• Liddi

**Den stora feta LCHF-tråden**

Aha tack för svaren det låter ju smart...

Alexander 090210
  • Liddi
    Ziggystardust skrev 2011-02-28 09:40:25 följande:
    Nu har jag gjort en matblogg! Har tänkt på det i ett par år men tänkt att det finns så många som gör det bättre än mig. Men jag lagar ju mycket mat och testar en massa saker så varför inte spara det för min egen skull i alla fall? Om någon mer vill läsa är det ju bara en bonus! Än så länge har jag bara lagt in två recept, bland annat mina morotskakemuffins men fler kommer. Välkomna att kika in om ni vill!

LCHF från mitt kök
    Tittade in...ska absolut testa morotsmuffins, den såg ju jättegod ut  
    Alexander 090210
  • Liddi

Kan man frysa pones? eller blir det bara blä då?  

Alexander 090210
  • Liddi

hur länge håller pones i kylskåp?

Alexander 090210
  • Liddi
    Linda1976 skrev 2011-03-03 17:16:43 följande:
    Jag har inte mina i kylen. Utanför kylen håller de iaf 2-3 dagar. Jag brukar dock ha dem i frysen och ta ut efterhand.
    okej tack då kanske de håller liiiite till i kylskåp kan man tänka... Ska baka på mig ett gäng och frysa i helgen. 
    Alexander 090210
  • Liddi

Oj jag tror bestämt att den där beryktade kladdkakan skulle kunna starta ett 3:e världskrig...

Alexander 090210
  • Liddi
    jeng skrev 2011-03-05 07:31:25 följande:
    Gomorgon! Gud så sent ni sitter uppe, och så tidigt en del är tillbaka Jag tyckte det var en pina att vakna 7.15 av mig själv idag, när ungarna ändå fortfarande sover... jaja, sånt är livet! :-P

Jag inser att jag borde baka sesambröd, och dessutom äta det. Har lessnat på bröd, så jag är inte direkt sugen, men min mage funkar så mkt bättre då.... Funderar på om man kunde hitta på nåt roligare med sesamfröna, nåt lite sötare kanske, mer som fikabröd... Nån som har några tips? Eller så skulle jag kunna göra sesamkexen som jag gorde i höstas... hmmm ja kanske det.....
    Hur gör du sesambrödet? Jag samlar på mig och testar olika bröd då jag är något av en brödnarkoman Det enda jag fastnat ordentligt för än är pones. 
    Alexander 090210
  • Liddi
    Asereht skrev 2011-03-05 12:52:28 följande:
    www.lchfrecept.com/ShowRecepy.aspx?ID=136

Testa, det är gott iaf om man gillar sesam annars kan det ju blir lite kinkigt.
    Tack Inser nu att jag spanat på det där receptet tidigare. Det står att man ska breda ut den tunnt, kommer den att bli tjockare i ugnen då eller blir det som en stor pannkaka bara? 
    Alexander 090210
  • Liddi

Hörrni jag har 2,5 dl vispgrädde och 100g philadelphiaost över efter diverse bak i helgen...grädden måste användas imorgon är det någon som har förslag på vad jag kan göra med det? 

Alexander 090210
  • Liddi
    Linda1976 skrev 2011-03-05 21:26:29 följande:
    Pannkakor?
    Pannkakor är ett bra förslag men då behöver jag ett helt recept för jag KAN verkligen inte improvisera i köket  
    jeng skrev 2011-03-05 21:26:31 följande:
    jag skulle göra sås. kanske finstrimlad lövbiff i, eller kyckling.
    på både grädden och osten, och lite kryddor om det är en naturell philadelphia.
     Sås är bra åxå..ja den är naturell. Får bli kyckling isåfall för jag äter bara kyckling och fisk i köttväg  
    Alexander 090210
Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**