**Den stora feta LCHF-tråden**
Man kan ju ha molvärk pga överaktiv galla också men det är en helt annan sak och inte den kraftiga förlamande smärtan man får när en sten passerar.
Det är inte kalorier man bör ha koll på utan energiprocenten. Jag förstår fortfarande inte varför ni propsar på att börja räkna kalorier som inte har med lchf att göra.
Som jag skrev ovan har jag stått still på vågen i fyra veckor nu vilket ju känns lite sådär naär jag gått ständigt nedåt men eftersom jag vägarar att fakira och börja mecka med kroppen för mycket så äter jag normalt och väntar och ser vad som händer. Hittills är det -20 kg på under 6 mån så det är ju ingen fara på taket direkt.
Idag fick jag iaf en mycket positiv motiverande mätning då det trots att det stått still på vågen hänt en hel del i centimetrar iaf. Jag mäter mig varje månad och detta är skillnaden mot förra månadens mätning. Det råder inga tvivel om vart jag lagrar mest när jag går upp i vikt!
Bystvidd: -1 cm (-6 cm sedan nov-10)
Under byst: -2 cm (-9,5 sedan nov-10)
Midja: +- 0 (-12 cm sedan nov-10)
Rumpa: -5 cm (-18 cm sedan nov-10)
Skaldeman skriver så här i sin bok Ät dig ned i vikt:
"Själv räknade jag en massa under min viktnedgång men jag räknade aldrig kalorier.Jag hade nämligen varit med om att gå upp i vikt på 800 kalorier om dagen och strax därefter gå ned i vikt på den tre- eller fyrdubbla matmängden. Då insåg jag att det inte handlade om hur mycket vi åt, utan hur vi brände det vi åt."
Äter man minst eller mer fett än proteiner och kolhydrater tillsammans så startar man fettförbränningen i kroppen. Det är precis så jag gör.