P28 skrev 2011-03-25 09:10:56 följande:
Lättja; Jag känner igen mig i din känsla av att inte kunna fokusera! Varje gång efter att jag har fuskat så får jag en gröt-liknande känsla i hjärnan, det känns nästan som om det "blåser" i hjärnan (det lät ju bra...!). Men det brukar gå över på två-tre dagar. Vad pluggar du?
Jag har ju inte fuskat under veckan, men jag tror att jag äter för lite dessutom. Ingen form av matlust. Ska skärpa mig och ösa på lite mer fett.
Jag läser på ekonomprogrammet på högskola, just nu avnjuter jag Finansiell planering och analys. Grötar ner sig i bokslut, nyckeltals, måltal etc. Inte det helt ultimata stället att gröta ihop skallen när man sitter med sida ut/in med siffror.
Helene306: Jag har en 2-åring och en 3,5-åring som ständigt har varit sjuka så jag känner mig som effektiviseringens urmoder. Har aldrig haft stora problem med att sätta mig och beta av för att hinna, för jag vet att tiden kraschar jämt. Jag studsade in i väggen för några år sen så jag har blivit manisk på att organisera för jag pallar inte stress.

Med andra ord ingen bra idé att jag blir stressad av att jag inte kan tänka.
Jag brukar studsa ut på tomten och gymnastisera lite mellan varven. I dagsläget är det att kasta snö som ligger som fokus och jag skuttar ut och hivar några lass då och då för lite frisk luft.
Jag ska köra mer fett och ett experiment med ett äpple nu tänkte jag. Ska se hur skallen reagerar av att sitta och mumsa på några skivor under tiden. Passar på...

Först ut i snödrivan med frisk luft, sen mumsa äpple och se vad som händer.