helene306 skrev 2011-02-20 19:09:08 följande:
Kan intyga att det blev så himla gott! Jag slängde i vad som fanns: blomkål, broccoli, bladspenat/broccoli/bönor/salladslök-blandningen, vitlök, ingefära (malen sådan), kokosmjölk, röd currypasta, grädde, en hel hög smör och lite vatten. Maken är helt lyrisk och dottern på 10 månader satt och vevade för fullt med armarna för att få mer

Jag hade i ½ tsk currypasta och det blev lagom starkt för mig så jag hoppas inte hennes mage reagerar. Drack vatten gjorde hon dock en del

Nu blev jag sugen på att testa en soppa med räkor. Undrar om det blir gott med lax? Tack för inspirationen!
starkrose skrev 2011-02-20 18:38:45 följande:
Hej hopp. Jag vet inte om jag är i rätt tråd. Jag har kört Lchf i 4 veckor nu och minskat en del i vikt, fått mer energi och allt är frid och fröjd....förutom att jag har en hjärtklappning hela tiden. Äter sedan länge Seloken för blodtryck + hög puls men nu sedan ca 10 dagar har Seloken (betablockerare) ingen effekt ALLS verkar det som. Kan det vara kostomläggningen? Någon sade det...och så undrar jag hur länge man ska ha det så. Kan man hoppas att det går över när kroppen vant sig.
jobbigt och oroande att ha en vilopuls runt 90. Ska ringa Vårdcentralen i morgon bitti och be att få komma upp och ställa om medicinen. kan vara något annat, men kan ju även vara kosten. Vad tror ni?? Jag är ganska så strikt Lchfare.
Vad kul att det blev lyckat!! Tror att det kan bli jättegott med annat protein än kyckling i