Duntoffla skrev 2011-06-07 09:38:19 följande:
Det kanske lät lite kaxigt.

Men saken är den att jag har rätt lätt motstånd och inte direkt någon fancy crosstrainer med massa finesser utan en basic Orbitrek. jag skulle kunna öka motståndet men blir lite lat...

Jag tränar 20 min på den i princip varje kväll utom någon kväll i veckan.
Vad har du för märke på din Crosstrainer? Vet att de nyare har lite mer finesser än min.
Man blir bara så otålig. Jag har tränat på gym sen jag var 20 eller något och nu när jag inte kommer iväg så ofta som jag önskar blir jag frusterad. Dessutom försvann alla graviditetskilon med första barnet på 3 månader. Nu sitter jag här med andra barnet som är 10 månader och jag har fortfarande några kg kvar.

Tålamod är inte min grej! Jag vet att jag troligen kommer tappa de sista när jag börjar jobba igen och kan lunchträna samt sköt kosten ännu bättre.
På mitt lokala gym finns Minisats men lillan här är mer eller mindre konstant snorig så det blir inte så ofta. Men jag ska verkligen få in i rutinerna igen med att gå en daglig promenad på 40-60 minuter. Klart underskattat att promenera för viktminskningens skull.
Trist med VAB

Vad är barnet/barnen för sjuka? Du kanske kan få till en stund på crosstrainern i alla fall.
Jag har min vägardag på tisdagar och jag hade i alla fall minskat 1,3 kg sen förra veckan vilket ju är bra. Surar dock för att jag var nere på ännu mer efter första veckan med LCHF och sen gick upp det plus 0,4 kg. Men men, nu ska jag vara ännu mer nogrann.
Vi får peppa varann! Nu jäklar ska kilona bort!
Nej, men det är klart också att även om crosstrainer är en allsidig träning, så kan den ju bli ensidig. Du kanske behöver komplettera med mer styrketräning tex, däremot så kanske inte jogging ger så jättemycket extra! Sen är det klart att en mer avancerad crosstrainer med mer korrekt rörelse troligtvis ger bättre träning också!
Jag köpte en Energetics ET 7.5 och den är suverän. Har allt man kan tänkas behöva, bra steglängd och fin naturlig rörelse. 16 motståndsnivåer varav jag klarar 1 minut på nivå 6

Och sen har den program och grejer, både såna vanliga program, men också pulsstyrda program eller att man kan bygga ett eget. Det finns en enklare som heter 5.5 och det är samma apparat, men den har inte programmen osv, utan man ställer in motståndet genom att snurra på en ratt. Den har dock en minidator som typ aktiveras av att du börjar trampa, så den räknar upp tiden och lite såna saker. Men jag tyckte att ska jag lägga så mkt pengar så lägger jag hellre 5000 kr direkt än 4000 kr för nåt som kanske jag ångrar sen.. En kompis har den som heter 5.5 och hon säger själv att hade hon valt om så hade hon valt den med dator.
Vi har ögoninflammation IGEN! 5 veckor nu till och från har vi kämpat med den. så nu bev det starkare mediciner.. Ska försöka få in mina 5 minuter på crosstrainern ja, det borde ju inte vara så svårt hahaha. Jag är absolut ingen träningsmänniska, aldrig varit! Och nu när jag är nere på absoluta botten vad gäller ork och styrka så tar det verkligen emot varenda gång Jag vet ju att jag måste, men det är lixom ingen kul upplevelse att träna. Speciellt inte när man dör och får astma efter 5 minuter på CT heller... Jag klarar ju (på bra dagar iaf) 3 km/30 min på löpbandet, så jag tycker att jag borde klara lite mer än 5 minuter på CT... Det känns så jobbigt. Men sen vet jag ju inte om jag har BRA dagar nu heller, dålig mat, trött av solen, svullen, ögoninflammation och gud vet vad :-P Jag hoppas att jag klarar 10 snart, och sen 15, då är jag iaf någorlunda nöjd eftersom mitt första mål var att få igång rutin på att spriga på löpbandet 15 min minst 2 ggr i veckan, gärna 3.