memba skrev 2011-08-16 12:54:27 följande:
Vad går ni efter egentligen? Jag hinner inte stå och läsa på allt när jag åker och handlar med 2 barn ...
Ska det vara 5g/100g kolisar som max på det man köper, eller bör man kolla innehållsförteckning på alla såser etc?
Eller kör ni max 20g kolisar per dag och räknar?
Någon som köper färdiga såser, och vilka?
Rökt fisk funkar väl?
Tack tack!

Jag lusläser ALLT! MEN sen nästa gång så köper man ju samma sak lixom, så det blir ju inte sådär petigt i all framtid!
Jag kör på så få kolhydrater som möjligt, men jag äter ändå de grönsaker jag vill ha. Kan ibland hamna på 5 gram och ibland på 25, men oftast är det runt 10.
Jag äter tex lök och paprika trots att det är mer än 5/100, och dessutom har jag ju tomatpure osv hemma som är högre, men man använder ju så lite så det blir ju väldigt få gram i portionen.
Jag kan INTE bara köra på 5/100 och tro att jag ska må bra eller gå ner i vikt, funkar absolut inte för mig. Så det gäller att prova sig fram.
Lallerstedts bea är bra. mindre än 0.5 gram är det i en bra beasås, det finns ett par olika. ica har också, sen finns det vitlökssås osv. det är bland de färdiga lite dyrare burkarna i köttdisken man hittar de bra såserna. Eftersom du visade dig i GI-tråden så passar jag bara på att tillägga här att lallerstedts är en fullfet produkt, och om du vill öka på kolhydraterna lite och gå ner till en medelfet produkt så kanske tex rydbergs röda såspåsar är bättre lämpade.
Rökt fisk är perfekt!