Inlägg från: Prinsessanz |Visa alla inlägg
  • Prinsessanz

**Den stora feta LCHF-tråden**

idag blir detbacongratäng härhemma!

BACONGRATÄNG

2pkt bacon
    3st ägg
    1,25dl grädde
    250g riven ost
    1/2dl gräslök

stek baconet.
    vispa ihop ägg+grädde
    tilsätt valfria kryddor+gräslök
    blanda ihop bacon+smet+ost och blanda ordentligt

in i ugn 200grader i 25minuter tills den fåt fin färg.
    äts med sallad och citron eller gurkvatten eller valfritt bubelvatten.

• Prinsessanz
    jeng skrev 2011-03-04 14:49:51 följande:
    Hahaha, har aldrig förut sett att det står i ett recept vad man ska dricka till... Förutom möjigtvis när en tidning rekommenderar ett visst vin till maten, men... jag som varken gillar gurkvatten eller bubbelvatten då? Vad ska jag dricka? Ähh, bäst jag hittar nån annan mat att laga helt enkelt! Ingen bacongratäng till mig....
    haha,det där var MITT förslag,eftersom det är vad vi brukar dricka här hemma...Tungan ute
  • Prinsessanz
    MrsMurphy skrev 2011-03-04 16:10:39 följande:
    Jag är ju en livsnjutare på höga kalibrar så här avnjuts vin, ofta! Men inte mycket. Jag tycker att ett halvt glas, hög musik i köket och lite matlagning, det är en av meningarna med livet. Att tanka batterierna, coola ner, snurra bort alla tankar ur huvudet. Men faktum är att detta halva glaset är fullt tillräckligt, just denna känsla av vardagslyx. 
    får man köra bil på ett halvt glas vin?
  • Prinsessanz
    Tjofsen skrev 2011-03-04 17:08:28 följande:
    Livsfarligt att börja säga att det är okej att ta en öl o sätta sig i bilen o köra efter 40 minuter!!!! Alla reagerar olika och jag avskyr verkligen att folk kör bil efter att ha druckit. Ett glas vin kan påverka olika och det beror ju på hur stort glas man dricker. Det är ALDRIG okej att köra om man druckit alkohol eller tagit medicin som påverkar omdömet!!! Nolltolerans i trafiken tack!
    håller med till 7000%
  • Prinsessanz
    nassu skrev 2011-03-04 20:38:40 följande:
    Jag undrar hur man vet ungefär hur mycket kolisar man får i seg/dag. Hur ska man veta liksom ?

Frukost: äggröra (2ägg, 2msk grädde) och skvätt grädde i kaffet
    Lunch: Tonfiskröra på CF och majonäs + 2 kokta ägg
    Mellanmål:Oopsie med smör och kaffe med skvätt grädde
    Middag:Tacopaj och lite fetaostsallad

Ni verkar så insatt i hela räknesystemet :)
    inte så svår,kolla på förpackningen!
    står det att exempelvis din turkiska youghurt innehåller 3g kolhydrater/100g så innebär ju det att äter du 2dl så får du i dig 6gkolhydrater.
  • Prinsessanz

mumsar på te med grädde och 2st chokladbitar.

• Prinsessanz
    Linda1976 skrev 2011-03-04 21:33:25 följande:
    Rapport nr 2 ang THE kladdkaka. Den blev lite mer kaka än chokladomelett när den svalnat, och med vispgrädde blev den mer än godkänd. Min überkräsna 6åring älskade den!! 

man borde kunna baka tårta på den funderar jag... 2 eller 3 "bottnar", hallongrädde emellan, och kanske nån smörkräm på sukrin? Hm.....*klurar* 
    kladdkakan jag la ut recept på? jag sa ju att den var god! men du trodde mig ju inte...
  • Prinsessanz
    Linda1976 skrev 2011-03-04 21:36:19 följande:
    Va??? Det har jag aldrig påstått öht. Jag uttalar mig inte om sånt jag inte smakat. Däremot är det inget jag skulle bjuda på på kalas, eftersom jag inser att icke-LCHFare förmodligen inte skulle uppskatta den på samma sätt som jag. 
    varför tror du att icke LCHF:are inte skulle uppskatta den? är inte det att prata över huvet på folk?
    tycker du ska testa och bjuda på den UTAN att säga att det är LCHF och se vad du får för reaktion,för vissa har en negativ bild utav LCHF bara utefter det de har hört....
  • Prinsessanz
    MrsMurphy skrev 2011-03-04 21:43:36 följande:
    Men vad jag förstått så handlar det om ett barnkalas? Och ärligt, LCHF i all ära men vad fan. Man måste inte vara strikt ut i fingerspetsarna jämnt. Du kanske vill, men det får stå för dig. Vi alla har ett val. Jag kommer garanteat inte bjuda på LCHF tårta när lillgrabben fyller år om 10 dagar, ve och fasa, jag kommer dessutom äta själv. 
    så du menar att barn inte äter chokladkaka??
  • Prinsessanz

*går och gör mig en bärsmoothie*
    1dl turkisk youghurt
    1dl vispad grädde
    1dl bär
    1dl mineralvatten

Svar på tråden **Den stora feta LCHF-tråden**