• tiiitti

**Den stora feta LCHF-tråden**

och tack för svar. Jag trodde man skulle äta var tredje timme. Har hört de nånstans ifrån ??? så har haft en himla jobb få i mig mat hela tiden. (värst att komma på vad) kanske därför de blev dyrare för mig nu?? :P För mig skulle de nog med räcka med tre måltider per dag. Håller sig blodsockret på jämn nivå ändå?

• tiiitti
    Linda1976 skrev 2011-02-24 16:46:46 följande:
    Eftersom du äter lchf så får du ju inte någon blodsockerhöjning att tala om alls.... Ta inte detta på fel sätt, men har du läst på alls om lchf innan du började? Det är helt ok med nybörjarfrågor i tråden, men om man inte läst på och förstår sammanhanget så är det lätt att göra onödiga misstag. Äter du lchf var 3:e timme så lär du tex inte gå ner i vikt (inte upp heller iofs), om det nu är det du behöver...

Nej jag har väldigt dålig koll måste jag erkänna. Har letat efter de böcker ni pratat om men inte hitta dom. Så har fått beställa hem.
    Förlåt för väldigt duma frågor. Har dock fått väldigt bra svar.
    Sen är jag en gammal GI anhängare, och tror tyvärr jag tar med mig för mkt därifrån. Måste försöka nollställa mig och börja om från början..
  • tiiitti

Bor i en liten håla så närmsta Maxi ligger 5 mil bort. Har beställt en bok som jag hoppas kommer nästa vecka.
    Är väldigt tacksam för svar om hur många måltider man ska äta om dagen. Det kommer förenkla väldigt mycket.(vääldigt jobbigt äta var tredje timme, hehe)
    Jag vill ju gärna börja äta efter detta nu direkt även innan boken kommer. så inställd på detta och vill inte ha i mig kolhydrater eller äta på fel sätt.
    Tack för tålamod med mina frågor!

• tiiitti

Någon som berätta hur en dag med LCHF ser ut?
    Hur ofta du äter, och vad varje måltid kan innehålla?

• tiiitti

Ok tack för svar.väldigt bra med tips på hur en dag kan se ut
    Detta är verkligen en helt ny värld för mig, och det är ett helt nytt tänk. Tror det är väldigt lätt när man vl kommit in i det.

Linda du verkar vara en väldigt kunnig lchf:are. Har du hållt på länge? Får man fråga hur mycket du gått ner på lchf? eller du äter de mest för att må bra?

• tiiitti

Ja detta kan ju inte vara lätt att följa livet ut. Funkar absolut till man nått målvikten, men sen måste man ju kunna få in lite kolhydrater i livet. eller?

Jag är en potatisälskare. Funkar hur bra som helst utan potatis nu, och kan säkert fixa månader utan. Men inte föralltid. det måste finnas en framtid med potatis??

skönt du har hittat pones för ditt brödbehov.

• tiiitti

Har en fråga.

Jag har varit på utbildning hela dagen. 8-17
    Där fanns knappt nånting på hela dan som jag kunde äta. fick plocka ut och peta lite i allt. (ångest för jag nog, trots alla försök, fått i mig för mkt kolhydrater)

Ska jag låta dagen va historia och äta som vanligt nu ikväll, eller ska jag "ta igen" de fett å protein jag missat och äta massa fett ikväll, eller blir de för mkt på en gång då?

• tiiitti
    MrsMurphy skrev 2011-02-25 19:47:12 följande:
    Får jag bara fråga vad som är så fantastiskt gott med potatis? Jag har nog aldrig greppat det, ok som tillbehör som nypotatis med smör till sillen på midsommar. 

Men alltså rent smakmässigt? Konsistensen?

Handlar det inte om att du saknar tillbehöret? 

Min dag har såg ut så här:
    Nej jag älskar verkligen potatis. kan inte säga varför. brukade koka massa potatis och de som blev över efter maten, kunde jag gå och små äta på under dagen (låter jättebra i era öron va :)) kokt kall potatis gott.

Men visst, jag klarar mig utan nu, utan problem
  • tiiitti

hur räknar man ut hur många kolhydrater man håller sig under en dag.
    Är det svårt hamna under fem?

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**