Inlägg från: The Kittycats |Visa alla inlägg
  • The Kittycats

**Den stora feta LCHF-tråden**

jeng skrev 2011-04-22 09:33:45 följande:
    GRATTIS!!
    Nallebjörnis skrev 2011-04-22 10:16:41 följande:
    The Kittycats skrev 2011-04-22 09:28:58 följande:
    Yes, yes, yeeeeeeeees!!!
    Äntligen har jag nått mitt nästa delmål, jag väger numera under 70, tjohej Skrattande
    Numera har jag den vackra siffran 6(9,8 kg) först på vågen. Känns så jäkla bra, speciellt som jag egentligen inte har vägdag förrän imorgon. Men vi ska på stor fest ikväll med en del alkohol Skål så det kändes säkrare att väga sig idag.
    Och dessutom har nu festarrangören börjat med LCHF, så nu kan jag äta en hel del från menyn Tungan ute Förut har det typ alltid varit något kött och potatisgratäng.

Glad påsk Solig

Ja inkonsekvensen i det hela att undvika ägg och fett, men istället slänga i sig massa skräp i form av godis som innehåller allt möjligt.... så jäkla knäppt minst sagt!!!Obestämd
    Grattis tjejen!!
    Tack! *happy, happy, happy*
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats

Min LCHF-biskvier som jag ska ta med mig till mina föräldrar imorgon när vi ska äta påskmat.
    Det är första gången jag har försökt mig på något liknande så jag är rätt stolt
    Bottnarna var sådär - rätt smaklösa, men resten var gott Tungan ute
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    jeng skrev 2011-04-22 12:23:40 följande:
    Åhhhhh!!!
    Recept?? *jag ÄLSKAR chokladbiskvier!!!* 
    Mandel skrev 2011-04-22 12:26:22 följande:
    Håller med jucea,hit med receptet!
    katta.filosoferar.se/index/76480.html

Det här receptet använde jag, men jag tog 70%-ig choklad till smörkrämen. Och som sagt, bottnarna var rätt smaklösa. Vet inte om min mandel var för finhackad, nästan som mandelmjöl blev den. Funderar på om man skulle kunna ha lite mer kardemumma i nästa gång, eller kanske vaniljpulver eller sukrin?
    Nallebjörnis skrev 2011-04-22 13:34:54 följande:
    Ser super fin ut!
    Tack Jag blev riktigt nöjd måste jag säga.
    Nallebjörnis skrev 2011-04-22 13:38:42 följande:

Nu sitter ja och njuter av mitt eget lilla påskägg som ja köpte alldeles till mig själv *mums*
    Mums! Jag har köpt samma till imorgon + jordgubbar.
    Jag har experimenterat med någon sorts mandelbotten, som jag har droppat lite mörk choklad över. Sedan imorgon ska jag vispa grädde och lägga bären ovanpå Tungan ute Hoppas bara att alla gillar det, men annars kan väl icke-LCHF:arna strunta i botten och bara äta bär och grädde...
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Nallebjörnis skrev 2011-04-22 14:56:14 följande:
    ja ska göra THE Kladdkaka till imorgon vispa grädde och ha över och sen påskpynta den lite med godis och kycklingar... men de tänker inte ja äta graneringen alltså ;)
    Jag ska också pynta med lite kycklingar som jag inte ska äta
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Nallebjörnis skrev 2011-04-22 15:48:42 följande:
    Jag och mannen funderar på att köpa en glass maskin.. någon som har nåt tips???
    Troratt Kaya köpte en Philips som hon var nöjd med? Ca 700-800 kr har jag för mig.
    Jag tänkte unna mig en när skatteåterbäringen kommer
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Gringa skrev 2011-04-24 14:23:13 följande:
    Jag vet inte vad som hände igår, men jag drabbades plötsligt av ett fruktansvärt sug efter sötsaker och bröd - egentligen för första gången på flera månader Obestämd Det hade säkert att göra med att jag var ensam med min lilla tjej i över ett dygn och fick ansvaret att själv fixa med alla sista grejer innan Sverigeflytten. Imorgon kommer målaren så jag var tvungen att organisera och flytta alla kvarvarande möbler och skräp med Laura hängandes i benen på mig. Jag ville helt enkelt bara slänga mig i soffan och trycka i mig kakor och godis. Det var nog tur att jag befinner mig i Brasilien där man inte kan springa ner till närmaste Seven/Eleven och köpa lösgodis eller B&J, utan behöver en bil för att åka långt till affären. Istället beställde jag hemkörning från vårt favvo-sushihak. Men bara massa laxsashimi, så det var ändå godkänt Glad (och säkert tusen gånger godare än den där godispåsen hade varit!)

Idag är jag dock glad att jag övervann suget för imorse kom jag i mina "smaljeans", dvs ett par jeans som jag inte ens fick över höfterna för 3 månader sedan
    Bra jobbat!

Själv var jag superbakis igår för första gången på knappt 2 år... Kräks (det lär minst dröja lika länge igen innan jag dricker mer än något glas vin ) Och suget efter bakiskmat som pizza och potatisgratäng kom som ett brev på posten. Och nej... tillslut kunde jag inte stå emot så det blev en halv pizza och senare på kvällen potatisgratäng Skäms
    Men idag är jag "back on track", och ibland är det banne mig värt det ändå.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Bonanza skrev 2011-04-26 21:24:36 följande:
    Äh, det var jag som var otydlig. En klick pesto i fullfet cf var vad jag åt.
    Denebola skrev 2011-04-26 21:26:41 följande:
    Gör en mental notering att jag ska testa det, för det låter smarrigt!
    Mmmm, instämmer! Älskar pesto Tungan ute
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    Annanym skrev 2011-04-27 11:10:33 följande:

Jag går verkligen ner i snigelfart just nu, typ ett kilo senaste månaden, men så ligger jag rätt högt på kolhydrat också. Försöker att bara ha tillit till det här sättet att äta och inte noja över att gå upp igen. Äter jag LCHF-bra så går det neråt. Ligger jag högt på kolhydrater så gör det inte det. Väldigt enkelt matematik.

Och förstås, jag MÅR verkligen bra på den här kosten. Ingen sur mage, noll pruttning, mätt för det mesta, gladare och lugnare. Så varför håller jag på med "fusk"? Tja, det kan man fråga sig! Intelligent, högutbildad och dessutom vardagsklok, men ta mig fan om jag kan hålla styr på mitt ätande! Nix. Tji.

Å andra sidan, 35 års matmissbruk sopar man inte undan på ett par månader. Försöker vara snäll mot mig själv och uppmuntra det jag gör bra, men inte bestraffa mig för "dumheter".

Nu blev det ett långt inlägg som bara rann ur mig helt spontant, men jag antar att det bottnar i att jag verkligen är glad att jag vågade testa LCHF och att jag är glad att den här tråden finns med all sin kunskap och klokskap.

Kunde lika gärna ha varit jag som hade skrivit detta. Du är inte ensam... {#emotions_dlg.flower}
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    ofrivilligbonusmamma skrev 2011-04-28 21:56:28 följande:
    Sitter å kollar bilder jag tog för några dagar sedan - "form-bilder". Och för första gången på x-antal år kan jag se på bilderna utan att känna avsmak. Jag är ju riktigt kurvig! Har mätt mig och såg att mitt midjemått är en storlek mindre än byst å stuss, om man ser till klädstorlekar.
    Så sitter lite i smyg å  beundrar bilderna av mig själv, haha  
    Vad härligt Grattis till dig.
    Jag kände mig riktigt glad när jag läste ditt inlägg OCH inspirerad.
    ♥ Skruttan född 10-07-15
  • The Kittycats
    lillabebben skrev 2011-05-02 17:33:36 följande:
    Nej, nu får jag nog tyvärr ge upp lchf för ett tag. Trivs verkligen med mitt kolhydratfattiga liv men jag rasar i vikt och nu börjar jag bli för smal. Vräker i mig fett men jag behöver nog mer kolhydrater. Någon som varit med om liknande? Jag VILL äta lc-kost då jag som sagt mår mycket bättre utan sockerberoende och kolhydrater.Rynkar på näsan
    Knepigt. Hur många gram kolhydrater om dagen äter du nu? Tänkte om du kan prova att öka intaget långsamt, och samtidigt känna efter hur det går med ditt sug  och också kolla om vikten stabiliserar sig?
    yena89 skrev 2011-05-02 16:24:12 följande:
    Jag också. samma med broccoli och många andra grönsaker.

Hihihi vart på jobbintervju 2 precis och blev erbjuden 100%ig tjänst över sommaren och skulle kunna få börja gå inskolning och jobba lite redan nu till skillnad från första erbjudandet vet jag att jag kommer få jobba. Den andra visste inte hur mkt det skulle bli så jag gick och tackade nej till henne. Kände mig lite dum för hon var så trevlig och avdelningen kändes bra men vill hellre va på den säkra sidan. Kan ju alltid hoppa in som timvikarie dom dagarna jag inte jobbar på den avdelningen om behovet finns :)

Han ska nu bara ringa min referens för o se hur jag skötte min praktik så skulle han höra av sig :)
    Men jag gjorde ett bra jobb på praktigen. Började som superkass och slutade som väldigt bra :)

Så ja, sålänge hon inte snackar skit, vilket jag inte tror för hon var jätte snäll, så har jag fått 100%ig tjänst.

Samt att min kompis förmodligen får lägenhet nu i samma område bara några meter bort.
    OCH min gubbe vill bjuda mig på bio

Jag menar, är jag väldens lyckligaste människa just nu eller vad?
    Orka bry sig om att vågen stå still eller att man inte gjort några framsteg, jag mår ju så bra annars så vrf klaga :D bara jag tappat allt till nästa år så :D

JAG ÄLSKAR ER TRÅDEN!!! Ett underbart stöd är ni!! {#emotions_dlg.flower}

Hehe kanske överdriver lite nu men e ju så glaaad Skäms
    Underbart att höra! Grattis Skrattande
    ♥ Skruttan född 10-07-15
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**