• Denebola

**Den stora feta LCHF-tråden**

Scarlett77 skrev 2011-02-23 16:27:51 följande:
    Nu har jag en fråga igen :D

Sukerin??? Vart får man tag på det,, har kollat i 4 olika mataffärer/kedjor nu utan framgång!!
    Man får beställa sukrin från internet. Kan eventuellt möjligtvis finnas hos hälsokosten.
  • Denebola

Ojoj, jag är nu uppe den hisnande vikten 54,8 kg, all time high sen jag började med LCHF. Men - fortfarande underviktig enligt BMI Dock trivs jag ganska bra "trots" att jag är underviktig (stirrar mig verkligen inte blind på BMI men tycker det är lite småkul att jämföra), skulle bara vilja komma igång med träningen igen så jag blir lite mer fit. Men jag har fått rundare former och köpte just ett par jeans i strl 29 Förvånad (fast de är baggy, mina skinnyjeans i strl 26 sitter också bra, och numera slipper jag ha bälte i dem, som jag fick ha i början ).

(och för alla nya som blev fundersamma; jag började med LCHF för att gå upp i vikt efter att ha tappat några kilon när jag redan var underviktig, vägde ca 49 kg när jag började och jag är 1,73 m så mitt BMI låg på 16,4)

• Denebola
    Annanym skrev 2011-02-24 09:41:09 följande:
    Grattis! Och så sportfrågan: Hur känns det?
    Jo, det känns bara bra Lite ovant med extra hull, men bra. Sen kommer jag väl gå ner lite igen (snart mens och då brukar jag gå upp lite extra), men jag fokuserar egentligen inte så mycket på vågen utan på hur jag mår.
  • Denebola
    MrsMurphy skrev 2011-02-24 18:52:01 följande:
    Enbart varmrätt får räcka! Och rödvin, rodvin och rödvin. Tungan ute Lite osttilltugg vilket jag är en stor frossare av ska snurras ihop till kvällskröket men den biten har jag kontroll över. Vill mest få tyst på detta om att vi badar i fett, jag vill visa bredden i måltiderna så att säga. Och att det ska vara så löjligt gott! 
    Om jag inte tjatat tillräckligt om den, så är den asiatiska kycklingsoppan jag gjorde fruktansvärt löjligt god! Seriöst, det vattnas i munnen på mig när jag skriver om den Den är inte så typiskt "kött och fett" utan är väldigt "vanlig" mat. Om du inte har shiratakinudlar eller hinner beställa så är den säkert kanongod även utan. Sen om det är tillräckligt festlig mat får du avgöra själv, men gott är det i alla fall
  • Denebola
    sevila skrev 2011-02-25 10:51:14 följande:
    Hej

Jag undrar om jag kan hänga med i tråden här,,
    Innan julen dec 2009 så vägde jag 86,5 till mina 170cm och det känndes hopplöst jag vantrivdes med mig själv,,
    så jag började bata eller lättare sagt svälta jag fick det och gå runt så fram till slutet av september 2010 hade jag gått ner totalt  till 72kg! jag var jätteglad och trivdes mycket bättre,, men då började jag äta lite mer av allt :s främst sötsaker och bröd.

Sedan i november började jag och min man försöka bli gravida men det har tyvärr inte fungerat så bra jag misstänker att jag i november fick en tidig missfall och det har inte fungerat riktigt sedan dess med att lyckas har fått mensen varje månad så vi får se nu i mars om vi har lyckats men men nog om det det gjorde i varje fall att jag varje månad trodde att jag var gravid innan jag fick mensen och åt mer för jag inbillade mig själv att jag måste äta mer,, och det lustiga är att jag hade alla symptomen etc etc men det var nog bara hromonellt,,

Men nu för 1,5 vecka sen bestämmde jag att nu räcker det! jag vantrivdes i alla kläder och jag ville inte se mig i spegeln jag hade inte vägt mig på hur länge som helst och när jag ställde mig på vågen visade den 84!!!!!!!!!!

Jag började svälta igen :( jag fortsatte bra och jag brukar inte ha några problem med att svälta när jag väl har satt igång:) men i måndags morgon när jag vägde mig  så visade den 81,2 :) så det gick neråt men jag har bestämmt att jag varje måndag ska väga och mäta och sen strunta i vågen alla andra dagar,,

Men det som oroar mig är att jag inte faller tillbaka lika snabbt som sist  vilket gjorde att jag började kolla runt lite och fastnade för lchf och bestämmde att jag börjar med det så att jag kan fortsätta så också även efter önskad vikt,,

detta blev lite långt men det jag skulle vilja var att vi kanske kunnde följas åt här lite och få lite hjälp på vägen skulle vara jätte tacksamt :)

Dt enda lilla som oroar är hur det fungerar att jag försöker bli gravid och går på lchf,, men när jag funderar djupare så skall det väl inte vara några problem för chanserna ökar ju mindre man väger att bli gravid elelr hur?

Ja nu sluta jag :) Tack för den fina tråden :)
    Självklart får du vara med i tråden Det är många som har vittnat om att de haft lättare för att bli gravida när de börjat med LCHF, hoppas att du får samma tur
  • Denebola
    Mandel skrev 2011-02-25 11:38:21 följande:
    Beställer ni sukrin via nätet eller finns det någon annan stans?
    Det kan kanske finnas i hälsokostaffärer.
  • Denebola
    MrsMurphy skrev 2011-02-25 11:49:52 följande:
    Allvarligt, jag sitter och läser Matrevolutionen just nu. Det river i hela kroppen och jag vill bara skrika, detta borde verkligen vara obligatoriskt! Jag ska fanimej iväg och köpa ett ex när jag åker till min svärmor imorgon, överviktig, sjuk och diabetes. 

Ni i tråden som inte läst den, gör det!  
    Jag funderade på att köpa den till mina föräldrar, inte för att de äter särskilt dåligt egentligen, men för att de ska förstå vad jag äter, och för att den är så bra. Men jag måste upp i 100 kr för att få fri frakt (studentrabatt) på cdon, så då måste jag köpa något mer, och självklart har de inget för 1 kr Skrikandes Men oavsett är den ju billigare inkl. frakt än vad den är på övriga nätbokhandlar.
  • Denebola
    sevila skrev 2011-02-25 11:55:06 följande:
    Till Lycklig mamma

tack för det :) jo jag hoppas innerligen att jag kommer att lyckas både med graviditet och med metoden :)
    Jo jag måste erkänna att det tar lite emot med maten,, har nyss serverat en räjel tallrik med sallad,, rökt kalkon fetaost oliver, ett kokt ägg, och lite brieost till allt i en salladstallrik :) mums ser jättegott ut, men jag tycker det ser så fel ut att jag ska äta det :D lol

men nu ska jag kämpa med att få i mig det :D
    I början måste du kanske övertala dig själv om att det är bra, sen när du kommer in i det känns det mer rätt. Men jag håller med om att det känns konstigt i början, eftersom man är så van vid att det är "fel".
  • Denebola
    sevila skrev 2011-02-25 12:23:39 följande:
    hmm

Nu har jag ätit en 3/4 portioner orkade verkligen ej mer skulle jag ha tvingat?
    men jag mår jätteilla och har fått magnip direkt :S,, det kanske är fettet? jag hoppas att de vänder men jag är positiv till det :)
    Jag ska nog gå och köpa den här boken :)
    Nej, du ska inte tvinga i dig mat. Antagligen beror magknipet på att du ätit för mycket. Tänk på att fett mättar bättre än kolhydrater, så du blir mätt på en mindre mängd mat om det är fett i den.
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**