-
Samma här. Skittråkigt är det.Ellaria skrev 2012-08-05 21:37:30 följande:Jag kan äta ägg "bakat", typ i LCHF-pasta och efterrätter om de varit i ugnen. Kan inte äta kokt ägg, skramlat ägg, omelett eller efterrätter med råa ägg typ chokladmousse. Det suger.
-
Min mamma är en rund liten köttbulle o hon o hennes sambo har börjat lite lätt med lchf. Dom äter inte strikt, men drar ner på KH. Hon köper lchf tidningarna som finns ute med expressen o gör maten som finns däri. Dom var båda förvånade över hur mätt man blir på så lite mat! =) hehe
Dom har ju sett på mig hur mkt jag har gått ner.
Dom har inte varit så duktiga nu under semestern, men ska ta tag i det igen nu när hennes sambo börjat jobba.
-
Jag kan ibland må illa när jag ser vad folk äter i lunchrummet o på tv. Makaroner o sånt skit.
Det är jobbigt o ge min son sånt skräp, men han behöver äta det. Han är galen i potatis o makaroner. Han kan äta fem potatisar utan problem. Han är snart 19mån! =)
-
JAg funderar på o börja med PF från måndag. Eller om jag bara håller mig till max 5g KH. Men då får jagi nte ha hallon i min yoghurt! :/
-
rysk yoghurt går. den är under 5khtiiitti skrev 2012-08-09 14:04:11 följande:
Du kan väll inte ens äta yoghurten då? -
Svårt annars då jag inte tål ägg.Boost skrev 2012-08-09 14:41:07 följande:
Blir ju ändå en del kh till enbart frukost då.
Hur läggs resten av dagen upp om du enbart skall hålla dig till 5g per dag?
Vet inte. Endast kött till lunch o middag.
Hur mkt kh innehåller bacon?
Därför jag funderar på PF, om jag klarar av det. -
Låter bra det! =) Bacon är gott! =)Boost skrev 2012-08-09 15:29:32 följande:
0 g kolhydrater i bacon :)
När äter du middag? Även PF är ju helt enkelt en vanesak. Tyckte det var jobbigt på morgonen den första veckan, men nu är PF helt enkelt min livsstil :)
Vi äter middag runt 17. Äter frukost/lunch vid 10-11.
Äter middag vid 17snåret! -
Ja, vi har fika på jobbet vid 10 snåret. Kan äta min frukost då.Boost skrev 2012-08-09 17:47:28 följande:
Då får du ändå ett bra ätfönster mellan 9-17, täcker ju större delen av dagen :)
Är jag ledig är jag ute med sonen i lekparken på fm. Men går ju o äta lite bacon när han leker! =)
Måste bara bli av med vanan att äta ngt gott när sonen lagt sig för natten! =) -
jag har 2kg kvar o jag har stått still i 3 v. Ska se vad vågen säger imorgon!Isola80 skrev 2012-08-09 20:13:27 följande:Hade gått upp 2 kg på semestern. Började med Lchf igen i måndags. I morse hade jag gått ner 1,5 kg, på 3 dagar!!! Nu är ju jag och min kropp van vid Lchf så det är väl därför det gått så bra. Fastän det är vätskekilon är jag mkt nöjd. Nu har jag 4 kilo kvar. Jobbiga kilon!
-
Åh, prata inte glass. Blir ju sugen. Har fel glass hemma!
Är det nån som har nån god recept på glass. Har glassmaskin. Gillar inte vanlijglass. Men glass på typ hallon el choklad el nåt sånt! =)