-
Dricker inte heller kaffe! =)Gladskit skrev 2012-07-19 21:14:05 följande:På mig har ger det effekt direkt, jag blir superpigg!! Men jag dricker inte kaffe alls i vanliga fall så jag antar att det är koffeinet som kickar in.
-
Så, beställt kokosfett från bodystore! =)
-
Tittade där också när jag var o handla men såg inget. Ska skriva till dom o fråga om dom har det.....spökplumpen skrev 2012-07-20 11:39:08 följande:Igår hittade jag äntligen lchfbrödet när jag handlade. Jag har kollat såååå många gånger tidigare men aldrig hittat, men så igår hittade jag det av en slump. De hade lagt det bland korv- och hamburgerbrödet!!!
-
Grattis! Va roligt!Loreena skrev 2012-07-20 20:32:11 följande:För 6 dagar sedan fick vi äntligen vår andre son. :) Det känns så skönt att vara hemma från BB och kunna äta riktig mat! LCHF för mig är en förutsättning för att jag ska orka med tillvaron just nu. Om jag börjar dagen med en rejäl omelett så klarar jag bättre dagens utmaningar och att jag inte alltid hinner äta pga amningen.
-
Har känt mig mer hungrig om dagarna, trots ung samma mat som vanligt. På morgonen äter jag rysk yoghurt med hallon några skedar kl 6 o är hungrig igen kl 9. Brukar jag inte vara förrän kl 11. Sugen brukar jag vara. Jätte jobbigt. Samma efter lunch o middag..... Brukar äta lite på kvällen framför datan också. Irriterande. Kanske för lite fett? Inte alltid jag äter såser. Orkar inte laga ngt speciellt när man jobbar heltid o har en liten. Sambon är hemma men han vet inte hur man gör! =) hehe Får göra gräddsås imorgon till köttet.
Jobbar delad tur fre-sön denna helg. Har varit sugen på naturgodis i flera veckor, så imorgon, om vädret tillåter, ska jag ta barnvagnen o knalla till ica på min rast. Tar ca 20-30 min o knalla dit. Ska köpa mig en påse. =)
-
Inte jag! =) Jag jobbar delad tur fre-sön! Snacka om cykling när man har 6,nånting km enkel väg till jobbet! PLUS det jag cyklar till o från kunderna. hehe. Men nu på sista turen tar jag bilen till jobbet! =)stjierna skrev 2012-07-22 13:17:50 följande:Här var det dött idag - festade ni alla igår, eller? :P
Åt naturgodis igår. Åh, va gott det var! =) -
Jag måste äta frukost. Är ingen människa annars. Är jag ledig brukar jag hoppa över lunchen. Eller ta några bacon skivor när sonen äter lunch. Sen äter jag middag.
Kan hända att jag tar nåt litet på kvällen när sonen somnat o man kopplar av i soffan!
Men jag är så jävla glad. Började med lchf 9april. Vet inte vad jag vägde då, men runt 75kg o hade ett magmått på 99cm. I lördags när jag vägde mig vägde jag 57kg o magmått på 88cm! Får inte nog av alla "smal" kommentarer jag får! =)
Sa till en kollega idag; "va tjock jag måste ha varit innan!" -Tjock?? sa han då, det var du inte! Men med tanke på nästan 20kg- så var jag ju stor!
Mår så bra, har sån energi. Orkar mera! Är så nöjd med lchf!
-
Jag är lika liten som du! =)RebornEve skrev 2012-07-23 08:42:10 följande:Jag är 157 cm nu och väger ca 63 kg
Är alltså överviktig enligt BMI
Mitt magmått ligger på 79 cm nu :)
Jag väger nu 57kg. Känner mig så smal o fin! =) Mitt magmått är på 88cm! =) -
Grattis! Lycka till!TomMon skrev 2012-07-24 06:58:05 följande:Ok, kan ju konstatera att med två nyfådda barn i Taiwan är det inte lätt (läs omöjligt) att tänka lchf... Tror dock ändå inte jag gått upp, glömmer liksom att äta själv... Puh! :)
Men hemma ska det bli bättring! -
Gått upp 0.7 denna vecka.
Men jag har ätit ngt fel typ varje dag! Tycker det är så svårt o äta helt skrikt när man äter ute o sånt! Speciellt då jag heller inte äter grönsaker! Men äter iaf inte pasta/potatis/ris! Men bröd o sånt. Tål ju inte fisk o ägg.........
Men ikväll tänker jag fira! Har slutat på ett jobb o börjar på nästa på onsdag så ikväll blir det vin o popcorn. Kanske ngt mera slinker ner! =) Sen blir det strikt igen då