• MrsMurphy

**Den stora feta LCHF-tråden**

Prinsessanz skrev 2011-03-04 21:39:41 följande:
    varför tror du att icke LCHF:are inte skulle uppskatta den? är inte det att prata över huvet på folk?
    tycker du ska testa och bjuda på den UTAN att säga att det är LCHF och se vad du får för reaktion,för vissa har en negativ bild utav LCHF bara utefter det de har hört....
    Men vad jag förstått så handlar det om ett barnkalas? Och ärligt, LCHF i all ära men vad fan. Man måste inte vara strikt ut i fingerspetsarna jämnt. Du kanske vill, men det får stå för dig. Vi alla har ett val. Jag kommer garanteat inte bjuda på LCHF tårta när lillgrabben fyller år om 10 dagar, ve och fasa, jag kommer dessutom äta själv. 
    Allt är såååååååå naturligt så...
  • MrsMurphy
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 21:48:36 följande:
    så du menar att barn inte äter chokladkaka??
    Chokladkaka antagligen ja, men jag trodde det handlade om tårtbotten? Jag kommer servera div smått och gott a la lchf framöver vid fikor. Men på födelsedagskalaset så kommer jag inte ens försöka göra. Hittills så har jag ätit många goda saker, men ärligt ur ett småbarnsperspektiv så  misslyckas jag big time. det går inte hem. 
  • MrsMurphy
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 21:56:13 följande:
    så du har provat mitt chokladkaerecept och provat att bjuda på??
    Faktum är att jag får mindre och mindre lust att ens  testa för varje sekund som går. 

Men jag kan konstatera att genom alla tider som jag bakat så har inte bakverk med med choklad med större % gått hem hos barnen, så varför ens försöka.

Det jag framförallt inte förstår är varför jorden går under om man väljer att baka med vanliga produkter en gång om året. Vi lever, vi andas, vi finns, vi är inte döda , vi har överlevt detta.  Det är inte jordens undergång. 
  • MrsMurphy
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 22:05:14 följande:
    ok,men skriv då istället att dina barn inte gillar choklad människa!!!
    Mina barn älskar choklad! Men inte dessa modeller som vi använder oss av. Skulle jag välja en "sockrigare" så skulle syftet vara kört ändå. Varför inte bara låta de rocka ihop en bomb av godis och sött, vad sjutton, det handlar om barnkalas. 
  • MrsMurphy
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 22:11:15 följande:
    ja och barnkalas för mig betyder INTE socker i stora lass och har ALDRIG gjort!!
    men vill du föda upp dina barn på socker så varsågod,men vad gör du här i tråden då? detta är en tråd för oss som äter LCHF..och du verkar inte vara villig och ta in det konceptet till 100%
    Men herregud människa! Du är verkligen inte sann! 

Om det är ditt sätt att definiera lchf så kan du parkera dig på din pidestal och slurpa i dig dina 18g smoothies, vilket är en sinnessjuk siffra i mina ögon. 

Jag väljer att försöka hålla ett mellanläge i situationer som kanske krävs, jag anser att detta är ett fantastiskt sätt att leva. Men inte en chans i helvetet att jag sabbar tårtan för ungarna. 

• MrsMurphy
    katja74 skrev 2011-03-04 22:22:46 följande:
    Hajfajv!
    *hyperventilerar*
  • MrsMurphy
    jeng skrev 2011-03-04 22:31:10 följande:
    För övrigt kan jag erkänna att mina ungar är 1 och 2.5 år och fram tills för bara nån månad sen så typ levde dom på välling dygnet runt! hemska tanke! man kanske borde förbjuda bröstmjölken också, för HCHF är ju det värsta tänkbara att stoppa i sig!!!
    *ASG*
  • MrsMurphy
    katja74 skrev 2011-03-04 22:36:52 följande:
    Vad är det som är så hemsk med dator då?
    Satt precis och tänkte på detsamma. Själv anser jag att lite Kalle Kunskap är vettigare än tv-tittande...Obestämd Så ve och fasa, min grabb som fyller 2 kan med datorn. 3-åringen är på gränsen till halvproffsig.
  • MrsMurphy

Jag tror att det finns utrymme för missuppfattningar när det kommer till LCHF. Vissa kanske upplever att det bokstavligen ska tillbaka dit, vissa tolkar att man kan ta själva läran och vetenskapen och applicera in i 2000-talet.

• MrsMurphy
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 23:21:47 följande:
    jo jag vet att det finns spel för barn,men att de är bra för hjärnan,nej.....
    små barn ska inte utsättas för så mycket intryck i sån ålder..
    Har du själv ens varit i kontakt med dessa och vet vad det innebär? I så fall kan jag berätta att det är ex Mimmi Mus, barnet rör med musen och Mimmi visar ansiktuttryck med glad, ledsen arg. Mimmi sjunger  bä bä vita lamm. Jag personligen anser att Bolibompa skulle bidra till större stress, men det är jag det.
    Prinsessanz skrev 2011-03-04 23:14:05 följande:
    pasta har inte många är på nacken,men kött har..evulotionens mat=LCHF
    *suck* Vilken tråd befinner vi oss i?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**