Blommig skrev 2012-02-16 07:38:58 följande:
Åhh, det kanske är så då.. Med grädden i kaffet! Jag började 1 jan, vågen visar stenhårt -3kg, och har gjort nu i tre veckor.. vägrar släppa mer! Har dragit ner på kaffe med grädde det senaste dagarna, men inte helt.. Kanske dags att ta bort det helt? Nåt annat tips på hur man får igång viktminskninen? Man blir liksom lite uppgiven.. Sen är jag dock glad över att mitt sockersug försvunnit helt, en sån enorm befrielse(!!) men samtidigt vill jag ju gå ner mer i vikt, behöver det! Såå, mer tips för att sätta fart? :)
Kika här
http://lchfklubben.se/healthandscience/ under "fettbrännartips" och "mejerier". Mejerier är tydligen insulinhöjande trots avsaknad av kolisar.
Mycket intressant läsning öht i bloggen tycker jag.
Jag började med äggmjölk i kaffet och försöker i den mån det är möjligt utesluta mjölkprodukter även i matlagning (utan att bli rabiat!). Jag använder tex kokosmjölk när jag lagar soppor i de fall där det passar bra. Men de sista kilona går seeeeeeeegt! Jag har 3-4 kg kvar (vägde 70.0 i morse - snöpligt att inte få väga 60-någonting!!!) och försöker hålla mig i ständig ketos och undvika mjölkprodukter. Annars går jag helt enkelt inte ner det sista.
Frågan är bara hur det blir när målvikten är nådd. Jag menar, man kan ju inte hålla sig i ketos hela livet för att hålla vikten.