• Spana

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-08-09 22:49:37 följande:
    Vem hade köpt kokosmjöl? Vilken sort? Det finns MASSOR att baka på kokosmjöl!

För övrigt, vilka här går upp i vikt innan/vid mens och hur mycket går ni upp?

jag har köpt! Tungan ute
    Måste man ha den där mandelmjölen i de flesta recept? Eller räcker det med kokosmjölen o sånt?

Mandelmjölen var slut o dessutom dyr :/

Var hittar jag recetpten?       
  • Spana
    Martina 76 skrev 2012-08-10 08:09:00 följande:
    Gillar du att baka kan jag rekommendera Mariann Anderssons bakbok - helt fantastisk!

avskyr att bak, men måste komma igång med det så jag också kan äta lite gott ibland Flört 

Så tack snälla för tipset!! 
  • Spana
    stjierna skrev 2012-08-10 09:13:50 följande:
    Man -måste- inte ha mandelmjöl i allt, min mamma är allergisk och jag är känslig mot mandel, så jag byter helt sonika ut mandelmjöl mot kokosnötsmjöl. Men när du skriver att mandelmjöl är dyrt - vilket kokosnötsmjöl har du då köpt?? kokosnötsmjöl som är okej att äta när man äter LCHF är nämligen snordyrt... I gengäld behövs inte alls lika mkt kokosnötsmjöl som mandelmjöl, eftersom det är så mycket mer kompakt.

googla på recept, finns en hel del, dock så kryllar det ju inte direkt av dom ;) 

tack snälla för svaret! 

Min påse gick på 43 kr tror jag, men tyckte mandelmjölet var mindre förpackning och dyrare, men då har jag säkert sett fel! Har ingen koll på det där.. Glad 

Så man kan alltså byta ut mandelmjöl mot kokosnötsmjöl.. Kanon!

Nä, som du skrev finns inte så mycket recept. Det mesta i bakning av bröd eller fikabröd verkar det vara mandelmjöl som gäller. Ska läsa på lite grann så inte påsen blir liggande.

Tack igen!        
  • Spana

tack snälla för svaret!!

Jo, mejerprodukter äter jag. Har mest lite dålig frukost fantasi. Kokt ägg med majonäs är inte kul sju dagar i veckan Obestämd 

• Spana

ikväll är jag sådär sugen på nåt..

Godis o massa annat mumsigt. 

Funderar på att ta en bit lchf-glass med lite mörk choklad till.. hmm. Är det ok tro.

Är ibland så less på att vara överviktig och alltid behöva tänka sig för när man äter!!
    Nu är det ju inte bra för kroppen att äta skräp oavsett om man är smal eller ej, men ändå...

Tänk att kunna få äta lite "vanlig" mat och annat utan att behöva gå upp i vikt.           

• Spana
    Din mamma skrev 2012-08-22 20:33:44 följande:
    Jag brukar smälta riven ost i ugnen när jag blir sugen. Med rätt ost så är det nästan som chips.
    gjorde det en gång. Jag gjorde nog fel. De blev sega och konstiga. Men åt ändå tills jag blev illamående.

Nu kan jag inte tänka på dem utan att må illa :( Föråt mig.. 
  • Spana

ó herregud, ville bara varna om en ölkorv.

Jag älskar starkt och kryddigt, men detta var korven from hell! 
    Jag var tvungen att slänga den. Fick jätteont i magen av den. O då är jag som jag skrev väldigt tålig...

Den heter "explosion" från Ridderheims. Har testat de flesta korvar därifrån och tycker de är väldigt goda men lite  "fjöliga" i smaken. Men denna..hehe. Våga testa {#emotions_dlg.djavulsk}     

• Spana

var så stolt över mig själv igår.

Kom hem sent på kvällen. Ställde mig iaf då och gjorde en broccoligratäng så jag kunde ha det som lunch på jobbet då det serveras mat som inte alls är i närheten av lchf.
    Kunde lika gärna struntat i den då jag var trött, och dessutom är dagens lunch jättegod...

Känns om om jag kommit in i det igen efter sommarpausen!     Skrattande

• Spana

varför mår jag så illa av alkohol när jag äter lchf??

Finns det nån koppling? 
    Jag som aldrig aldrig mår dåligt av vin och sprit blir det nu varje gång jag dricker lite mer (fest dricka ´med normala mändger). Ett glas vin eller två fixar jag, men när det blir mer om man ska ut med vänner, då kräks jag! 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**