**Den stora feta LCHF-tråden**
P i a - aha! Så kan det ju vara, kommer inte ihåg med dottern och skrev dumt nog inte upp nåt heller... Har du kanske nåt bra tips på bok? Känns iof som att det är språng och faser om vartannat.
P i a - aha! Så kan det ju vara, kommer inte ihåg med dottern och skrev dumt nog inte upp nåt heller... Har du kanske nåt bra tips på bok? Känns iof som att det är språng och faser om vartannat.
Såphia och Paulas mamma - shit va grymt! Roligt att se såna resultat!
Ninis - Jisses, såg inte din post först! Det är ju kanon! Grattis!
Tuvaduva - du boostar nog. Det gör iaf jag!
P i a -Google är ju livsfarligt! massa skum info...
P i a - hehe jo men problemet är just det, att de flesta anser sig precis som du ha "massa förnuft" och skriver som vore det sanning trots att det kan vara ogrundat.
Jag läser som du alltid väldigt kritiskt (det är en del av mitt jobb) och baserar aldrig en åsikt eller en diagnos etc på "en sida". Ta tex sidor som handlar som graviditet. Du kan hitta ungefär hur mycket spökhistorier som helst i ämnet och många utger sig att vara seriösa, kontrollerade av professionella etc etc. Dock finns det enligt sjukvården själva bara två sådana sidor i Sverige... Därför blir Google "livsfarligt".
Med risk att bli påhoppad av stingsliga "LCHF"-utövare så gäller samma för LCHF.
Åtaliga "tips" och "sanningar" ang vad som benämns som LChF kan återfinnas överallt på nätet och googlar man tex recept hittar man allt möjligt som inte alls "är LCHF".
Folk förstår liksom inte skillnaden på lågkolhydratskost och LCHF som begrepp. Alltså, är man ny på ett ämne så blir Google som ett stort snår, det blir nästan omöjligt att veta vad som är bra och sann information och vad som är ren dynga.
Då ska vi se!
Kör en äggfrulle idag och ser hur sonen reagerar på det.
Köpte avokado igår (igen kanske hundrade gången?!?) på Willys och såklart var de typ ruttna... Tar bilder på dem varje gång nu och skickar in. Hittills 100kr i värdecheckar.
Alltid nåt men fan så arg man blir när man står där och ska äta en god avokado som kostade typ 15 spänn styck o så är den röten! Grrr!
Får hit ett brudpar för kontraktsskrivning om en stund och tänkte bara bjuda på choklad men fick hem vanilkpulver och sukrin igår. Har någon nåt snabbt gott jag kan sno ihop och bjuda turturduvorna på?
Hanniz - Wow! Stort grattis!!!
Som sagt, tolkningsförmågan är stundtals ganska roande. översittarattityd? Vet du ens vad ordet betyder?
Var har jag skrivit att jag vet allt? Du får jättegärna visa mig det.
Det jag har sagt dock, är att lättfil och mjölk inte är speciellt bra ur LCHF synpunkt.
Är dessutom inte speciellt ensam om det eller hur?
Jag äter själv så strikt jag kan under amningsperioden jag är i nu och har bett om massor av råd ang detta så det framgår väl där att jag inte framställer mig som nån allsvetande person eller hur?
Tycker du själv stod för det riktigt otrevliga faktiskt. Man måste ju kunna diskutera och inte bara försvara hela tiden. Ni är så många här i tråden som tänder till att man nästan börjar undra vad LCHF har för inverkan på humöret??