• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

stjierna skrev 2012-04-26 10:26:26 följande:
    Att äta fakir behöver verkligen inte alls bara innebära att äta ägg och bacon och ha tråkigt - man måste bara ha fantasi. När jag googlade var det många som hade skrivit att dom tröttnat för att dom åt "samma mat alltid". Så känner verkligen inte jag! Det finns SÅ mycket gott man kan äta när man äter fakir!

Jag tänker äta fakir tills jag väger 85 kg (jag började på 91,6, så totalt -6,6kg) och sen gå över till att äta runt 10 KH/dygn för att sen trappa upp till den KH-mängd som funkar bäst för min kropp :)

Det du ska tänka på är att på en dag ska du inte komma upp i mer än 5 KH totalt, och proteinmängd ska vara ungefär den vikten som du satsar på (i mitt fall 85 kg = 85 gram protein) men det kan vara något högre också (typ +20 gram). och ÄT FETT! Igår fick jag för mig att jag inte åt tillräckligt med fett och hällde i kokosfett i kaffet och i morse hade jag gått ner 0,6 kg sedan igår mårse (då jag sedan i måndags gått ner 0,4). 

okey det va bra tips. kommer nog läsa på din blogg för att få matinspiration :)

jag väger just nu 86,5, mitt slutmål är 63-65. men vet inte vad jag ska ha för fakir mål? vad är rimligt? och hur mkt protein om dagen? 
  • tiiitti

stjierna: vill du lägga in din bloggadress på din profilsida? :) jag tappar bort den hela tiden

• tiiitti
    stjierna skrev 2012-04-27 11:05:02 följande:
    Done! :)

super, tack! :)
    På söndag ska vi ha dop för gossen och dy blir det nog mycket fy fy.. och det tycker jag är helt ok.
    men sen på måndag tänkte jag köra igång med fakir. Får läsa på och handla hem under helgen..  
  • tiiitti
    sara1981 skrev 2012-04-28 12:15:33 följande:
    Idag är dagen jag nått den målvikt jag satte upp för mig själv när jag startade i januari!
    Jag hade som mål att nå hit till midsommar, men det gick ju fortare än så.

Grattis! hur mkt har du gått ner sen januari?
  • tiiitti
    stjierna skrev 2012-04-28 12:50:08 följande:
    Hon den där: jag är 177 cm :)

Jag började gå ner i vikt hösten 2010, genom att träna och äta nyttigt. När jag vägde 93 blev jag gravid och slutade träna/äta bra men gick bara upp till 98 kg under graviditeten. Dottern föddes i januari i år och då vägde jah 93.8 och det var den vikten jag började på när jag började LCHF för 6 veckor sedan. Jag har bara ätit fakir en vecka, men förstörde nog mina resultat igår när jag "råkade" äta pasta carbonara med gästerna :P ärligt talat var det gott och det kändes okej, jag hade inte ångest efteråt, däremot var jag SÅ trött av insulinpåslaget jag fick av alla KH, så jag la mig för natten redan kl 20.30 ;) det var gott men nu är jag "mätt" på KH och känner inte alls att det är jobbigt att återgå till LC :)

Har du märkt stor skillnad på fakir och vanlig lchf?
  • tiiitti

Idag är första dagen på fakir. hoppas detta kommer gå bra och ge fina resultat.

Frukost idag blev 2 kokta ägg, med en klick bregott och 3 ostrullar (goudaost) ett kopp kaffe med en tsk kokosfett. Låter de som en bra fakirfrukost?  

• tiiitti

1,6 gick jag ner på en månad, hade varit överlycklig på en vecka. trode knappt de va möjligt ens..

• tiiitti
    stjierna skrev 2012-04-30 10:28:34 följande:
    Tiiitti: låter toppengott! Glöm inte att du måste kompensera för att du inte ger kroppen kolhydrater - genom fett och protein! Så massa kokosfett o smör ordinerar jag ;) o protein (ägg o kött) som innehåller aminosyror!

bra ordination :p va de för lite fett å protein till frukost? eller du menar över en dag?

Har din fakir gett resultat? Har du gått en vecka nu?  
  • tiiitti
    stjierna skrev 2012-04-30 11:45:10 följande:
    Tiiitti: över en dag, menar jag! Det var bra till frukost ;). -1.9 kg på en vecka, men jag tycker att det är för mycket så jag har inför några fler KH/dag (ca 10) :)

Jaha ok, vad bra frukosten såg bra ut.

Luchen blev såhär: stekte ett paket påläggskinka i kokosfett, en ölkorv.

1,9 oj skitbra! Varför tyckte du att du gått ner för mycket? Är det inte det du vill ? :)    
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**