Inlägg från: Sofiaochjonas |Visa alla inlägg
  • Sofiaochjonas

**Den stora feta LCHF-tråden**

Prinsessanz skrev 2011-03-01 19:58:59 följande:
    kebab = kött och inehåller inga kolhydrater.
    vad har du för gräns på DIN LCHF??
    härhemma har vi 25g kolhydrater/dygn var.
    Jag har 30 gram, läste att det var en rekommendation på någon sida.. ^^
  • Sofiaochjonas
    Knasis skrev 2011-03-11 16:52:39 följande:
    Jag stinker under armarna!! Jag som ALDRIG luktar armsvett... Jag HAR tagit på roll-on idag....

Kan det bero på kosten??
    Jag har också upplevt att jag börjat lukta mer illa :/ Har dock inte tänkt på att det kan bero på kosten..
  • Sofiaochjonas
    Knasis skrev 2011-03-11 16:57:54 följande:
    Fy.... om det är så. Vilket jag tror..

Jag har odörfobi!! Saker som luktar illa är hemskt och är det JAG som luktar illa så är det ju katastrof!
    Åh vad jobbigt! Har du googlat?
    Lady Dahmer skrev 2011-03-11 16:55:30 följande:
    ja det kan man. frågan är snarare om man klarar det! mina värden var helt fantastiska så länge jag höll mig till lchf och min bm var positiv.
    Okej. jag är orolig att barnet ska bli litet eller få problem.. Men då kanske det inte är någon fara :)
  • Sofiaochjonas
    Lady Dahmer skrev 2011-03-11 16:55:30 följande:
    ja det kan man. frågan är snarare om man klarar det! mina värden var helt fantastiska så länge jag höll mig till lchf och min bm var positiv.
    Hörde någonstans att man inte går upp lika mycket i vikt om man äter LCHF under graviditeten, kan det stämma?
  • Sofiaochjonas
    ThePointOfItAll skrev 2011-03-11 17:58:18 följande:
    Jag fick en dotter för 6 veckor sen, försökte hålla  mig till lchf men det var svårt. Har inget direkt sug när jag är gravid, det är mer tanken att man "får äta" när man är gravid som ställer till det...
    Nåväl, jag mådde mycket bättre de veckor jag höll mig, svullnade inte upp och gick inte upp mer än man ska, totalt ca 13-14kg(runt 30+ förra grav, förlossning i v.33). Gick över tiden 5 dagar och dottern var 50cm och 3865 g, ingen spinkis.  Efter förlossningen gick jag ner 2(!) kg bara, samlade tydligen vatten efter, men de är snart borta nu, 4-5 kg från startvikt.
    Min BM var positiv, hon såg ju att jag mådde bra och att magen växte som den skulle.

Kör på säger jag, så långt du orkar. Ha inte dåligt samvete bara, du kan fortsätta när ungen är ute Jag har läst att barnen ofta blir något tyngre på GI/LCHF, men vet inte hur väl det stämmer.
    Oj vilken skillnad i viktuppgången än förra gången :) Och skönt att din flicka var "normalstor"!

jag hoppas min bm är lika vänligt inställd till LCHF ;)
  • Sofiaochjonas
    helene306 skrev 2011-03-11 18:49:24 följande:
    Jag klarade inte lchf de första 22 veckorna pga illamående och sen svårt med dofter. Ägg kunde jag börja äta runt v 20 men bacon var det svårare med. Min bm var enbart positiv och sa "Det du mår bra av mår bebis bra av så ät det du mår bra av". Jag började med Hemofer men slutade efter 1 karta. Jag hade jättefint hb hela tiden. Ut kom en Alva 39+4 (planerat snitt) vvägandes 4240 g och 52 lång.
    Med första barnet 2005 gick jag upp 28 kg. Levde på husmanskost. Nu med andra barnet gick jag upp 18 kg men slapp istället carpaltunnelsyndrom, kraftig svullnad och rejäl foglossning. Från v 37 fick jag ondare men jag är inte en sån person som sitter still när nersågade träd och grenar ska slängas på kärra för att åka till tippen så jag var med och drog i vår uppförslutande garagenerfart. Dagen efter hade jag aningens ont i fogarna
    Mot slutet blev det lite strul med snittdatumet och jag mådde psykiskt dåligt och det blev en hel del tröst i form av godis och kladdkaka tyvärr.

Knasis: Jag lider iofs av armsvett så det är inget nytt under solen för mig. Däremot har jag märkt att det luktar dessto mer och det tror kag beror på lchf. Förhoppningsvis går det över.
    Det var också skillnad i viktuppgången där, man kanske inte går upp lika mycket då som om man äter vanligt.. :)
  • Sofiaochjonas

Vad tror ni om att vispa grädde, och blanda med tinade hallon, lite vaniljpulver och lite sukrin? Skulle det kunna bli gott till kvällen? =)

• Sofiaochjonas
    nassu skrev 2011-03-12 19:47:40 följande:
    De e min favorit!!!
    Ungefär hur mycket brukar du använda av sukrin och vaniljpulver? =)
  • Sofiaochjonas
    nassu skrev 2011-03-12 19:57:55 följande:
    Hm.. jag brukar laga rätt liten portion så jag höftar och det blir inte mer än typ en nypa av var.. tror jag :)
    okej ska pröva det ikväll, tack!
  • Sofiaochjonas
    Klas-Ã…ke skrev 2011-03-13 09:26:46 följande:
    Fick tag i mina fläsksvålar igår, luktade illa gjorde dom men funkar helt klart istället för chips!

Köpte också lchf glass, den var heeelt underbar! Kunde knappt sluta äta den! Tur att jag köpte hem 4 paket:) 0,5g kolisar/100g
    undrar också vad det är för glass.. =)
  • Sofiaochjonas
    Klas-Ã…ke skrev 2011-03-13 10:27:34 följande:
    ica maxi:) alvesta heter den, finns i vanilj choklad och citron, men vanilj har bara 0,5 g kolisar medan choklad har 1,4g

www.alvestaglass.se/
    Där står de om glassen och i vilken butik och stad du kan köpa de i=)
    Tack! Den finns på city gross här i Uppsala, ska köpa en burk!
  • Sofiaochjonas

Vet någon om man kan äta kinamat på restaurang?? Tänkte självklart inte på nudlarna, men grytorna? På en hemsida stod det att tex biff med bambuskott bara innehöll typ 5,8/100. Lite över, men ibland kanske det inte skadar. Kan detta stämma?

• Sofiaochjonas
    Fjärilen235 skrev 2011-03-14 07:37:12 följande:
    Undrar samma sak, ska käka ute den 29/3
    Ja och jag ikväll var det tänkt! Haha, brådis =)
  • Sofiaochjonas

Är det någon som vet hur mycket kolhydrater en pones innehåller? =) Gjorde dom imorse till frukost och dom blev jättegoda! Blev dock lite osäker jag såg att pofiber innehöll 12/100.

• Sofiaochjonas

Hur har ni här inne klarat er som gravida på LCHF? Jag har klarat mig ganska bra hittills men har börjat få sug efter kolhydratbomber som vitt bröd, spaghetti, kebab med bröd.. =/ Känns jättetråkigt. Har även läst runt att det inte är farligt med LCHF när man är gravid. Har någon här inne haft en barnmorska som avrått från LCHF när vi väntade barn? Jag åt inte LCHF med första barnet..

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**