millchan skrev 2011-05-30 15:11:30 följande:
Jag var deppad redan innan jag började köra LCHF men nu känns det nästan värre!
Har ju inget att trösta med nu, och i skrivande stund rinner tårarna ner!
Jag har två barn med psykomotorisk utvecklingsförsening, grabben 5 år har precis lärt sig att ställa sig upp mot möbler och dotter 14 månader kan inget ännu, inte sitta, rulla från rygg till mage eller tvärtom,inte lyfta huvudet och bröstkorgen i magläge.
Grabbens utveckling år ca 11 månader och dotterns ca 3 månader och jag tycker det är jätte tungt, jag själv står för den mesta träningen då sambons händer har pajat (vibbrationsskada) och han får ont av det mesta han gör!
Våran ekonomi är hel kass jag får ut noll och sambon 9900 + barnbidrag och vårdbidrag så vi har knapert!
Vi har ingen hjälp med barnen av vänner eller sambons föräldrar, min mor hjälper så gott hon kan men klarar inte av nätter då hon har svår fibromiagi eller hur det nu stavas!
Min släkt bor 130 mil i från mig och jag har bara mig själv att vända mig till, vill prata med nån kunnig för att komma på rätt spår men har inte råd!
Snart fyller jag runda men tror att jag skiter i det för allt är för tungt och vi kommer säkerligen inte få nån barnvakt ändå!!!!
Ursäkta att jag klagar måste bara få ur mig lite!
uach det låter inte som att ni har det lätt!!
Väldigt OT, men har din mor testat LCHF? Det finns många med fibromyalgi som har blivit mycket bättre av lågkolhydratkost med högre fetthalt!
Jag har själv depressionstendenser. Det ligger där i bakgrunden hela tiden, och då och då blommar det upp. Jag tycker att jag har blivit hjälpt av lågkolhydratkost på så vis att jag får ett jämnare humör, bättre förutsättningar att orka med, och bättre förmåga att hantera trotsiga barn, tjurig (ja ibland alltså) make eller liknande situationer!
Tyvärr så gick det inte min väg på vågen nu mot slutet, jag nådde troligtvis min lchf-jämvikt! Därför äter jag nu en mer GI-fas 2 diet, mer kolhydrater, mycket färre kalorier. Går inte direkt hungrig, men jag märker direkt att jag har sämre förutsättningar för det psykiska! Jag får ju äta mycket mindre av allt nu eftersom jag kaloribegränsar. Så jag tror absolut att man kan skapa sig bra förutsättningar för att må bättre både fysiskt och psykiskt genom att äta LCHF eller annan lågkolhydratkost i normal utgåva (dvs inte så extremt som jag gör just nu).
Däremot så får man ju ofta en jobbig period vid omställnigen! Försök få bättre hjälp nu i början om du har möjlighet till det! KRAM!!!