska bli såna problem kring en diet. 
  • Hon den där
    TomMon skrev 2012-06-28 04:37:35 följande:
    Ja, jobbigt är ordet. Det han stör sig på är att han tycker han får i sig för mycket fett och därför går upp i vikt. Men jag försöker förklara att det är alla pommes och öl, som jag minsann inte tvingar i honom.

Min förändring är mer energi och viktnedgång.

Vi har nu försökt kompromissa, jag kommer att äta LITE av allt, och så hoppas vi att mitt sockersug håller sig borta... :(
    Fast han har ju ingen som helst rätt att bestämma vad du ska äta...Han kan ha åsikter osv men det är din kropp. Eller har jag misstolkat nåt här nu
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**