**Den stora feta LCHF-tråden**
www.kanal5play.se/program/play/denhemligemilj...

Varning för skitsnack (bajssnack alltså)
I helgen åt jag ju alldeles för mycket mjölkchoklad. Plus lite bröd osv... Söndag kväll blev jag lös i magen och var det typ hela måndagen. Igår åt jag ju tortillas (2 normalstora bröd) och nu ikväll också samma sak. Och nu ikväll fick jag börja gå på toa igen!! Visst måste det vara kolhydratkänslighet? Det är ju det här ni alla har pratat om, men jag har ju varit så förstoppad så jag har ju aldrig fått känna av det! Det känns ju som att min mage har blivit jättemycket bättre (vad gäller förstoppningen) sista månaden, och kanske det är så också! Att nu sköter sig magen, och då reagerar den också på det dåliga!
Det är så här jag är van att mina mage är. Har varit hela mitt liv. Lite sådär totalt oberäknerlig, plötsligt märker man abra att NUUUU m¨ste jag gå, och så får man typ gå hela kvällen och sen lugnar det ner sig igen. Har ju kunnat vara så typ varannan dag, ibland mer ibland mindre! Jag ser ju inte fram emot om jag får tillbaka min IBS-D igen, utan trivs ganska bra med en hårdare mage såklart! Hellre få trycka på lite, än att behöva sitta bredvid toa ifall att typ... MEN tänk om det här är kolhydratkänsligheten bara? Tänk om det är för att jag är uppvuxen på bröd och pasta som jag reagerat så här? Tänk om jag kan hålla mig till naturliga bra kolhydrater i mindre mängder och slippa ha såna här besvär???!! Isåfall ska jag fasen skriva en bok om IBS och lågkolhydratkost!!!
Vad har ni andra märkt att ni är känsliga för, och finns det nån gräns vad gäller mängden???
Nu sover ungarna, och jag är ensam hemma med dom. Ska snart hälla upp ett stort glas vin, leta fram min Lindt 90% och se lite tv!!!!
Men det är ju så knäppt att det kan vara så olika på kolhydrat och kolhydrat! Och att man lixom kan reagera så olika från person till person.
Såg ni (som har mig på Facebook) dagens boktips??
Idag är min våg nere under 66 igen! Skönt det, hoppas att det fortsätter neråt nu.
Idag ska jag fortsätta fundera på projekt "få hem crosstrainer"!!