Inlägg från: Prinsessanz |Visa alla inlägg
  • Prinsessanz

**Den stora feta LCHF-tråden**

måste fråga er..vi har kört lchf i snart 3år..
    vi ligger på runt 25g kolhydrater/dygn var..

sambon har gått ner från 80 till 65...
    jag har gått ner från 60 till 56...

men vi tappar byxorna!!

"stannar" kroppen verkligen på ens idealvikt???

• Prinsessanz
    Sofiaochjonas skrev 2011-03-01 19:13:47 följande:
    ketos? ^^ Vill inte ta kebabsallad, för det är alltid färdiga med majs och sånt i. Äter inte majs =/
    Denebola skrev 2011-03-01 19:10:36 följande:
    Ja, det kan du Visst, det är inte det bästa (ffa om det är mjöl i kebaben), men bättre än mycket annat!
    åh, då hoppas jag att det inte sabbar allt! Har bara kört lite över två veckor, så man är ju lite nervös :)
    om du bara kört två veckor är du precis inne och nosar på ketosfasen..det tar cirka 2veckor  för kroppen att ställa om sig från kolhydratsdrift till fettdrift.
    ketos= förbränning= fettdrift=fettet du äter löser fettet på kroppen.
  • Prinsessanz
    Sofiaochjonas skrev 2011-03-01 19:48:36 följande:
    Nu tappade du mig, bör jag alltså inte äta kebab? Jag kan förstöra allt? :/
    kebab = kött och inehåller inga kolhydrater.
    vad har du för gräns på DIN LCHF??
    härhemma har vi 25g kolhydrater/dygn var.
  • Prinsessanz
    Denebola skrev 2011-03-01 19:10:36 följande:
    Ja, det kan du Visst, det är inte det bästa (ffa om det är mjöl i kebaben), men bättre än mycket annat!
    mjöl i kebaben?? kebab= rent kött,precis som vilken stek som helst!
  • Prinsessanz
    Linda1976 skrev 2011-03-01 20:03:42 följande:
    Men kebabkött ute är ofta kryddat med kryddblandningar som innehåller både mjöl, socker, natriumglutamat osv...
    ja och det lilla spelar roll .....får jag fråga TS hur många gram kolhydrater du äter per dygn?
  • Prinsessanz
    Linda1976 skrev 2011-03-01 20:13:21 följande:
    Är man väldigt känslig så kan det absolut spela roll ja. Allt handlar om vad man vill stoppa i sig, och vet man inte så kan man ju inte ta ett aktivt beslut. Därför är det bra att känna till att färdiga kryddblandningar ofta innehåller nämnda ingredienser.

Jag försöker hålla mig mellan 15 och 20 - på fre/lö kostar jag på mig runt 25. Natriumglutamat stoppar jag aldrig i mig om jag kan undvika. Mjöl och socker likaså, det triggar igång mitt sockersug direkt, tyvärr. Jag skulle önska att jag inte behövde vara så strikt, men minsta socker utlöser det latenta sockerfrossandet, så jag måste låta bli, även i de situationer jag "vill" fuska - eftersom jag vet att det kommer surt efteråt. 
    eftersom jag är uppfödd på socker bostavligt talat (mamma drack under hela graviditeten) så r jag extremt sockerkänslig och jag är sååå glad att vi fann LCHF kosten.

25gram funkar här,men inte mer,och vi har nästan slutat äta ute,men kebabsplitt finns ju att köpa fryst på affären och 0gram kolhydrater i den Cool
  • Prinsessanz

nån som har nått gott frukostalternativ?
    har gjort bärsmoothie nu ett tag,men tröttnat.

bärsmothie

1dl vispad grädde
    1dl turkisk youghurt
    1dl mineralvatten
    1dl hallon/båbär

• Prinsessanz
    Linda1976 skrev 2011-03-01 20:20:55 följande:
    Nu vet jag inte var du bor, men här i Göteborg har vi underbara köttrestauranger som funkar.... Men på vanliga restauranger/fik är det ju inte helt lätt - tyvärr. Man får göra sig lite obekväm helt enkelt....

Kebabsplit? Är det färdiga köttbitar typ? Nu avskyr jag kebab iofs, men sambon min älskar kebabpizza, så en lchfpizza med kebabkött skulle nog göra honom glad  
    jag bor i Göteborg,kärra.
  • Prinsessanz

TS har du några restauranger du kan rekomendera här i Göteborg som har bra LCHF mat?
    jag rekommenderar restaurang Globe? som ligger mellan elgiganten och coophuset på backaplan,de har buffe...

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**