poiuy skrev 2011-07-13 17:07:28 följande:
Jag har ätit LCHF i tre dagar nu. Har haft konstant huvudvärk, helt matt i hela kroppen, ingen energi över huvud taget, magknip i omgångar... Tur att jag är ledig och kan stanna kvar i sängen större delen av dagen för jag orkar knappt ta mig utanför dörren. Min sambo som också har börjat samtidigt som mig, svimmade på jobbet imorse och känner sig ungefär som jag gör.
Ska det verkligen vara så här? Jag har läst på om övergångssymptomen men trodde nog inte att det skulle vara riktigt så här illa... Börjar bli lite jobbigt.
Har ni det så jobbigt, så öka upp till ca 50 gram per dag poch kör det i ett par veckor innan ni trappar ner mot 20 gram igen! Är kroppen van vid mycket kolhydrater så kan den ha jättesvårt att förstå, speciellt om man ätit fettsnål kost tidigare! Orkar ni så håll ut i ett par dagar till för då bör det ha vänt! Funkar det inte så öka ett tag som sagt!
Tänk dig att det är samma sak för dig som när någon tar droger från en drogberoende eller alkoholen från en alkoholist! När du tänker på hur dåligt du mår av att byta till naturlig mat, så tänk positivt och fundera över hur mycket skit man har stoppat i kroppen alltför länge...