**Den stora feta LCHF-tråden**
Annanym skrev 2011-03-25 11:23:07 följande:
Lilla lättviktare där!

Själv tillhör jag dem som antagligen kommer att få hålla på bra länge för att gå från fetma till övervikt, men än sen när man kan må så här bra och äta så här gott på vägen.
Lchf är super på alla sätt och vis. Jag är så glad och oerhört tacksam att jag faktiskt vågade tänka om och prova.
Jag vägde 99 kg i oktober -10. Jag väger nu 79 kg. Jag är 170 cm lång så jag är fortfarande överviktig enligt bmi och även om jag tar mig ned till 75 där jag är nöjd med mig själv så är jag enligt bmi överviktig, men det skiter jag heligt i.

Det är ju en betydlig skillnad på något kilos övervikt och 30 kilos övervikt. Något kilo kan jag leva med och soms agt, låter kroppen mig ramla ned ytterligare fem kilo så tackar jag och tar emot men jag tänker inte jobba för det. Jag blir 40 nästa år och jag har fött fem barn så jag tycker att jag måste ge kroppen lite utrymme och inse att jag inte är 20 längre. *s*
Tänk vad långt jag kommit som faktiskt vågar skriva ut min vikt Och detta i en öppen tråd till och med! Det gjorde jag inte för 6 månader sedan.