-
Hej jag tyckte med att du är vad du äter var roligt de är alltid intressant.bandit skrev 2011-04-14 20:50:48 följande:Kul att se "du är vad du äter" idag. Roligt att få ut till fler att lchf är nyttigt!
-
Jag har en fråga eller massor men kan man äta sparris när man äter lchf eller ska man undvika de ?
-
Hej jag vägde mig idag hos ssk jag har gått upp 1 kg ;& men åt budapesttårta i onsdags för min sambo fyllde 35 men nu blir de ingenting, jag ska äta påskmat men ska välja sill och grönsaker och undvika potatis. Ssk sa att lchf kost är väldigt bra så hon tycker att jag ska köra de fullt ut ;:)
-
Jag tror nog att du kan äta din chokladmousse eftersom de är 86% chokladsolrosen81 skrev 2011-04-15 12:28:20 följande:
Kom på att jag har gjort chokladmousse förra helgen med 86% marabou men utan sötningsmedel. Det kanske är så att hela veckan blir förstörd av mitt lilla "fusk" på helgen?
Tittade också på Du är vad du äter igår. Håller med om att hon verkligen har ändrat sina åsikter: Roligt att se.
-
Hej grattis till din viktminskning d e är ju superbra jobbat :) jag tycker att du är väldigt duktig jag har gått upp 1 kg på 2 dagar.Clanica skrev 2011-04-15 12:32:21 följande:Jag har på ca 13 veckor gått ner 5,5 kilo ( Väger 98 kg nu) så det går sjukt lååååååååååångsamt.
jag räknar iofs inte på hur mycket jag äter. Men jag äter kött, kyckling med CF eller smör. Vitkål stekt i smör som tillbehör osv. Mörk choklad slinker ner ett par ggr i veckan och på helgerna har jag jättesvårt att låta bli att nalla ett par bitar av barnens godis.
Antar att det skulle rassla på lite mer om jag kunde skippa småfuskandet...
Ser i alla fall att jag minskat i cm och måt jättebra. Så jag gnetar på. men visst önskade man att det kunde hända lite mer på vågen! -
Vad lätt man kan gå upp de är inte riktigt klokt vad fort de går sen tar de längre tid att gå ner i vikt.Clanica skrev 2011-04-15 12:46:43 följande:Tack
Jag går lätt upp 2-3 kilo ifall jag slarvar och äter kolisar. Går på ett kick och sen tar det upp till en vecka innan de kilona försvinner... -
Nä imorgon till frukost blir de 2 kokta ägg och makrill i tomatsås till lunch och middag kassler med sparris och beasås.jeng skrev 2011-04-15 12:51:57 följande:Det beror oftast på att man omgående går upp vattenvikt. Det vattnet försvinner också ganska snabbt när kroppen normaliserat sig. Däremot så har man stört insulinet, och fettinlagringen är igång. Så man ca en halv till en vecka där man lagrar fett, och samtidigt försöker göra sig av med vattnet och såsmåningom går också fettet bort igen. Man kan lätt sabba mer än man tror med ett fusk alltså, och det är därför ätardagar tex inte alls passar ihop med LCHF.
-
Jag fundera på att skriva matlista vecka för vecka de kanske är lättare att hålla de då ???
-
Jag ska med skriva matdagbok då kanske de är lättare att hålla de.
-
Jag har gått upp igen så du är inte ensam men jag åt tårta iförrgår de var därför. Dricker du tillräckligt med vatten ???MiaMajsan skrev 2011-04-15 16:48:16 följande:Vad är det för choklad ni använder när ni gör gott?
Jag tror jag äter fel. Gick ner 1 kilo första veckan, men har inte gått ner mer den andra veckan. Alla andra verkar rasa i vikt :(