Inlägg från: Maddisen80 |Visa alla inlägg
  • Maddisen80

**Den stora feta LCHF-tråden**

Hej på tisdag ska jag ta blodprover som överviktsenheten vill att jag ska ta innan jag kommer de kortisol,kolestrol,hb,socker mm

• Maddisen80

Jag ska köra lchf i helgen med ,ska ta med mig lax till min svärmor på söndag och broccoli och hollondairsås annars bjuder hon bara på pommes men jag har lax i frysen,

• Maddisen80
    jeng skrev 2011-04-08 17:39:42 följande:
    Fy nu är jag ännu mer deppad!!
    Det var ju den där utmaningen med att springa 2 km som jag skulle hoppa på. jag vet att jag är i dålig form, men vet också att jag senaste gångerna på löpbandet (med mer vikt, och helt utan träning innan) kunde jogga sakta 3 km drygt ca 30 minuter.

Är så sugen på att komma igång så jag tog dubbel puff astmamedicin och satte igång. Det kändes ganska så bra, stelt, men det är ju inget oväntat. Men redan efter 300 meter så får jag värsta låsningen i andningen, det tar verkligen tvärstopp, och så det där hemska i halsen, och hur mycket man än andas så känns det inte som att man får nån luft... Var ju bara att försöka gå lite sakta. Sen försökte jag lite igen, tänkte att jag kanske började för hårt. Men det tog 150 meter så var det samma visa igen, bara att gå. Fy, jag tog det ändå lugnt, absolut en fart som jag ska klara av utan problem, men när jag klev av så kändes det som jag skulle kvävas av syrebrist i nästan en halvtimma efteråt. Fick ta mer astmamedicin och bara lägga mig... Fy fan! Så så gick det med den utmaningen...  
    Inte roligt när man får problem med andningen :/ hoppas att  de är bättre med dig nu iaf. Jag blir andfått pågrund av min övervikt men har som mål att gå ner 5 kg till 2 maj.
  • Maddisen80
    jeng skrev 2011-04-08 18:18:21 följande:
    Ja, alltså ANDFÅDD kan man ju bli, det hade jag ju såklart räknat med. Men när det bara totalt låser sig så att man knappt får luft alls det kan jag gärna klara mig utan.
    Jag borde ha fattat att det skulle bli så. Hade ju lust att springa igår med, men då satt jag ju i sängen och hade fullt sjå med att andas helt utan att jag rörde på mig... Så det var en dålig idé... Skittråkigt!  

Och efter 4 jäkla astmapuffar så är jag nu helt skakis och hyper... Fick be om hjälp för att flytta mig från sängen till soffan förut! :-P Vilken kanonkväll!!
    Hej de är ju inte roligt men hoppas att du mår bättre nu och få en bra fredagskväll.
  • Maddisen80
    bubblan79 skrev 2011-04-10 09:41:24 följande:
    nån som har tips på nåt gott man kan göra med kassler?
    kasslergratäng ?
  • Maddisen80
    bubblan79 skrev 2011-04-10 10:27:59 följande:
    kasslergratäng lät ju gott..
    min mor gjorde en gång nåt med kassler i skivor i en ugnsform och ananasringar ovanpå och sen nån typ gräddsås med ketchup eller tomatpure eller nåt.. de borde ju lätt gå att göra om
    Ja de är lätt att göra om man kan ta bort annanas ringarna.  och ta lte rivenost på eller nåt
  • Maddisen80

Bandit skrev i tråden lchf del 2 men jag länka hit ,men jag kopierade hennes text hon skrev så här.

Nu har jag läst igenom hela tråden från början till slut, det tog ett tag. :) jag har för ungefär 5 år sen gått ner ca 25 kg med hjälp av atkins och det fungerade väldigt bra då, hade en startvik på 94 kg och är 175 cm lång. Jag höll mig runt 67-72 kg ända tills för ungefär ett år sen då jag helt släppte allt vad kolhydratskoll hette och har nu ätit upp mig minst 20 kg - oerhört tråkigt, men jag har i alla fall tagit itu med det nu. Började med LCHF för ungefär en månad sen och kan som så många andra säga att mitt sötsug är borta, och det är nästan det bästa. I i alla fall 4-5 månader har jag ätit ungefär 300 g lösgodis varje dag, vilket i efterhand känns helt sjukt. Det slutade jag med tvärt och ersatte det med fett, gott kött och goda såser. I början körde jag ganska liberalt, grädde i kaffet, mycket grönsaker (broccoli främst) och ost. Nu sen ungefär 10 dagar tillbaka så har jag helt enkelt uteslutit grönsaker, känner inte för att äta det helt enkelt. Ibland står fettet mig upp i halsen men då äter jag makrill i tomatsås (utan tomatsås :)) och ett ägg istället. Eftersom det är många som frågat efter dagsmenyer sen tråden startade så tänkte jag skriva i hur min såg ut från början och hur den ser ut nu; Första veckan frukost: kaffe med en skvätt vispgrädde, 2 kokta ägg med majonäs och ett halvt paket bacon. Mellanmål: kaffe med mjölk (grädde finns inte på praktiken jag var på, det handlade kanske om 1 matsked - acceptabelt), 50g hårdost, präst eller herrgård. Lunch: karré med bearnaisesås och broccoli. Middag: samma som ovan kvällsmat: 2 kokta ägg och 50 g ost Tredje veckan frukost: kaffe med äggmjölk (smaksatt med kanel och vaniljpulver). Ett halvt paket bacon och en eller två skivor chèvre. Lunch: 5 skivor salami, lite brieost eller stekt fisk (rödspätta, lax, hälleflundra) middag: lövbiff i grädde med ädelost Idag: frukost: kaffe med äggmjölk, halvt paket bacon och två mosade ägg middag: två blandfärsburgare med bearnaisesås varje dag dricker jag kanske 2 liter kranvatten och 1 - 1.5 litet Loka eller Ramlösa med smak. Ju längre tid det går desto mindre äter jag, försöker hålla mig sysselsatt så att jag inte tänker på mat hela tiden. Ibland går det lättare och ibland är det svårare men än så länge är det fler, många fler, fördelar än nackdelar med att äta så här. Jag äger ingen våg, vilket jag tror är ganska bra för annars skulle jag nog väga mig minst en gång per dag och jag tror det är lätt att stirra dig blind på siffror. Det som jag har märkt är att "julgranen" (vecken på ryggen ;)) har blivit mindre synliga, mina nyckelben syns tydligare och min mage dallrar inte när jag går och jag ser mindre svullen ut i ansiktet. Det har i alla fall varit roligt att läsa om era med och motgångar och nu får ni även ta del av mina. :)

• Maddisen80
    Denebola skrev 2011-04-10 10:42:18 följande:
    Det gjorde hon ju själv igår
    hehe oj vad ni skriver de har jag missat , sorry för missförståndet ;)
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**