Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Själv ska jag käka lite LCHF-glass nu. ICA Maxi har infört det i sitt sortiment. Riktigt gott faktiskt!

• Martina 76
    Faile skrev 2012-02-17 17:53:03 följande:
    Men glass utan socker är ju inte glass fick jag lära mig i en annan tråd igår
    Det måste vara skrivet av ett carb-miffo!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-17 18:32:43 följande:
    Jag köpte oxå den med chokladsmak. Men man ska passa sig lite för den, den innehåller sötningsmedel och lite E-nummer. Jag tänker dock vänta med att testa den tills jag nått min målvikt
    Ja, lite "skräp" innehåller den. Och vatten som förstaingrediens. Men den är ok ändå tycker jag. När mina pojkar äter glass blir jag så sugen att jag bara måste ta något - annars smakar jag deras glass och då är det bye-bye till ketosen!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-17 18:34:25 följande:
    Nyss hemkommen från gymmet och blev skönt pigg av spinning samt cx worx! Nu blir det världens godaste tonfiskröra med avocado till middag! Vad käkar ni andra till middag i dag?
    Här blev det hamburgare - utan bröd för mig. Med massor med vitlök, basilika och tabasco -mums!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-17 18:49:02 följande:
    Hur var det med de sista 5 kg, skulle du inte börja följa Katrins råd i dag?
    Hmmmmmmm...jo det var väl så... Fast jag har faktiskt ätit halva portioner hela dagen i övrigt!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-17 18:49:02 följande:
    Hur var det med de sista 5 kg, skulle du inte börja följa Katrins råd i dag?
    Hur mycket hade du kvar att tappa? Jag har inte hunnit läsa i hennes bok än. Hur lång tid ska man räkna med att de sista 5 tar om man är superstrikt?
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-17 18:47:46 följande:
    www.sportkost.se/klader-accessoarer/Fettmaetn...

Här kan du köpa den för 349 kr
    Ah! Kanon! Fast nu får jag nog stå mitt kast och vänta på min. Skulle gissa på att jag ligger på runt 25% kroppsfett. Ska bli intressant att se och att mäta det kontra viktminskning när man styrketränar.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-17 20:24:51 följande:
    Jag har nästan 4 kg kvar.

Det går nog inte att säga hur snabbt man går ner de sista 5 kg. Det är ju väldigt individuellt hur ens kropp förbränner. Vissa har ju hög förbränning och andra har låg. Vissa går ner snabbt, andra långsamt. Jag är en sådan som går ner långsamt.
    Jag med. Men å andra sidan tror jag inte man kan tappa ren fettvikt snabbt. Jag har som målsättning att se ok i bikini i sommar. Bara målvikten räcker inte utan jag vill tappa mer i fettvikt och lägga på mig muskler. Sånt tar tid. Jag tror också att en quick-fix (typ svälta sig två veckor för att tappa det sista) lätt bara går tillbaka. Långsamma förändringar blir mer beständiga. Skynda långsamt mao.  Det är långt kvar till sommaren!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-17 20:44:39 följande:
    Håller med! Ja, när man nått målvikten måste ju kroppen tightas till. Jag måste oxå bygga muskler. Jag var väldigt vältränad hela förra året då jag tränade med PT varje vecka fram till oktober, då jag opererade mig för navelbråck. Därefter fick jag inte träna alls på 4 veckor och sen var man tvungen att ta det lungt med tunga vikter. Körde mest konditionsträning. Det är först de senaste veckorna jag har börjat med Bodypump och CX. Har noll magmuskler, så det måste jag verkligen bygga upp.
    Vi får följas åt och jämföra vikt, fett-% och muskelmassa så att vi peppar varandra!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**