**Den stora feta LCHF-tråden**
Hej på tisdag ska jag ta blodprover som överviktsenheten vill att jag ska ta innan jag kommer de kortisol,kolestrol,hb,socker mm
Hej på tisdag ska jag ta blodprover som överviktsenheten vill att jag ska ta innan jag kommer de kortisol,kolestrol,hb,socker mm
Jag ska köra lchf i helgen med ,ska ta med mig lax till min svärmor på söndag och broccoli och hollondairsås annars bjuder hon bara på pommes men jag har lax i frysen,
hej idag ska jag äta kycklingsallad.
Hej jag ska kämpa med maten nu har varit slarvig med regelbundenheten :/
Bandit skrev i tråden lchf del 2 men jag länka hit ,men jag kopierade hennes text hon skrev så här.
Nu har jag läst igenom hela tråden från början till slut, det tog ett tag. :) jag har för ungefär 5 år sen gått ner ca 25 kg med hjälp av atkins och det fungerade väldigt bra då, hade en startvik på 94 kg och är 175 cm lång. Jag höll mig runt 67-72 kg ända tills för ungefär ett år sen då jag helt släppte allt vad kolhydratskoll hette och har nu ätit upp mig minst 20 kg - oerhört tråkigt, men jag har i alla fall tagit itu med det nu. Började med LCHF för ungefär en månad sen och kan som så många andra säga att mitt sötsug är borta, och det är nästan det bästa. I i alla fall 4-5 månader har jag ätit ungefär 300 g lösgodis varje dag, vilket i efterhand känns helt sjukt. Det slutade jag med tvärt och ersatte det med fett, gott kött och goda såser. I början körde jag ganska liberalt, grädde i kaffet, mycket grönsaker (broccoli främst) och ost. Nu sen ungefär 10 dagar tillbaka så har jag helt enkelt uteslutit grönsaker, känner inte för att äta det helt enkelt. Ibland står fettet mig upp i halsen men då äter jag makrill i tomatsås (utan tomatsås :)) och ett ägg istället. Eftersom det är många som frågat efter dagsmenyer sen tråden startade så tänkte jag skriva i hur min såg ut från början och hur den ser ut nu; Första veckan frukost: kaffe med en skvätt vispgrädde, 2 kokta ägg med majonäs och ett halvt paket bacon. Mellanmål: kaffe med mjölk (grädde finns inte på praktiken jag var på, det handlade kanske om 1 matsked - acceptabelt), 50g hårdost, präst eller herrgård. Lunch: karré med bearnaisesås och broccoli. Middag: samma som ovan kvällsmat: 2 kokta ägg och 50 g ost Tredje veckan frukost: kaffe med äggmjölk (smaksatt med kanel och vaniljpulver). Ett halvt paket bacon och en eller två skivor chèvre. Lunch: 5 skivor salami, lite brieost eller stekt fisk (rödspätta, lax, hälleflundra) middag: lövbiff i grädde med ädelost Idag: frukost: kaffe med äggmjölk, halvt paket bacon och två mosade ägg middag: två blandfärsburgare med bearnaisesås varje dag dricker jag kanske 2 liter kranvatten och 1 - 1.5 litet Loka eller Ramlösa med smak. Ju längre tid det går desto mindre äter jag, försöker hålla mig sysselsatt så att jag inte tänker på mat hela tiden. Ibland går det lättare och ibland är det svårare men än så länge är det fler, många fler, fördelar än nackdelar med att äta så här. Jag äger ingen våg, vilket jag tror är ganska bra för annars skulle jag nog väga mig minst en gång per dag och jag tror det är lätt att stirra dig blind på siffror. Det som jag har märkt är att "julgranen" (vecken på ryggen ;)) har blivit mindre synliga, mina nyckelben syns tydligare och min mage dallrar inte när jag går och jag ser mindre svullen ut i ansiktet. Det har i alla fall varit roligt att läsa om era med och motgångar och nu får ni även ta del av mina. :)