• Ellaria

**Den stora feta LCHF-tråden**

Martina 76 skrev 2012-07-08 11:11:01 följande:
    Ska och handla snart så jag ska köpa hem Avesta-glass nya smaker. Någon som har provat? Visst, det är lite "skräp" i glassen, men iaf nästan inga kolisar. 

Någon som har provat fun-lighten på Stevia? Ska ut och segla och dunkvatten kan vara gott att smaksätta så jag tänkte att det kanske kan vara ett alternativ... 
    Jordgubb Marula är käääärlek. Sjukt god!
    You know nothing, Jon Snow
  • Ellaria
    Martina 76 skrev 2012-07-08 11:18:38 följande:
    Är den sockerfri?
    Fun light! :D
  • Ellaria

Men whaaat? Var hemifrån hela helgen och med sällskapet blev det rätt mycket carbs... Åt hamburgare med bröd, pizza, drack öl och vitt vin... och kommer hem och har gått ner 1 kg sen förra veckan? Blev mycket carbs i veckan också (jävla mörk choklad med kokos, alldeles för god) och mycket cashewnötter (långt över en näve...). Chockade jag kroppen lite? 78.6 på vågen, ramlade nästan av. Förberedde mig på att vara över 80 kg igen men det här är ju bara konstigt.

• Ellaria
    Krambjörn skrev 2012-07-16 07:32:20 följande:

Vart kan man hitta LCHF bröden?

Finns på ICA Maxi i min lilla stad :)
  • Ellaria
    Maskinisten skrev 2012-07-17 00:03:56 följande:
    Hej igen.
    Har nu kört LCHF i ungefär halvåret, men inte sedan de första veckorna när jag provade mig fram och vägde mig noga har jag skrivit här.
    Men nu kan man väll våga sig på en riktig utvärdering?
    Jag kommer att behålla LCHF tänket, det är lätt och jag mår bra. Min diet blir i perioder lite mer liberal, det är svårt när man under jobb perioder äter i mäss (är sjöman) att vara så strikt.
    Midjemåttet har minskat ungefär 15cm eller 12% och vikten har sakta men säkert minskat med nästan 20kg eller ungefär 17%. Lika mycket till och så kommer det nog vara rutor där det i julas var en regäl öl-kagge
    Nu har jag inte något mål annat än ökad almänhälsa, vilket jag tycker mig ha fått.
    Sover bättre än tidigare, orkar med mer och längre.
    Inte för toaletbesök just varit en obehaglig sysla för mig, men nu är det bara bättre.  
    Sensate två månaderna har jag även börjat träna litet igen, såpass har kombinationen med ökat välmående och viktnedgång påverkat mig att detta åter är skoj. Träning ger ju lite synergiefekt ochså, så det kan man väll kalla en "vinn vinna" situation.
    Om jag saknar något, så är det nog att äta frukt, något jag är väldigt förtjust i.

Så för mig får LCHF i slutändan dubbeltumme upp.

Solsken / G 
    Skönt att höra! Minns när du skrev här i början, trevligt att höra att det gått så bra för dig.
  • Ellaria

Nu har jag gjort lite müsli! Inte jätte LCHF-vänlig men jag är inte superliberal heller och tänkte inte äta så mycket varje gång. Solrosfrön, bovete, kokosflingor, agavesirap, vaniljpulver, kanel, torkade aprikoser och några gojibär. Ska bli spännande!

• Ellaria

Ökat kolhydratintag ger (för mig) en helt galen viktminskning. 2 kg de senaste 2 veckorna och okej, det hade jag inte blivit förvånad av i början men jag har hållt på i 7 månader och gått ner i en stadig takt (inga platåer, mer än nån vecka kanske.) Så skumt! 77.8 :D

• Ellaria

Haha, jag gjorde iallafall... Blev rätt mycket (otillåten) alkohol och chilinötter. Börjar om idag :)

• Ellaria

Vilket är det bästa receptet på pizzabotten?

(Kokosnötmjöl är samma som kokosmjöl va?)

• Ellaria
    TomMon skrev 2012-07-24 06:58:05 följande:
    Ok, kan ju konstatera att med två nyfådda barn i Taiwan är det inte lätt (läs omöjligt) att tänka lchf... Tror dock ändå inte jag gått upp, glömmer liksom att äta själv... Puh! :)

Men hemma ska det bli bättring!
    Grattis!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**