Inlägg från: Martina 76 |Visa alla inlägg
  • Martina 76

**Den stora feta LCHF-tråden**

Ninis skrev 2012-02-16 12:53:07 följande:
    Har du läst Katrins bok? Där finns ett helt kapitel om hur du går ner de sista 5 kg. Jag har läst det kapitlet och gjort som Katrin skriver och det funkar. Jag har gått ner 1,8 kilo på en vecka Bara 3,2 kvar
    Nope, har inte läst den. Men den damp ner i brevlådan igår så jag har ingen anledning att inte göra det!

Men kan du inte göra en kort summering så jag slipper vänta tills kvällen med att få veta? 
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-16 12:53:07 följande:
    Har du läst Katrins bok? Där finns ett helt kapitel om hur du går ner de sista 5 kg. Jag har läst det kapitlet och gjort som Katrin skriver och det funkar. Jag har gått ner 1,8 kilo på en vecka Bara 3,2 kvar
    Jag blir ju riktigt nyfiken ju!!!! Har 3-4 (ibland anser jag att det är 5-6 men det beror på dagsformen) kvar och vill ju få bort det sista!!! Men det är ju viktigt att tappa "rätt" saker också. Det är ju fettet jag vill åt - inte musklerna.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-16 13:44:51 följande:
    Det går i princip ut på att man ska halvera allt man tidigare ätit så man krymper magsäcken. Så man kommer vara lite småhungrig och man ska inte äta sig mätt, lära sig lämna mat på tallriken. Och ät på en liten assiett, så inte portionen blir för stor. När man gått ner de sista 5 kg så är ju magsäcken mindre när man börjar äta "normal" lchf igen och då behöver man inte äta lika stor portion för att bli mätt som man gjorde förut, och då behåller man oxå vikten
    Intressant... Men får man "småäta" typ kokosfett och sånt när man blir superhungrig? Det ska ju vara bra för förbränningen och lär väl inte töja magsäcken heller.

Men nu ska jag sluta fråga och läsa istället!  
  • Martina 76
    http://coltingblogg.com/2012/02/15/svar-pa-tal-om-lchf-min-senaste-bt-kronika/

Jonas Colting: "Hur kan LCHF vara extremt när det handlar om att äta naturlig och oraffinerad mat som varit mänsklig föda i årtusenden? Borde inte Livsmedelsverkets rekommenderade produkter med lättmjölk, margariner och spannmål betraktas som mer extrem?"

Jonas Colting: Att servera barn LCHF-mat är att jämställa med barnmisshandel: Absurt. Men i en tid där det är ”normalt” att fredagsmysa med stora godisskålen så är det tydligen kontroversiellt att strunta i konstgjorda lightprodukter och ge sina barn riktig mat.

Kloka tänkvärda ord... Jag blir så frustrerad ibland - tänk om folk bara kunde förstå!!!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-16 18:44:56 följande:
    Jag har redan kört efter Katrins "recept" i en vecka och har gått ner 1,8 kg på den veckan
    Ah! Låter fantastiskt! Ikväll ska jag frossa i god (LCHF såklart) mat och dricka rödvin, men i morgon börjar allvaret med halva portioner - 65 kg here I come!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-16 18:50:08 följande:
    Heja heja!

Är din målvikt 65 kg? Min målvikt är 63 kg Hur lång är du? Jag är 170 cm lång.
    175 cm är jag.
  • Martina 76
    Lottalök skrev 2012-02-16 20:09:15 följande:
    Jag hade även fundering på att plocka bort grädde ur kaffet för ajg va rädd för att ajg får i mig för mkt kalorier. Men det va lungt enl. Matdagboken. Jag hade över 500 kcal. kvar att äta idag. Iof. räknade den ut att jag ska äta 2100 kcal om dagen och det tycker jag låter för mkt om man vill gå ner i vikt.
    Fast det är ju inte kalorierna som är det primära utan VAD du äter. Grädde kan lätt bli en hel del kolisar och mjölkprodukter är insulinhöjande utan att höja blodsockret vilket också kan påverka fettinlagring och viktminskning.
  • Martina 76
    Delilia skrev 2012-02-17 09:10:05 följande:
    Nu har jag kört på den här kosthållningen i flera veckor och fördelarna blir bara fler och fler. Nu verkar mina hungerskänslor ha stabiliserats sig och jag känner igen mitt ät-mönster från innan jag blev en kolhydratsjunkie.

Under de år då jag tampats med mitt sockerbegär, mina oförklarliga (det var oförklarligt för mig då) pluffse-kilon, min försvinnande midja, förhöjt blodtryck, migrän osv osv har jag nämligen pendlat mellan: hunger, oemotsåndligt sötsug, illamående, ännu mer sötsug, hunger. Då var det nästintill omöjligt att hoppa över ett mål, jag behövde tom mellanmål för att inte bli grinig och håglös. Men nu är jag tillbaka till hur jag var när jag var yngre: jag äter när jag är hungrig och om jag vet om att jag ska äta extragott på kvällen till middag så hoppar jag över lunchen eller tar en väldigt liten portion.  Jag har aldrig gillat att äta mycket mat och nu slipper jag, jag är mätt och nöjd och glad ändå!
    Härligt att höra!!!!
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-17 13:39:59 följande:
    Jag funderar på att köpa en Kaliper som lchf-Martina skriver om i sin blogg. Någon som har en sådan och tycker den är bra? Alltså en sådan grej som mäter kroppsfett och muskler. Tränar man mycket som jag gör och tappar vikt så är det ju ganska intressant att veta om man tappar fett eller muskler. Förhoppningsvis tappar jag ju inte muskler eftersom jag tränar 2-3 Bodypumppass i veckan.
    Jag har just beställt en på bodybuilding.com - mindre än halva priset jämfört med här. Lite leveranstid men det kan det vara värt.
  • Martina 76
    Ninis skrev 2012-02-17 13:39:59 följande:
    Jag funderar på att köpa en Kaliper som lchf-Martina skriver om i sin blogg. Någon som har en sådan och tycker den är bra? Alltså en sådan grej som mäter kroppsfett och muskler. Tränar man mycket som jag gör och tappar vikt så är det ju ganska intressant att veta om man tappar fett eller muskler. Förhoppningsvis tappar jag ju inte muskler eftersom jag tränar 2-3 Bodypumppass i veckan.
    Visst är Martina inspirerande?!
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**