sevila skrev 2011-02-25 10:51:14 följande:
Hej
Jag undrar om jag kan hänga med i tråden här,,
Innan julen dec 2009 så vägde jag 86,5 till mina 170cm och det känndes hopplöst jag vantrivdes med mig själv,,
så jag började bata eller lättare sagt svälta jag fick det och gå runt så fram till slutet av september 2010 hade jag gått ner totalt till 72kg! jag var jätteglad och trivdes mycket bättre,, men då började jag äta lite mer av allt :s främst sötsaker och bröd.
Sedan i november började jag och min man försöka bli gravida men det har tyvärr inte fungerat så bra jag misstänker att jag i november fick en tidig missfall och det har inte fungerat riktigt sedan dess med att lyckas har fått mensen varje månad så vi får se nu i mars om vi har lyckats men men nog om det det gjorde i varje fall att jag varje månad trodde att jag var gravid innan jag fick mensen och åt mer för jag inbillade mig själv att jag måste äta mer,, och det lustiga är att jag hade alla symptomen etc etc men det var nog bara hromonellt,,
Men nu för 1,5 vecka sen bestämmde jag att nu räcker det! jag vantrivdes i alla kläder och jag ville inte se mig i spegeln jag hade inte vägt mig på hur länge som helst och när jag ställde mig på vågen visade den 84!!!!!!!!!!
Jag började svälta igen :( jag fortsatte bra och jag brukar inte ha några problem med att svälta när jag väl har satt igång:) men i måndags morgon när jag vägde mig så visade den 81,2 :) så det gick neråt men jag har bestämmt att jag varje måndag ska väga och mäta och sen strunta i vågen alla andra dagar,,
Men det som oroar mig är att jag inte faller tillbaka lika snabbt som sist vilket gjorde att jag började kolla runt lite och fastnade för lchf och bestämmde att jag börjar med det så att jag kan fortsätta så också även efter önskad vikt,,
detta blev lite långt men det jag skulle vilja var att vi kanske kunnde följas åt här lite och få lite hjälp på vägen skulle vara jätte tacksamt :)
Dt enda lilla som oroar är hur det fungerar att jag försöker bli gravid och går på lchf,, men när jag funderar djupare så skall det väl inte vara några problem för chanserna ökar ju mindre man väger att bli gravid elelr hur?
Ja nu sluta jag :) Tack för den fina tråden :)
Självklart får du vara med i tråden

Det är många som har vittnat om att de haft lättare för att bli gravida när de börjat med LCHF, hoppas att du får samma tur