• jeng

**Den stora feta LCHF-tråden**

Förlåt. Ser nu att Denebola redan skrivit om fettsyrorna. Min familjeliv har en förmåga att vägra uppdatera sista sidan förrän jag har skrivit nåt!

• jeng

Total idétorka vad gäller mat. hara bar ett par små torra kycklingbitar kvar, så det är ju inget att göra nåt med! Sen hade jag tänkt vi skulle äta räkor ikväll, men mannen kunde tydligen inte vänta utan han åt pannkakor med ungarna istället... Tror jag har ett paket kallrökt lax...  Sallad har jag så jag kan iofs göra ny kyckling hetl enkelt... 

Några tips? 

• jeng

Jag slängde in en grillmarinerad ytterfilé i ugnen! Bättre än kyckling dag ut ch dag in! Jag ska försöka våga mig på en rejäl dos halloumi, är lite rädd för kalorierna eftersom jag lätt äter väldigt mycket av det Och så sallad och så får vi se. Lite oliver kanske, om jag vågar för halsbrännan. magkatarren har knappt gjort sig påmind alls idag och det känns superskönt! OM jag mår bra imorgon med så hoppas jag att jag orkar träna lite på kvällen! Det skulle isåfall betyda att jag känner mig fräsh nog att träna efter 1.5 dygn katarr-fri, istället för 1.5 vecka! Det vore ju helt suveränt!

• jeng

Jag fick nyss värsta dåndimpen då jag frös och drog om mig min tröja! Det slog mig att den här tröjan har jag haft rktigt tajt om magen!! Tog foton och la på facebook för er som har mig som vän där.. HELT SJUKT! Varför kan inte hjärnan förstå hur många kilon som egentligen har försvunnit??? Klart att jag vet att det är skillnad, men det känns mer i stil med att förut var jeansen knappt acceptabla och nu glappardom lite, men det här är ju verkligen absurdt! Så synd att man saknar riktiga före-bilder från när man startade för ett år sen! 23 kg borta och ikväll ska jag vara STOLT!

• jeng
    FlamingRed skrev 2011-06-14 00:40:40 följande:
    Du kan själv titta på vilken studie som helst som analyserar mental och/eller fysisk kapacitet på lågkolhydratkost.

Människan presterar mätbart sämre på lågkolhydratkost. (Men även på annan "dålig" kosthållning som överdrivet mycket dåliga kolhydrater)
    Och de flesta av de studier är gjorda under vadå? 2 veckors tid... Den senaste jättestora studien som påvisade hur dåligt man mådde av lågkolhydratkost presenterades bland annat i aftonbladet. När man läste vidare så var det en studie gjord under FEM DAGAR!!!! Det kallas omställningsbesvär. Men vill man visa att man mår skit av dieten så vågar man väl inte testa längre än ett par veckor, för då skulle man ju få bita i det sura!
  • jeng

Håller med er alla de här extremdieterna som är helt accepterade i samhället, men att äta mat det går ju inte!! Jag tror att det handlar om att folk är avundssjuka. Dom har bantat sig genom svält, och knappt gått ner nånting, så varför kan VI äta massa god mat och gå ner i vikt på köpet? Dessutom är dom hormonstinna med dåligt humör av sin svältkost, så då överreagerar dom också

Jag är ju nån form av extrembantare, som måste ligga så lågt på kalorier för att något ska hända! MEN jag har ju lärt mig hur jag kan ligga så lågt och ändå få i mig mycket, god och näringsriktig mat! Klart som tusan att det inte blir mycket mat på en tallrik för 350 kcal om man vill ha dit pasta eller ris!! Har man dessutom inte förstått att man faktiskt blir hungrigare av att lägga pastan på tallriken så har man ju en rätt taskig utgångspunkt och då får man ju gå hungrig också.... :-/ 

• jeng
    FlamingRed skrev 2011-06-14 08:59:45 följande:
    Jag har inte pratat om att må "skit", och inte om några studier som endast tittat på omställningseffekter.

Du nämner detta och antyder att jag sagt det, och sågar mig för det du själv skriver.

Usch.
    Den senaste studien som presenterades (som jag har läst om) sa att hjärnkapaciteten sjönk avsevärt, man tappade fokus och blev trött. (Med slutsatsen att det kan ju inte vara bra!!) Var det inte hjärnkapacitet du pratade om alltså? Du kanske menade att hjärnan skrumpnade?? Eller blev blå?
  • jeng
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-06-14 09:26:43 följande:
    Snälla tjejer, hjälp mig! Rynkar på näsan Sedan mitt avsteg för några veckor sedan har jag inte riktigt kunnat hitta tillbaka..
    Och inte nog med det så är psyket just nu inte det bästa (typ åt helvete) vilket gör att självdiciplinen och viljan är typ.. bortblåst.
    Har så mycket tankar i huvet att jag inte riktigt orkar tänka på det här med maten också ..

Men jag kan inte fortsätta att svulla kolhydrater för hetsätningen sätter igång, och sockermissbruket blommar också upp. Köpte ett halvt kilo naturgodis igår och idag är det slut, bara en sån sak.. När jag kom hem från affären tryckte jag i mig det, även fast suget försvann efter några bitar och jag verkligen kände mig mätt så tryckte jag likt fan i mig en till näve, och en till. Jag kunde inte sluta!
    Stå på dig vännen! Terrorisera mig på Facebook när det känns som värst!!! Och tänk på att den psykiska hälsan också blir lättare att klara av med bra mat i magen!!!

Hoppas du mår bättre snart!! KRAM!
  • jeng

Maddisen, Du också! Ta hand om dig själv!!! Du kommer aldrig må bättre i ett sånt där förhållande! Han stjälper ju istället för hjälper vid varje tillfälle han får! Du som redan mår dåligt behöver verkligen den extra knuffen åt fel håll!!! KRAM

• jeng

Åkte och skulle shoppa lite kläder, åkte med magknip som övergick till världens kramp och jag fick springa på toa... Usch! Tur man inte var mitt på stan utan i shoppingcentret iaf! Inte fått gå som jag ska sen jag drog ner kolhydraterna eftersom jag glömmer att jag måste öka på medicinerna osv... Hade gått upp i vikt imorse, men det kan jag iaf med säkerhet säga är borta nu.... urk...

INTE ETT ENDA PLAGG hittade jag som jag kunde tänka mig!!! Vem fan köper alla fula kläder egentligen? HM var proppat med kläder och jag hittade inte ett enda plagg (förutom jeansen som jag redan har i 7 par) som jag ville ha...... Samma sak på kappahl och lindex och JC och veromoda och gina och cubus..... nänä... 

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**