Inlägg från: spökplumpen |Visa alla inlägg
  • spökplumpen

**Den stora feta LCHF-tråden**

Spana skrev 2012-08-31 22:16:33 följande:
    kan nån berätta lite om glycosanol?  Hur äter man den,mår man dåligt av den med vissa kombinationer? etc..

Man tar dem innan kolhydratsintag. Jag har aldrig mått dåligt av dem och för mig funkar det. Har testat med stickor före och efter. Fast nu var det väldigt länge sen. Men jag brukar faktiskt ha 3 st liggandes i handväskan ifall jag skulle hamna i en situation där kolhydratsrik mat är enda alternativet. Eller om man skulle känna för att medvetet göra avsteg. Kan vara bra att ha med sig när man går bort också, bara smita in på toa och ta pillerna innan man sätter sig till bords.
  • spökplumpen
    Såphia skrev 2012-09-01 08:52:39 följande:
    Upp 0,4 denna veckan... Hoppas verkligen det vänder snart. Enligt kalendern ska jag få mens om två dagar. Hur är det för er andra? Om ni går upp kring mens, gör ni det innan, under eller efter? Man tappar ju hoppet.

Jag tycker alltid jag känner mig lite unik, för jag och min kropp verkar reagera så olika från alla andra. Men jag börjar gå upp i vikt 1-2 dagar innan mina spotings kommer och sen fortsätter jag uppåt till dag 2-3 med riklig mens, så totalt settgår jag upp i ca en vecka innan det vänder.
  • spökplumpen

Själv har jag dragit åt svångremmen lite. Har grönsaker i maten, men äter inga extra till. Äter fortfarande mejerier...för utan dem kan man lika gärna ersätta mat med ett piller. Och nu har kroppen börjat släppa på vikten igen, nya lägstanoteringar hela tiden. 63,1 kg idag. Funderar på att köra strikt de sista kilona nu, målet är 57 kg.

• spökplumpen
    Martina 76 skrev 2012-09-01 10:03:57 följande:
    Ost håller jag med om att det är svårt att vara utan, men övriga mejerier kan man ofta byta ut mot kokosmjölk, iaf i grytor och soppor.

Nej usch och fy, kokosmjölk är fruktansvärt vidrigt. Det tycker både jag och sambon, vilket är väldigt trist eftersom det verkar vara det enda som funkar för grabbarna. Är det åtta gånger man ska smaka saker för att börja gilla det, eller hur är det?
  • spökplumpen

Jag har också hud som inte hängt med. Ju mer vikt jag har tappat desto mer gravid ser jag ut, har tom fått frågan av en okänd människa. Mina magmuskler är delade, huden hänger som värst vid snittet, tuttarna ser ut som en sjöbotten (när det har blåst) när jag böjer mig framåt....och jag känner mig dösnygg! Jag är inte den jag ser när jag tittar ner eller den jag ser i spegeln. Jag är den som jag ser framför mig i huvudet och jag är skitsnygg! Jag väger 57 kilo, är vältränad, är hälsan själv, stark, lycklig och har allt jag kan önska mig. Brukar säga till mig själv att jag är en "perfect ten" och har en kropp som kvinnor avundas och män trånar efter.

• spökplumpen

Chicky: Jag fick morfin efter mitt ks, men det var aldrig tal om någon speciell mat då det har nog mer med operationen att göra. När jag opererades för mitt x (titthålsoperation) och sövdes fick jag inget morfin och inga matråd. Ks var jag vaken under.

• spökplumpen

Har ni testat att verkligen tänka på skaldemans 3 dagars? Jag tyckte det lät skumt i början men sen testade jag det och visst sjutton ger det utslag på vågen 3 dagar senare! Fast idag vet jag inte om jag ska skylla viktuppgången på det eller om mensen är på intågande. Sjukt irriterande att inte veta när den kommer. Kroppen verkar ha hamnat på en bra hormonbalans för jag känner inte ens av äl längre, men i gengäld som kommer mensen oregelbundet numera.

• spökplumpen

Är det någon som har receptet på västerbottenpajen utan pajskal, som det pratades om i tråden förut? Ska på kräftskiva på torsdag och vill inte äta svärmors kolhydratsstinna pajer.

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**